verandering
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
Re: verandering
probeer met een dremel uit te frezen
het is een gepriegel maar met geduld en voorzichtig slijpen moet het lukken
suc6 er mee
hier in dit topic staat wel een foto van een dremel met een freesje
viewtopic.php?f=7&t=2930" onclick="window.open(this.href);return false;
het is een gepriegel maar met geduld en voorzichtig slijpen moet het lukken
suc6 er mee
hier in dit topic staat wel een foto van een dremel met een freesje
viewtopic.php?f=7&t=2930" onclick="window.open(this.href);return false;
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Bedankt voor het meedenken, ik ga morgenvroeg eerst bij een revisiebedrijf hier in Hengelo langs om mijn prutswerk te laten zien.
Zij kunnen hem evt uitboren en een Helocoil monteren.
Ik hoop dat het lukt.
Hoe zit het eigenlijk met zo'n ventiel, dat gaatje wat er zit wordt afgesloten door het ventiel, als ik iets te diep heb geboord en wat aluminium heb uitgeboord kan het zijn dat ie niet meer afsluit ??
Dan ben ik verder van huis ???
Bart
Zij kunnen hem evt uitboren en een Helocoil monteren.
Ik hoop dat het lukt.
Hoe zit het eigenlijk met zo'n ventiel, dat gaatje wat er zit wordt afgesloten door het ventiel, als ik iets te diep heb geboord en wat aluminium heb uitgeboord kan het zijn dat ie niet meer afsluit ??
Dan ben ik verder van huis ???
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Bij nader inzien moet ik helaas constateren dat ik het echt verprutst heb gisteren.
Ik heb met de boor kennelijk de onderkant waar het kleine gaatje zit geraakt.
Hij is straks zo lek als een mandje.
Er moet dus een andere klauw op
Het zit niet altijd mee, helaas.
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Dus maar een ander klauwdeel via Harry geregeld.
Toch handig om zulke kontakten te hebben
Kan ik straks weer verder
Helaas heb ik vandaag een late dienst anders had ik nog een en ander aan de fiets gedaan.
Volgende week ben ik gelukkig een hele week vrij, dan kan ik weer veel klaar krijgen hoop ik.
Bart
Toch handig om zulke kontakten te hebben
Kan ik straks weer verder
Helaas heb ik vandaag een late dienst anders had ik nog een en ander aan de fiets gedaan.
Volgende week ben ik gelukkig een hele week vrij, dan kan ik weer veel klaar krijgen hoop ik.
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Inmiddels heb ik ook in grote lijnen een idee wat ik hiermee ga doen:
De vorm van dit scherm leent zich prima om er een Batwing van te maken.
Het bovenste deel (boven de groene lijn) zaag ik er af en gaat met RVS inbusboutjes, rubber ringetjes en rubberkleefband wat ik nog in de schuur heb liggen gaat het bovenste deel zo'n 5 cm lager er weer achter gezet worden.
Het onderste deel kan dan in carbonfiber bekleed worden en wordt daarmee een stuurkuip.
De rvs inbusbouten koop ik wat langer zodat ik daarmee ook de bevestigingsbeugel vast kan zetten.
2 klemmen aan het stuur en twee strips naar de plaat waar de tellers onderaan gebout zitten, dan is dat al een stevig geheel.
Onderaan moet ik nog wat verzinnen voor het gedeelte naast de koplamp.
Bart
De vorm van dit scherm leent zich prima om er een Batwing van te maken.
Het bovenste deel (boven de groene lijn) zaag ik er af en gaat met RVS inbusboutjes, rubber ringetjes en rubberkleefband wat ik nog in de schuur heb liggen gaat het bovenste deel zo'n 5 cm lager er weer achter gezet worden.
Het onderste deel kan dan in carbonfiber bekleed worden en wordt daarmee een stuurkuip.
De rvs inbusbouten koop ik wat langer zodat ik daarmee ook de bevestigingsbeugel vast kan zetten.
2 klemmen aan het stuur en twee strips naar de plaat waar de tellers onderaan gebout zitten, dan is dat al een stevig geheel.
Onderaan moet ik nog wat verzinnen voor het gedeelte naast de koplamp.
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Er zitten 2 gaten in het scherm waar de oorspronkelijke bevestiging zat.
Deze wil ik dicht gaan maken, hiervoor ben ik aan het zoeken geslagen en misschien daar een manier voor gevonden.
Ik vond de tip om aceton te gebruiken om het kunsstof hierin te laten oplossen/zachtmaken zodat daarmee het gat gevuld en gelast wordt.
het scherm zal iets verzaagd gaan worden om er een mooiere vorm aan te geven, er komen dus wat reststukken af waar ik eerst even mee wil experimenteren.
Het schijnt ook een goede methode te zijn voor problemen met de schermen die jullie op de wing hebben.
Wordt vervolgd.
Bart
Deze wil ik dicht gaan maken, hiervoor ben ik aan het zoeken geslagen en misschien daar een manier voor gevonden.
Ik vond de tip om aceton te gebruiken om het kunsstof hierin te laten oplossen/zachtmaken zodat daarmee het gat gevuld en gelast wordt.
het scherm zal iets verzaagd gaan worden om er een mooiere vorm aan te geven, er komen dus wat reststukken af waar ik eerst even mee wil experimenteren.
Het schijnt ook een goede methode te zijn voor problemen met de schermen die jullie op de wing hebben.
Wordt vervolgd.
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Ik ben op dit moment het scherm aan het doorzagen, nu maar hopen dat het wordt zoals ik het in mijn hoofd heb.
Bart
Bart
CarboWing under construction
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: verandering
Dat vind ik knap, met een hand zagen en met de andere het forum bijhouden.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Multitasken noemen ze dat toch ??
Nu nog bij de bouwhandel wat ijzer halen om het kuipje aan de motor te kunnen bevestigen.
Aceton heb ik nog niet in huis voor de gaatjes maar dat komt nog.
Waarschijnlijk zal epoxy niet goed hechten op het materiaal waar de kuip van gemaakt is, ik denk dat ik eerst een primer zal moeten aanbrengen.
Daar moet ik een testje voor doen.
Bart
Nu nog bij de bouwhandel wat ijzer halen om het kuipje aan de motor te kunnen bevestigen.
Aceton heb ik nog niet in huis voor de gaatjes maar dat komt nog.
Waarschijnlijk zal epoxy niet goed hechten op het materiaal waar de kuip van gemaakt is, ik denk dat ik eerst een primer zal moeten aanbrengen.
Daar moet ik een testje voor doen.
Bart
CarboWing under construction
- rave69
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Nieuw-Beijerland
- Contacteer:
Re: verandering
Heeft het vrouwtje geen nagellak remover, dat is vaak aceton ( wel vroeger was dat zo)
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Inderdaad, eigenlijk is het andersom.
Nagellakremover is aceton, een heel goedkoop vloeistofje in een heel duur potje.
Dan ga ik maar gewoon naar de drogist, denk ik
Ik heb begrepen dat het perspex (of waar het dan van gemaakt is) met aceton goed oplost en dat je daarmee dan een soort vulmateriaal kan maken dat wanneer het hard wordt er een soort las van maakt.
Dan kan ik die weer schuren.....
Ik zal vanavond alvast een foto plaatsen van de huidige stand van zaken.
Bart
Nagellakremover is aceton, een heel goedkoop vloeistofje in een heel duur potje.
Dan ga ik maar gewoon naar de drogist, denk ik
Ik heb begrepen dat het perspex (of waar het dan van gemaakt is) met aceton goed oplost en dat je daarmee dan een soort vulmateriaal kan maken dat wanneer het hard wordt er een soort las van maakt.
Dan kan ik die weer schuren.....
Ik zal vanavond alvast een foto plaatsen van de huidige stand van zaken.
Bart
CarboWing under construction
- rave69
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Nieuw-Beijerland
- Contacteer:
Re: verandering
Dat heb ik gedaan met scheuren in de zijkappen en een koffer, blokje zwarte lego opgelost van de buurjongen , maar je moet het lang genoeg laten drogen voor alle aceton eruit is verdampt.
Eerst de scheur gelijmt met aceton en daarna een versteviging erop aan de binnenzijde, maar kuip en kappen zijn van abs plastic, of het met persplex werkt weet ik niet
Eerst de scheur gelijmt met aceton en daarna een versteviging erop aan de binnenzijde, maar kuip en kappen zijn van abs plastic, of het met persplex werkt weet ik niet
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Ik moet ook nog 2 gaatjes van het Honda embleem op mijn linkershelter dichtmaken, dat wil ik met een legoblokje proberen.
Kiek'n Wat't Wort.
Qua vorm word de batwing wel mooi maar ik wil hier en daar nog wat mooiere rondingen aanbrengen.
(Ben een kerel, hou wel van rondingen )
Bart
Kiek'n Wat't Wort.
Qua vorm word de batwing wel mooi maar ik wil hier en daar nog wat mooiere rondingen aanbrengen.
(Ben een kerel, hou wel van rondingen )
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Heerlijk, een hele dag aan het knutselen geweest aan de toekomstige CarboWing.
Eerst maar de wat minder leuke klusjes zoals ontroesten, schuren, schuren en nog eens schuren maar dan kan er eindelijk primer op en daarna in de industrielak.
Het is een urethaan/alkyd, mooi krasvast.
Op de foto's lijkt het grijs maar dat komt door de flitser.
Het is echt zwart hoor.
Gewoon met de kwast gedaan.
Mooi schoon geworden
De fanmotor is ook al klaar.
FF een horrorfoto
Bart
Eerst maar de wat minder leuke klusjes zoals ontroesten, schuren, schuren en nog eens schuren maar dan kan er eindelijk primer op en daarna in de industrielak.
Het is een urethaan/alkyd, mooi krasvast.
Op de foto's lijkt het grijs maar dat komt door de flitser.
Het is echt zwart hoor.
Gewoon met de kwast gedaan.
Mooi schoon geworden
De fanmotor is ook al klaar.
FF een horrorfoto
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Vandaag lekker verder aan het knutselen.
Eerste opzet voor de batwing ziet er veelbelovend uit.
Mooie rvs inbusboutjes en slotplaatjes, ertussen 2 mm neopreenrubber.
Inmiddels ben ik bezig met de eerste bevestigingsbeugel waarbij ik de bevestigingspunten van de spiegels inschakel.
Als het lukt tenminste.
Zodra ik daarvan een foto heb zet ik die hier neer.
Bart
ps: Harry, ik stuur je zo een PB'tje.
Eerste opzet voor de batwing ziet er veelbelovend uit.
Mooie rvs inbusboutjes en slotplaatjes, ertussen 2 mm neopreenrubber.
Inmiddels ben ik bezig met de eerste bevestigingsbeugel waarbij ik de bevestigingspunten van de spiegels inschakel.
Als het lukt tenminste.
Zodra ik daarvan een foto heb zet ik die hier neer.
Bart
ps: Harry, ik stuur je zo een PB'tje.
CarboWing under construction