Welke bougie kabel waar

Technische vragen, tips, trucs, enz.
gertjanx38
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:14
Type Goldwing: GL1100

Welke bougie kabel waar

Bericht door gertjanx38 » 19 apr 2018, 21:19

Wie kan mij helpen vanaf 1 bobine gaan de 2 kabeljauw nou naar bv de linkerkant gaan de motor of gaat er 1 links en 1 kabel rechts,
En wat is dan evt de volgorde cilinder 1 en bv 4 en 2 en 3?

Mijn gl1100 loopt namelijk alleen op cilinder 2 en 4 (linkerkant). Nummer 1 ploft af en toe wat uit de uitlaat en nummer 3 is zelfs koud.

De kleppen staan goed er komt benzine door ze vonken goed dus ik denk dat ik iets verkeerd om heb gemonteerd.
De carburateurs heb ik schoongemaakt.

Alvast bedankt
Gertjan

Gebruikersavatar
Pep
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
Type Goldwing: GL1800

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door Pep » 19 apr 2018, 22:40

Bougiekabel van rechter bobine :
1 zit op rechts voor
2 zit op links voor

Bougiekabel van linker bobine :
3 zit op rechts achter
4 zit op links achter

Gele draad op rechter bobine
Geel/zwarte draad op linker bobine
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972 (nog in bezit)
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002 (nog in bezit)

gertjanx38
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:14
Type Goldwing: GL1100

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door gertjanx38 » 20 apr 2018, 16:28

Bedankt ik kijk het even na.

nu is van cininder 3 de inlaatbocht zo koud dat hij zelfs condenseert, hij doet dus echt niks,
Waar kan dit mee te maken hebben? ik heb niks met de riemen gedaan zou deze evt versprongen zijn?
omdat ik wel een vonk heb, ik weet dat ik eerst het een en ander moet proberen maar misschien heeft iemand anders dit ook al eens gehad.

Bedankt alvast
Afbeelding

Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door DonvanVliet » 21 apr 2018, 01:01

Carb probleem.

gertjanx38
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:14
Type Goldwing: GL1100

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door gertjanx38 » 21 apr 2018, 21:34

Ok bougie kabels nagekeken, caburateurs eraf gehaald flotterhoogtes volgens specs afgesteld en schoongemaakt(was nog schoon) bougie omgewisseld maar geen reaultaat, nummer 3 blijft koud. Morgen de compressie maar Rena meten. Iemand nog andere ideeen? Kan de riem vet verkeerd staan ? Hier heb ik nog niet aangezeten. Bedankt Gertjan

gertjanx38
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:14
Type Goldwing: GL1100

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door gertjanx38 » 22 apr 2018, 15:07

compressie resultaten.
Cilinder '1: 132
Cilinder 2: 145
Cilinder 3: 132
Cilinder 4: 142

ook daar dus geen grote afwijking.
Als het de timing is dan zou nummer 1 ook slecht moeten lopen toch?
En als het aan de bobine licht zal cilinder 4 slecht moeten lopen toch?

Bedankt Gertjan

Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door DonvanVliet » 22 apr 2018, 15:48

Is bougie 3 nat

gertjanx38
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:14
Type Goldwing: GL1100

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door gertjanx38 » 22 apr 2018, 16:14

Ja haast te nat

Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door DonvanVliet » 22 apr 2018, 16:56

Toch een carburateur probleem denk ik. Luchtbenzinemengsel niet goed.

gertjanx38
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:14
Type Goldwing: GL1100

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door gertjanx38 » 22 apr 2018, 17:07

Zijn de sproeiers er ook uit te halen ?
Ze zijn niet los te Schroeven volgens mij.
Kan het ook aan een van de membramen zijn?

Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door DonvanVliet » 22 apr 2018, 19:13

Sproeiers kunnen er uit. Loopt er benzine in je uitlaat? Als dat zo is dan moet je zeker die carburateurs helemaal uit elkaar halen en reinigen.

gertjanx38
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:14
Type Goldwing: GL1100

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door gertjanx38 » 23 apr 2018, 08:54

Ik heb een setje korte uitlaten erop zitten, en wanneer de motor even loopt zie ik idd de benzine nevel oplopen.
wanneer dit te veel is komt er een mooie vlam uit.

Kun je mij uitleggen waar het hem in zou kunnen zitten, normaal zou de carburateur eerder verstopt zitten natuurlijk dan dat hij er teveel benzine doorheen gooit.
kan het ook aan de kleine membranen liggen bv? die heb ik namelijk nog niet los gehad.

Bedankt Alvast Gertjan

Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door DonvanVliet » 23 apr 2018, 09:03

Benzine komt er maar ik denk geen lucht. Openmaken en controleren. Er kan ineens een verstopping zitten. Dat is wat ik zou doen.

Gebruikersavatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6965
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Velden noord limburg

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door peter » 23 apr 2018, 21:14

Stationair ziu hij zejer moeten lopen. Bougie eruit draaien en effe een andere erin. Ook de bougie doppen nakijken. Misschien bougiekabel niet lekker in de dop.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P

Mijn motorhistorie sinds 1981:
suzuki gt380
Suzuki gt550,
Honda cb750 f1
suzuki gt380
Honda gl1000
honda cbx1050
Honda gl1100
Kawasaki z650
Suzuki gs1000
Honda gl1000 k3,
Kawasaki gpz1000rx
Kawasaki gpz900
Honda gl1200
Honda gl1500
Honda gl1000 k1
Honda gl1800
Honda gl1500
Honda gl1800 huidig
Honda gl1000ltd huidig
Honda cb750f2 supersport huidig
Honda gl1000 k2 in opbouw

gertjanx38
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:14
Type Goldwing: GL1100

Re: Welke bougie kabel waar

Bericht door gertjanx38 » 24 apr 2018, 00:08

Ik heb de bougie al verwisselt ook de kabel al 3x nagekeken, de dop was ook goed.
Kan het zijn dat de vonkversterkers niet meer goed werken? En dat deze cilinder net te weinig vonk heeft?
Hij start verder prima en hij loopt op 3 cilinders wel aardig

gertjan

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten