Dyna S niet af te stellen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Goldiefan » 26 mar 2012, 15:40

Jesper schreef:Beste mensen, heb de riemen goed op spanning gezet met warme motor. Geen verschil in prestaties helaas.

Net een wat langer stukje gereden en heb een aantal redelijk concrete dingen ontdekt:

- Hij loopt onregelmatig tot ong. 4000 rpm.
- Daarbij zakt hij soms even terug, direct gevolgd door een plofje (is dat backfire?) Plofje komt niet uit uitlaat maar buurt van carbs.
- Vanaf 4000 schrik je je rot, alsof er opeens een turbo bij komt en dan gaat hij als de bliksem. Echt een heel plotselinge toename van vermogen.

Is dit een ontstekings, of een carburatie probleem? Weet iemand een shop in de buurt van Amersfoort? Want het is lekker weer, en ik wil nu wel eens dat hij het gewoon goed doet. Maar wil wel redelijk concreet tegen ze zeggen dat het bijv. de carbs zijn.

Bedankt en groetjes, en geniet van het lekkere rijweer!
Beste Jesper,

Ik heb dit weekend ook heerlijk gereden op mijn GL1000, het was weer een waar genot en jij moet inderdaad zo snel mogelijk onbezorgd kunnen rijden :lol: . Ik heb al eerder met jou gediscussieerd en in principe is het probleem heel simpel. Waar het om gaat is in goed Nederlands 'misfiring' :D en daarbij kunnen 3 zaken van belang zijn:
1) ontsteking
2) compressie (en alles wat daar zijdelings mee te maken heeft zoals gebroken klepveren, foute klepspeling etc. etc. etc.)
3) carburatie

Jouw probleem doet nog steeds denken aan wat er bij mij aan de hand was, lees eerdere inzendingen. Nu heb ik onlangs de GL1000 van een onzer forumleden weer aan de praat gekregen en dat kostte net zoals bij jou nogal wat moeite: wij gingen er intuitief - en dus foutief - van uit dat er (uitsluitend) een carburatieprobleem was maar nadat ik de carburateur had gereviseerd, die overigens zo rot als een mispel was en ondeskundig gereviseerd en absoluut een refit behoefde, was het probleem nog niet over. Ik heb toen bovenstaand rijtje 1-2-3 in omgekeerde volgorde afgewerkt en uiteindelijk bleek er, ja, dat kan, een mechanisch probleem met de electronische ontsteking en toen dat was verholpen door deze te vervangen liep de motor weer prima. Wees dus overal op bedacht en sluit niets uit, controleer alles ook al denk je intuitief te weten dat iets 'toch wel goed is' en dus maar niet controleren. Als je zeker weet dat je wat betreft de punten 1 en 2 alles hebt gedaan wat gedaan moet worden dan zijn je carburateurs inderdaad aan de beurt. De man van de GL1000 waar ik onlangs aan heb gewerkt is geen techneut en heeft naar ik heb begrepen meer dan een jaar zitten zitten bakkeleien met een dealer over carburateurs zonder een enkel resultaat. Ik ben de laatste om te twijfelen aan de deskundigheid van deze dealer maar hij kent wel beperkingen doordat het oud spul is en soms zoals in zijn geval de schade die 30 jaar door monteurs is aangebracht moet herstellen met onacceptabele kosten, het is spul waar ze nooit meer aan werken, onderdelen zijn moeilijk te verkrijgen of een dealer kent de wegen niet, documentatie is wellicht onvoldoende beschikbaar of het kost zeeen van tijd om daar achter te komen etc. etc., geen werk dus voor een dealer maar een prooi voor de liefde en toewijding van een serieuse hobbyist met enig benul van techniek en sleutelervaring en mijn advies zou dus zijn om niet met de eerste de beste dealer in zee te gaan maar het zelf te doen. Je hebt al heel veel gedaan dus dat varkentje kun jij ook wel wassen. Je weet inmiddels waar je de goede spullen kunt krijgen en de goede informatie dus er staat jou niets in de weg om het probleem zelf te attaqueren. Eventueel wil ik je wel met raad bijstaan, ik heb na het werken aan 2 GL1000's, een K2 en K3, redelijk wat kennis opgedaan van met name carburateurs.

Groet,

Jeroen.

Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Jesper » 27 mar 2012, 20:56

Beste Jeroen, ja het is alleen zo dat ik juist in de carbs al veel werk heb zitten. Maar ja, lees natuurlijk achteraf pas dat de enige goede revisieset die van Randall is. Maar gewoon geen zin om weer alles eraf te halen, niet eens wetend of dit wel het probleem is. Vandaar dat ik best wat geld wil uitgeven voor een goede hobbyist/dealer met verstand van zaken.
Die setjes van Randakk kosten ook een boel centen, en ben bang dat daarna het probleem er nog steeds is.

Liefst zou ik even een donor carb set erop willen schroeven en kijken hoe dat loopt...

peter

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door peter » 28 mar 2012, 07:24

@ Jesper,

Als ik dit zo lees lijkt het alsof je de handdoek in de ring wilt gooien :? Mijn advies: Niet doen :!: Gewoon lekker door sleutelen en straks heb je echt eer van je werk.
Het probleem is absoluut op te lossen en zoals Jeroen al schreef moet je systematisch werken en dingen gaan uitsluiten. Vaak hebben we de juiste spullen niet en moeten we roeien met de riemen die we hebben. Soms zoeken we ons een ongeluk en zijn we fijn aan het zoeken op de verkeerde plaats.
Als je je ontsteking goed hebt staan op de F-tekens dan moet hij stationair en in de lage toeren goed lopen. Begint het gedonder meteen dan zit het denk toch in je carb's. Het verwijderen van de carb's is een vervelend werkje maar je moet het jezelf makkelijk maken. Ik gebruik bv een accu boormachine met een verlengstuk en dopje 10mm om de 10mm bouten los te sjezen. Dan haal ik de chromen strip aan de rechterkant weg en verwijder de bovenkant van de gasafsluitklep. Daarna de 2 deksels en veer van de 2 rechtse carb's(wel even merken!!!), de chokekabel, de benzineslang en trek ik de carb's een stuk naar links om de kabels los te halen. Op die manier liggen er in een mum van tijd op je werkbank.
Bekijk en bewerk je carb's rustig en doordacht en controleer met remmenreiniger (spuitbus) ieder kanaal van je carb's. Ik denk dat je je probleem moet zoeken bij het stationair gedeelte, de sproeiers zijn zo verschrikkelijk klein en hoeven maar een balhaar aan vuil te krijgen en ze zitten dicht. Spuit wat remmen reiniger in het gat waar de stationairsproeier zit en kijk of het onder de puck tevoorschijn komt. Dan zet je het rietje van de spuitbus op het kleine messing pijpje wat je ziet als je de aanzuigbuizen hebt verwijderd. Als je die bochten weg hebt zie je het kleine messingpijpje en als je goed kijkt zie je aan de voorkant een klein gaatje zitten. Daar spuit je weer wat reiniger in en wederom moet die weer in het gat van de puck tevoorschijn komen. Draai je mengselschroeven eruit en spuit dan weer wat reiniger in dat gat. En alweer moet het dan in het inmiddels bekende puckgat te zien zijn.
De rubbertjes die om je sproeiers zitten moeten in goede staat zijn, ik gebruik zuurvrije vaseline om ze op hun plaats terug te duwen en dat werkt perfect.
Als je de gasschuiven eruit hebt hou ze dan bij de juiste deksel!!! Ze horen namelijk bij elkaar en mogen onderling niet verwisseld worden. Kijk dan of ze lekker soepel glijden zonder haperingen en zo nodig even goed poetsen.
Kijk je van bovenaf in het gasschuif gat dan zie 2 messing rondjes onderin zitten, dat is de kop van de sproeiermengselbuis. Als je de sproeiers eruit hebt liggen kan je die Voorzichtig in de richting van de vlotterkamer duwen(zachtjes tikken) Er zitten er dus 2 in per carb. Controleer of ze recht zijn en of alle gaatjes op zijn.
Daarna de vlotters weg nemen en ook deze weer apart houden. Contoleer de pennetjes van de vlotternaald. Draai het kruiskopje los van de sproeiernaald zitting en trek die voorzichtig uit de carb. Daar onder vindt je een zeefje, alles goed schoonmaken en weer terugplaatsen.
Als je weer aan het monteren bent geslagen moet je natuurlijk ook je vlotterhoogte controleren. Zet daarvoor je carb's op de aanzuigbuis overeind en laat dan de vlotters tegen de vlotternaald vallen door de carb's wat voor over of achter over te houden. Niet de pennetjes indrukken maar er net tegenaan laten hangen. meet dan de afstand tussen de onderkant vlotter en de hoge rand die aan de onderkant carb-huis zit. die moet 21mm zijn. Meet die op alle 4 de hoeken van de vlotter. Buig eventueel het kleine lipje wat tegen de vlotternaald tikt een beetje in de gewenste richting.

Het meeste wat ik heb geschreven zal je wel weten maar je weet maar nooit en misschien zeg je nu 'verrek dus dat.. gaat verkeerd". Ik zal heus wel ergens wat vergeten zijn maar het valt ook niet mee zo'n lang bericht op een Iphone tikken terwijl ik aan het varen ben :lol:

Jeroen zal vast nog wel aanvullingen hebben maar het belangrijkste is NEEM JE TIJD en gebruik heel veel perslucht om van alles door te blazen.

Jammer genoeg heb ik niet de video van Randakk maar ik zou hem wel eens willen zien om te kijken wat hij anders doet. Ik hou me dus aanbevolen voor als iemand van de dvd af wil tegen een mooie prijs. :wink:

Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Jesper » 02 apr 2012, 13:18

peter schreef:@ Jesper,

Als ik dit zo lees lijkt het alsof je de handdoek in de ring wilt gooien :? Mijn advies: Niet doen :!: Gewoon lekker door sleutelen en straks heb je echt eer van je werk.
Het probleem is absoluut op te lossen en zoals Jeroen al schreef moet je systematisch werken en dingen gaan uitsluiten. Vaak hebben we de juiste spullen niet en moeten we roeien met de riemen die we hebben. Soms zoeken we ons een ongeluk en zijn we fijn aan het zoeken op de verkeerde plaats.
Als je je ontsteking goed hebt staan op de F-tekens dan moet hij stationair en in de lage toeren goed lopen. Begint het gedonder meteen dan zit het denk toch in je carb's. Het verwijderen van de carb's is een vervelend werkje maar je moet het jezelf makkelijk maken. Ik gebruik bv een accu boormachine met een verlengstuk en dopje 10mm om de 10mm bouten los te sjezen. Dan haal ik de chromen strip aan de rechterkant weg en verwijder de bovenkant van de gasafsluitklep. Daarna de 2 deksels en veer van de 2 rechtse carb's(wel even merken!!!), de chokekabel, de benzineslang en trek ik de carb's een stuk naar links om de kabels los te halen. Op die manier liggen er in een mum van tijd op je werkbank.
Bekijk en bewerk je carb's rustig en doordacht en controleer met remmenreiniger (spuitbus) ieder kanaal van je carb's. Ik denk dat je je probleem moet zoeken bij het stationair gedeelte, de sproeiers zijn zo verschrikkelijk klein en hoeven maar een balhaar aan vuil te krijgen en ze zitten dicht. Spuit wat remmen reiniger in het gat waar de stationairsproeier zit en kijk of het onder de puck tevoorschijn komt. Dan zet je het rietje van de spuitbus op het kleine messing pijpje wat je ziet als je de aanzuigbuizen hebt verwijderd. Als je die bochten weg hebt zie je het kleine messingpijpje en als je goed kijkt zie je aan de voorkant een klein gaatje zitten. Daar spuit je weer wat reiniger in en wederom moet die weer in het gat van de puck tevoorschijn komen. Draai je mengselschroeven eruit en spuit dan weer wat reiniger in dat gat. En alweer moet het dan in het inmiddels bekende puckgat te zien zijn.
De rubbertjes die om je sproeiers zitten moeten in goede staat zijn, ik gebruik zuurvrije vaseline om ze op hun plaats terug te duwen en dat werkt perfect.
Als je de gasschuiven eruit hebt hou ze dan bij de juiste deksel!!! Ze horen namelijk bij elkaar en mogen onderling niet verwisseld worden. Kijk dan of ze lekker soepel glijden zonder haperingen en zo nodig even goed poetsen.
Kijk je van bovenaf in het gasschuif gat dan zie 2 messing rondjes onderin zitten, dat is de kop van de sproeiermengselbuis. Als je de sproeiers eruit hebt liggen kan je die Voorzichtig in de richting van de vlotterkamer duwen(zachtjes tikken) Er zitten er dus 2 in per carb. Controleer of ze recht zijn en of alle gaatjes op zijn.
Daarna de vlotters weg nemen en ook deze weer apart houden. Contoleer de pennetjes van de vlotternaald. Draai het kruiskopje los van de sproeiernaald zitting en trek die voorzichtig uit de carb. Daar onder vindt je een zeefje, alles goed schoonmaken en weer terugplaatsen.
Als je weer aan het monteren bent geslagen moet je natuurlijk ook je vlotterhoogte controleren. Zet daarvoor je carb's op de aanzuigbuis overeind en laat dan de vlotters tegen de vlotternaald vallen door de carb's wat voor over of achter over te houden. Niet de pennetjes indrukken maar er net tegenaan laten hangen. meet dan de afstand tussen de onderkant vlotter en de hoge rand die aan de onderkant carb-huis zit. die moet 21mm zijn. Meet die op alle 4 de hoeken van de vlotter. Buig eventueel het kleine lipje wat tegen de vlotternaald tikt een beetje in de gewenste richting.

Het meeste wat ik heb geschreven zal je wel weten maar je weet maar nooit en misschien zeg je nu 'verrek dus dat.. gaat verkeerd". Ik zal heus wel ergens wat vergeten zijn maar het valt ook niet mee zo'n lang bericht op een Iphone tikken terwijl ik aan het varen ben :lol:

Jeroen zal vast nog wel aanvullingen hebben maar het belangrijkste is NEEM JE TIJD en gebruik heel veel perslucht om van alles door te blazen.

Jammer genoeg heb ik niet de video van Randakk maar ik zou hem wel eens willen zien om te kijken wat hij anders doet. Ik hou me dus aanbevolen voor als iemand van de dvd af wil tegen een mooie prijs. :wink:
hahah het is me eer dat jij je tijdens het varen nog bekommerd op mijn carbs, Peter. Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Ik ga ze er af halen deze week. Ik stel dat constant uit omdat ik daar al zoveel tijd in heb zitten, maar heb nu de ontsteking met een stroboscoop (Jeroen's manier, met verf op het vliegwiel) toch wel echt uitgesloten. Ik ga alles checken zoals jij het hebt beschreven en wie weet!
Jullie horen het nog wel.
Groeten,
Jesper

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Goldiefan » 03 apr 2012, 19:08

Beste Jesper,

Ik vermoed dat wanneer de motor goed stationnair loopt het niet aan het stationnair circuit ligt. Mijn advies, het is een open deur intrappen maar toch:
- website Randall Washington moet je volledig eigen zijn, goede informatie !!!
- verzeker je er van dat alle specificaties goed zijn en bij elkaar passen (motor ID, carb type, sproeiers etc)
- kijk als eerste of je toch niet per ongeluk een van die primary of secondary air jets hebt verwisseld (gezien het carburatie bereik waar jij problemen hebt)
- zie mijn eerdere inzendingen, en ook gezien het carburatie bereik waar de problemen optreden: ik zou je graag mijn 'primary fuel jets' eens willen laten zien, heb ze 100 keer met verschillende belichting op het oog gecontroleerd, ze waren 100% goed bij visuele inspectie maar ondanks dat de oorzaak van bijna een jaar klooien, die doorlaat luistert heel nauw: gebruik een sterk vergrotend vergrootglas bij inspectie, bij de minste twijfel vervang ik die dingen.

Succes en je weet me te vinden :D ,

Jeroen;

Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Jesper » 04 apr 2012, 15:47

Ik heb de carbs open en er viel me direct iets op. Die 2 sproeiers in de vlotterkamer (primaty jets). De kleine sproeier van die 2 trek je er zo uit, die O ring sluit totaal niet goed af, terwijl het een nieuwe ring was.

Die setjes die ik destijds heb gebruikt, gewoon besteld bij een grote shop in NL, waren sowieso bagger. De vlotterkamer pakking zette dusdanig uit door benzine dat hij de vlotter ervan weerhield te bewegen. Een probleem met goedkopere sets wat ik idd ook laatst op Randakk's las.
Die O-ringen zijn dus ook duidelijk niet je van het.

Ik ga deze zondag naar Amerika, en neem dan Randakk's revisie set met DVD mee. Ga ik er eens uitgebreid voor zitten.

@Jeroen: misschien is het slim als ik nieuwe jets koop. Ik heb destijds eens met een dun ijzerdraadje en doorheen geprikt. Absolute no go las ik later :-P

Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Jesper » 04 apr 2012, 17:28

Weet iemand waar ik die jets kan kopen? 120 en 60?

En ik keek in de tank en zag toch wel wat roest. Er lag ook weer een heel fijn laagje onderin de vlotterkamers. Hoe kan ik die tank makkelijk schoonmaken?

peter

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door peter » 04 apr 2012, 17:52

Door het pielen met de carb's en het in en uittrekken van de sproeiers sloot het bij mij ook niet lekker meer af en de pakkingen werden er ook niet beter op. Heb dus laatst maar 4 revisiesetjes van Honda erin gezet en dat werkt ook perfect. Randakk heeft er veel meer bij zitten maar een hoop onderdelen zijn inmiddels verdwenen in andere carb's. Nu gloort er weer hoop aan de horizon :D

http://www.cmsnl.com (is gewoon in Nederland.)

Tank heb ik laatst via K0lt besteld en die was in prima staat voor weinig geld. :D

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Goldiefan » 04 apr 2012, 18:36

Beste Jesper,

Het is allemaal vreselijk simpel maar zoals gezegd, het gaat om hele kleine details en die begrijp je pas bij wat meer ervaring. Enigszins onervaren las ik ooit in het Haynes GL1000 handboek dat je die sproeiers met O-ringen heel zorgvuldig moet monteren, onzin dacht ik, daar kan toch weinig mis gaan, totdat ik zelf aan het klooien / experimenteren ging en zelfs dat is een subtiele handeling: zoals Peter al aangaf, je moet dat doen met een beetje vaseline en wanneer je dat te lomp doet beschadig je die O-ring voordat je er erg in hebt waarbij ik me kan voorstellen dat er lekkage ontstaat. Overigens: de Keyster O-ringen die ik in handen heb gehad (ik vermoed dat jij die ook hebt gebruikt) zijn waardeloos spul, ze passen niet goed en die van Randall Washington hebben een perfecte passing!. Wat betreft die roest in de tank: volstrekt onacceptabel: kijk eens naar dat mini-zeefje bij de vlotternaald en realiseer je dat het brandstoffilter, hoe goed ook, altijd micro deeltjes doorlaat die in dat filtertje gaan aankoeken: geen brandschone tank = vragen om problemen. Zie mijn eerdere inzendingen voor een wat onconventionele oplossing, op een amerikaanse site ben ik al eens voor een gek uitgemaakt die op een rijdende brandbom rijdt, ik stoor me daar niet aan, mijn tank is brandschoon, absoluut benzine-dicht en betrouwbaar en ik maak mij de komende 30 jaar geen zorgen meer om vuil. Over 30 jaar ben ik overigens al lang en breed de pijp uit als het een beetje tegen zit :lol:, dus dat boeit absoluut niet (http://www.goldwingfacts.com/forums/forum1/93652.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
En nieuwe sproeiers: ik heb me de pleuris gezocht, via internet kwam ik er in Nederland niet uit: ik heb 2 x sproeiers online gekocht hier: http://www.pjmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false; , duurt lang, maar ze geven duidelijk aan dat je er 3 weken op kunt wachten, maar ze komen hun afspraken wel na.

Nogmaal succes en je weet me te vinden.

Jeroen;
Laatst gewijzigd door Goldiefan op 04 apr 2012, 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Jesper » 04 apr 2012, 18:48

Goldiefan schreef:Beste Jesper,

Het is allemaal vreselijk simpel maar zoals gezegd, het gaat om hele kleine details en die begrijp je pas bij wat meer ervaring. Enigszins onervaren las ik ooit in het Haynes GL1000 handboek dat je die sproeiers met O-ringen heel zorgvuldig moet monteren, onzin dacht ik, daar kan toch weinig mis gaan, totdat ik zelf aan het klooien / experimenteren ging en zelfs dat is een subtiele handeling: zoals Peter al aangaf, je moet dat doen met een beetje vaseline en wanneer je dat te lomp doet beschadig je die O-ring voordat je er erg in hebt waarbij ik me kan voorstellen dat er lekkage ontstaat. Overigens: de Keyster O-ringen die ik in handen heb gehad zijn waardeloos spul, die van Randall Washington hebben een perfecte passing!. Wat betreft die roest in de tank: volstrekt onacceptabel: kijk eens naar dat mini-zeefje bij de vlotternaald en realiseer je dat het brandstoffilter, hoe goed ook, altijd micro deeltjes doorlaat die in dat filtertje gaan aankoeken: geen brandschone tank = vragen om problemen. Zie mijn eerdere inzendingen voor een wat onconventionele oplossing, op een amerikaanse site ben ik al eens voor een gek uitgemaakt die op een rijdende brandbom rijdt, ik stoor me daar niet aan, mijn tank is brandschoon en betrouwbaar en ik maak mij de komende 30 jaar geen zorgen meer om vuil. Over 30 jaar ben ik overigens al lang en breed begraven als het een beetje tegen zit :lol:, dus dat boeit absoluut niet (http://www.goldwingfacts.com/forums/forum1/93652.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
En nieuwe sproeiers: ik heb me de pleuris gezocht, via internet kwam ik er in Nederland niet uit: ik heb 2 x sproeiers online gekocht hier: http://www.pjmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false; , duurt lang, maar ze geven duidelijk aan dat je er 3 weken op kunt wachten, maar ze komen hun afspraken wel na.

Nogmaal succes en je weet me te vinden.

Jeroen;
Ha Jeroen, bedankt. Jouw methode ga ik niet doen, heb daarvoor niet genoeg vertrouwen in mezelf. Ik zoek nog wel even wat op internet naar een goede methode.

Bedankt voor de link naar de sproeiers. Ik ben voor mijn werk vaak in Amerika, en bestel dingen dus die ik dan naar het hotel laat zenden. Ideaal! En goedkoop qua dollar. Als je eens wat nodig hebt dus...

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Goldiefan » 04 apr 2012, 20:10

Beste Jesper,

Ik ben benieuwd wat je zoektocht op het internet oplevert. Ik heb het gedaan, ben er in het verleden heel lang mee bezig geweest en ben geen methode tegen gekomen waarbij de tank gegarandeerd brandschoon van binnen wordt en tevens gecoat kan worden zonder reeel risico op het dicht-coaten van je brandstoffilters en de brandstofkanalen die naar de benzinekraan gaan. Deze zijn helaas niet demontabel. Ik vrees dat ik zelfs bij mijn 'open tank methode' , bewust van het gevaar, per ongeluk de reserveleiding half dicht heb gecoat. Gelukkig kan dat eenvoudig worden opgelost. Ik sta open voor elke suggestie.

Jeroen.


Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Jesper » 15 apr 2012, 20:22

Wat voor merk carburateur revisieset hebben jullie goede ervaring mee? De vorige was echt slecht, dus ik had de set van Randakk besteld met dvd en naar mijn hotel in LA laten sturen, maar door een foutje in het adres is het niet aangekomen. Geld terug dus heel netjes, maar wil nu gewoon op internet in NL een setje bestellen, en wil niet weer een goedkope rotset met slechte rubbers...

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Dyna S niet af te stellen

Bericht door Goldiefan » 16 apr 2012, 12:05

Beste Jesper,

Zoals al eerder aangegeven: http://www.cmsnl.com" onclick="window.open(this.href);return false; (zit in Lelystad en levert uitsluitend via internet) levert goed spul: http://www.cmsnl.com/products/packing-set_16010371004/" onclick="window.open(this.href);return false; Echter: de set is niet compleet wanneer je de luchtkast-delen scheidt en heel prijzig: gaat je 4 x €36 = € 144 kosten. Randakk's kit zonder video omgerekend € 110 als ik het goed heb. En dan heb je de set compleet voor een complete carburateur revisie, inclusief benodigdheden voor air cut-off valve en revisie benzinekraan: http://www.randakks.com/Carb%20Parts.htm#9" onclick="window.open(this.href);return false;. Dus als ik jou was zou ik overwegen om het toch nog eens in de US te regelen.
CMSNL rekent voor de volgende onderdelen die Randakk standaard mee levert:
- pakking luchtkast: € 22.50
- rubberwaren air cut-off valve: € 12.50
- rubber ring benzinekraan, excl de O ringen tussen kraan en tank € 4 (recent ervaren dat revisie van een kraan > 30 jaar oud geen overbodige luxe is)

In jouw situatie welke het naar ik begrijp mogelijk maakt om het spul daar te halen zonder de verzendkosten van Bongo en douanekosten zou ik wel weten waar ik het zou regelen.
(Wellicht kun je ook nog eens wat voor mij meenemen, heb nog een mooie reserve 755 liggen die na revisie als nieuw moet zijn :wink: )

Groetjes en succes maar weer,

Jeroen.

Plaats reactie