voorrem GL1100 1981

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000

Re: voorrem GL1100 1981

Bericht door DonvanVliet » 22 feb 2018, 11:35

En? Gelukt.

goldwillem
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2014, 20:57
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Apeldoorn

Re: voorrem GL1100 1981

Bericht door goldwillem » 25 feb 2018, 12:43

Nee nog niet. (Tis nu ook verrekte koud in de garage. :wink: )

Heb wel nieuwe remblok setjes besteld. Komen 1 Maart binnen. Niet dat deze de leiding ontluchten maar ga er weer mee verder , hoop volgend weekend.

Dank voor de belangstelling.

motorfan
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: voorrem GL1100 1981

Bericht door motorfan » 25 feb 2018, 20:05

Ik weet niet of een GL1100 van 1981 het ook al heeft maar bij de mijne, is van 1983, moet de linker remklauw ontlucht worden terwijl je rempomp rechts op het stuur zit.
De andere schijf wordt bediend met de voetrem.
Als dit bij jou ook zo is zou het zo maar kunnen dat je de verkeerde remklauw ontlucht.
Zal waarschijnlijk wel niet maar men weet nooit...........toch?

goldwillem
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2014, 20:57
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Apeldoorn

Re: voorrem GL1100 1981

Bericht door goldwillem » 26 feb 2018, 20:14

motorfan dank voor het meedenken. Bij de mijne, van 1981, worden beiden voorwiel remklauwen bediend door de rem pomp op het stuur. 100% zeker want ik heb zelf de leidingen vernieuwd.

Ik ken het principe wel; één schijf voor met de remhendel, en de andere schijf voor samen met de achter schijf bediend door de voet rem pedaal. Mijn Moto Guzzi had dit ook uit die tijd.

motorfan
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: voorrem GL1100 1981

Bericht door motorfan » 27 feb 2018, 10:42

Ja dat klopt. Mijn Guzzi, 850 T3 California voor de kenners, heeft dat ook en ik heb de Guzzi ook nog steeds.

We blijven meedenken............... 8) ................

goldwillem
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2014, 20:57
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Apeldoorn

Re: voorrem GL1100 1981

Bericht door goldwillem » 04 mar 2018, 21:21

Vandaag weer met de voorrem bezig geweest. Na een uurtje ontluchten, met heel af en toe een luchtbel zichtbaar, is de remdruk al een stuk beter geworden.

Heb voor het gemak wel hulp in geroepen. Iemand die de remhendel bedient zodat ik me kon concentreren op de ontluchtings nippel op de rem klauw.

Ben ook nog op zoek geweest naar een injectie spuit maar kon niet met alle zekerheid de goede vinden. Er stonden geen maten bij zoals de inhoud en de dikte van de slang.

Volgende week na nog een uurtje ontluchten, hoop ik al de lucht er uit te hebben !

Nogmaals bedankt een ieder voor het mee denken en commentaar.

Groet en veel rij plezier zodra het beter weer wordt.

goldwillem.

Online
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: voorrem GL1100 1981

Bericht door Cas » 04 mar 2018, 21:32

https://nl.aliexpress.com/item/Nutrient ... 53377.html

Zo'n luchtbelletje kan net in een vervelend hoekje blijven hangen en wil altijd weer terug omhoog. Neem je tussendoor een pauze dan zit het weer terug op zijn favoriete plaats.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
kooswinger
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2006, 11:37
Type Goldwing: GL1800
Locatie: voorschoten

Re: voorrem GL1100 1981

Bericht door kooswinger » 10 jul 2018, 14:42

en is het al gelukt ? (bij mijn nog niet)
beter een wing onder je kont dan je kont onder een wing

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten