755A versus 755B

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
peter

755A versus 755B

Bericht door peter » 13 aug 2010, 15:03

Van de week voor weinig een andere carburateurset gekocht voor weinig geld. De set was wel compleet vervuild maar daar had de ultasoonreiniger geen moeite mee :P De eerste set die ik had was een 755A en deze set is een 755B dit is de set die waarschijnlijk ook op hoort te zitten. op de site van classic wingclub had ik een tabel gevonden waar je kon zien welke sets er zijn en welke bij jou motorblok horen.

http://www.classicwingclub.org/vin.htm
Hier staat je code Afbeelding

In mijn geval was het een gokje, ik heb geen bloknr kunnen vinden, maar vermoedelijk heb ik een K1 blok in een K2 frame. De nokkenassen van de 75 tot 77 uitvoering zijn iets anders als bij de K2 en K3 ze zijn nl voorzien van "hetere" nokkenassen waardoor de K0,1 wat meer vermogen hadden.
De motor trekt nu lekker op vanaf 1500 toeren en gaat dan zonder bokken, stoten of ploffen er in een keer vandoor :D Denk dat menig 1500 er nog wel eens moeite mee zou kunnen hebben :lol:
Het is een hele uitzoekerij en zeker weten wat waar bij hoort is volgens mij niet te doen, het blijft dus een gokje wat je erop zet. maar het blijkt dat de carburateurs wel degelijk verschil hebben en ook verschil maken bij het lopen van de motor. :?

Gebruikersavatar
Miky Biky
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
Locatie: Lommel

Re: 755A versus 755B

Bericht door Miky Biky » 16 aug 2010, 23:46

Hallo Aspie,

volgens de tabel werden er op een K1 755A, B en C carburatoren geplaatst, niet? Vanaf K2 de 755C. Ik heb één K1 blok, (serienummer 20enz.) met een carburatorset 755A en 2 niet evencomplete K2 blokken (serienummer 30enz.) beide met 755B carburatoren, zou er toch een foutje in de tabel zitten? Want hier horen alleen nog C-sets op volgens de tabel.
Kent iemand het verschil tussen de 755A, B en C sets?

Groeten, M.

peter

Re: 755A versus 755B

Bericht door peter » 17 aug 2010, 02:47

De a & b sets hebben in iedergeval bij mij een andere sproeiermaat erin zitten, ook de luchtschroef is iets anders. Zou kunnen dat de tabels niet kloppen, heb er 2 gevonden en zijn allebei verschillend.

http://www.randakks.com/TechTip32.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.classicwingclub.org/vin.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Al met al heel verwarrend :?

Gebruikersavatar
rafalow
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06

Re: 755A versus 755B

Bericht door rafalow » 17 aug 2010, 09:48

Mijn K2 blok sernr GL1E 3010xxx heeft ook de 755B erop zitten.
En volgens de tabel klopt dat niet.
Tenzij de vorige eigenaar carbs geeft verwisseld.

Nu wordt het pas echt lastig, want welke pakking / naalden set moet ik nu aanhouden als ik de carbs wil reviseren..??

Ook op de site http://www.gl1000.de/" onclick="window.open(this.href);return false; is heel veel info te vinden, maar zelfs dan kom ik er nog niet uit.


rafalow

peter

Re: 755A versus 755B

Bericht door peter » 17 aug 2010, 16:38

Als hij goed loopt op deze set stuur je Randakk een mailtje en dan zeg je welke carburateurs eronder zitten. Stuurt hij je de juiste set toe vanuit de states.

Gebruikersavatar
rafalow
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06

Re: 755A versus 755B

Bericht door rafalow » 17 aug 2010, 18:09

Klopt,

Dat zal Randakk zonder problemen doen.
Ik echter wil toch nog ff naar een goedkoper setje zoeken.
Heb al aardig geinvesteerd de laatste weken, Riemen en Dyna ontsteking.

rafalow

Gebruikersavatar
Miky Biky
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
Locatie: Lommel

Re: 755A versus 755B

Bericht door Miky Biky » 18 aug 2010, 10:28

Ik heb op m'n K1 blok de 755A staan, enkel zuiver gemaakt en de O-ringen zijn vervangen, start goed, goed vermogen, enkel met een zeer kleine gasstand = b.v. rijden aan een snelheid 40 à 50km/u of snelheid minderen, dan krijg ik kleine plofjes in de uitlaat. Mogelijk kan een nieuwe air-cutoff valve hier nog verbetering brengen, zal voor binnenkort zijn. Maar heb bij deze set nog een vervelender probleem (op het forum reeds gemeld, maar nog geen goede oorzaak gevonden), ik kan het stationair toerental niet laten zakken onder 13 à 1400 toeren bij een warme motor, regelschroef is volledig uit en synchronisatie is praktisch perfect.

Grtzz, M.

peter

Re: 755A versus 755B

Bericht door peter » 19 aug 2010, 04:32

Het zou kunnen dat je de synchronisatie schroeven te ver in hebt staan, je moet eens proberen om ze een stuk terug te draaien zodat de motor bijna stilvalt en dan de stationairschroef weer wat harder zetten. En dan natuurlijk de rest er weer naar toe regelen.

Randy
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2021, 19:46
Type Goldwing: GL1000

Re: 755A versus 755B

Bericht door Randy » 21 nov 2022, 20:00

A zou voor us markt zijn en b voor europese markt
Heb ook een 755b zitten op men k2 77 ik vraag me af of het wel compatibel is met elkaar
755 is voor k1 gemaakt
De mijne staat klaar om te herdoen met randakk kit alleen twijfel ik of het wel de moeite zou zijn😫

Plaats reactie