Stotteren bij 2000-3000 touren

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Hste1952gw1100
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2014, 23:42
Type Goldwing: GL1100

Stotteren bij 2000-3000 touren

Bericht door Hste1952gw1100 » 23 nov 2014, 12:12

Hallo GW vrienden,

vanaf dit jaar ben ik weer (na 30 jaar andere motoren te hebben bereden) bezitter van een oldtimer GL1100. :D
Eigenlijk ben ik heel erg tevreden met deze motor tot op een probleem na:
Na aankoop had ik last van motor stotteren bij een toerental tussen 2000 t/m 3000 toeren als je niet accelereert - dus bij weinig gas. Als je accelereert (meer gas) is het probleem weg. Volgens de dealer, moest het oude benzine eruit.
Bij een tweede bezoek bij de dealer (voor dit probleem) werden er 2 zwarte flesjes in de tank gedaan (forte?) en verdween het probleem na ca. 100km rijden. Maar na een aantal keren bijtanken begon het opnieuw en wordt het steeds weer erger.
Ik tank altijd SHELL Euro95 - kan dit het probleem zijn - moet ik Euro98 of zelf Euro100 tanken?
Wat is jullie ervaring met benzine voor deze (oldtimer)motor?

Groetjes Hans

Hste1952gw1100
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2014, 23:42
Type Goldwing: GL1100

Re: Stotteren bij 2000-3000 touren

Bericht door Hste1952gw1100 » 26 nov 2014, 23:46

NU, blijkbaar heeft niemand een tip, dan maar verder zelfs helpen, maar toch mijn ervaringen verder geven :?

1. Stap: SHELL 100 getankt => GEEN beterschap :(
2. INFO van 2 verschillende GW Dealers via mail ontvangen:
a. versneller hangt vast
b. caburateurs vervuilt.
3. Versneller ontstekingsverandering via onderdruk caburateur getest
(slangetje af, bij stationeer toerental onderdruk via mond gedaan => toerentaal loopt omhoog = versneller i.o.)
(andere kant bij gasgeven heeft die onderdruk = i.o.)

conclusie;
zeer waarschijnlijk vervuilde caburateurs. Dit past ook bij de verbetering door FORTE MOTO I en FORTE MOTOR II in tank door dealer.
4. Stap: opnieuw FORTE MOTO I en FORTE MOTO II in tank gedaan. => al beter na 50km, maar niet weg.
5. Stap: controle tank. => roestvorming aan deksel en dus ook lager!? IS DIT DE OORZAAK ???? :roll:

==> ga z.s.m. een extra benzinefilter installeren en daarna caburateurs schoonmaken......... :!:

zo ver mijn "stotteren bij 2000-3000 touren" in het forum :( :( :( :(

Groetjes Hans

Gebruikersavatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6790
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Velden noord limburg

Re: Stotteren bij 2000-3000 touren

Bericht door peter » 27 nov 2014, 20:38

Beste is de carburateurs even uitbouwen en alles goed schoonmaken, nieuw pakking setje erin en een nieuw filter plaatsen. Gebruik wel perslucht om de boel door te blazen :!:
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
In de garage: gl1800 (07), gl1000ltd (76), cb750four f2 (78), bmw z4 3.0 (03).

Hste1952gw1100
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2014, 23:42
Type Goldwing: GL1100

Re: Stotteren bij 2000-3000 touren

Bericht door Hste1952gw1100 » 28 nov 2014, 23:08

Hallo Peter,
bedankt voor jou tip - denk ook dat ik de caburateurs moet schoonmaken.
Groetjes Hans

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten