K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door Goldiefan » 04 dec 2014, 21:04

'wat jij daar "in de/met die" oude doos doet zou ik niet overleven' .... geen idee wat je bedoelt :roll:

En wat betreft mijn ritjes naar verre oorden: Delfzijl helemaal goed !! Vlak bij mijn GL1000 vriend Ron die denk ik de meest bijzondere GL1000 van Nederland heeft ....

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 04 dec 2014, 21:47

Goldiefan schreef:'wat jij daar "in de/met die" oude doos doet zou ik niet overleven' .... geen idee wat je bedoelt :roll:

En wat betreft mijn ritjes naar verre oorden: Delfzijl helemaal goed !! Vlak bij mijn GL1000 vriend Ron die denk ik de meest bijzondere GL1000 van Nederland heeft ....
Jeroen,

Ik bedoel de USA-topic waarvan je in het vorige bericht een link gaf betr. de reparatie van je tank ..........t.w. "nog maar even 'uit den ouden doosch': viewtopic.php?f=6&t=4105&start=15".........
Dat is iets waaraan ik niet zou durven beginnen............

mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door Goldiefan » 05 dec 2014, 19:50

Beste Ruud,

Begrijp jouw 'overlevingsprobleem' nog steeds niet, maar goed. Om nog even terug te komen op dat verhaal in die link: ik had 'tankcure' gebruikt. Later heb ik nog eens een tank van een Ariel met hetzelfde spul gecoat en toen werd ik toch wat onrustig: nu stond er op de bijgesloten productinformatie dat er aanwijzingen zouden zijn dat deze coating mogelijk aangetast zou kunnen worden door bioethanol, derhalve wordt geadviseerd geen brandstof te tanken met >10% bioethanol. In Nederland volgens mij geen enkel probleem, weet wel dat Firezone benzine 0% bevat en ik tank dus het liefst daar :wink: . Welke coating heb jij gebruikt en staat er iets bij de productinformatie over compatibiliteit met bioethanol ?

Groet,

Jeroen.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 05 dec 2014, 20:31

TAPOX 2-K TANK-INNENBESCHICHTUNG

.........."Tankbeschichtung TAPOX (resistent gegen alle Kraftstoffe, auch 100 % Ethanol, Laugen und viele Säuren) und vieles mehr"............

http://www.europages.de/FERTAN-KORROSIO ... 4-001.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer informatie zie:
http://www.fertan.de/tipps-tricks/infos-tanksanierung/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

NB: {BP Ultimate 98 is ook (op dit moment nog) absoluut ethanolvrij}

mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door Goldiefan » 07 dec 2014, 09:46

Bedankt Ruud,

Ik kan van een leraar van een autotechnische school een goede kwaliteit endoscoop lenen, ga de tank van mijn 'nieuwe' GL1000 binnenkort van binnen inspecteren (lijkt op het oog goed, kijkend door de vulbuis) en bij de minste twijfel snij ik hem open, ontroest met de hand probeer dat spul dat jij hebt gebruikt en plak hem weer dicht, hoe 'controversieel' deze methode ook moge lijken :wink: .

peter

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door peter » 07 dec 2014, 10:31

Je kan ook harry eens een mail sturen voor een schone tank. Ik heb destijds van hem een brandschone tank gekocht voor een paar tientjes. Is veel minder moeite en er niks wat in de benzine terecht kan komen. Jou methode mag dan misschien werken maar voorlopig ben je weer aan het tobben. Voor het werk hoef je het niet te laten, met een uurtje zit je nieuwe tank erin en ben je klaar om alles wat op benzine lijkt erin te kiepen.

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door GL-1800 » 13 dec 2014, 13:53

T probleem is.....nee, t mooie, de beste man heeft tijd voor dit. Wil domweg alles zoveel mogelijk gebruiken en wil daar alle tijd in steken. :D . Harrie en ik zijn bij hem geweest en t is een en al passie voor deze Wing.

T is best n oplossing om eea elders te "halen" maar zijn idee is, en als ik t fout heb zal ik gecorrigeerd worden, alles wat deze Wing aan "kleding" heeft weer te gebruiken. De tijd besteed eea te vinden op internet e.d. is gewoon fantastisch, kan niet anders vermelden.

Jij hebt gelijk, best wel, hij restaureert alle onderdelen, ook n mooie gedachte........M.a.w. voor beide is n gedachte te verzinnen!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

peter

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door peter » 13 dec 2014, 15:24

Ik kan je wel begrijpen hoor. De zoektocht is al de halve pret en dan lekker dagdromen van de spulletjes die je misschien gaat aanschaffen.
Zo ben ik op zoek naar onderdelen voor de cb750 f2 sohc, hij is inmiddels opgeboord en de kop heeft high flow kleppen gekregen en nu ben ik bezig om een setje race carburateurs te scoren en om de handel koel te houden moet er ook een koeler op. Natuurlijk niet nieuw want dat is stinkend duur, goed gebruikt is prima.
Lekker sneupen op ebay, craigslist en de bekende nederlandse sites :mrgreen:

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door GL-1800 » 14 dec 2014, 10:05

Ook mooi een cb 750. Heb n F1 gehad, helaas weggedaan met mn stomme kop. Maar goed, kom je later achter. Eerst mn Gl maar s klaar, nwe zuigers komen er in en dan maar s rustig opbouwen. Ligt even in de wachtkamer ivm andere projektjes. Maar t boren e.d. word gedaan vanzelf, tijd voor iets anders nu dus..... :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 18 dec 2014, 17:07

-
* Proefopstelling lekdichtheid koelsysteem testen (beter bij los blok dan wanneer blok in frame zit).......bleek (achteraf) nodig.......waterpompdeksel- en 1x waterpijpblokpakking moesten opnieuw worden vervangen vanwege geringe lekkage......daarna ok.

Afbeelding

* Koppelingsplaten zaten "vast" (na 31jr. aangedrukt geweest/in de olie welliswaar)......ik maakte mij er wel zorgen over.....ben toen begonnen met koppeling permanent ingedrukt te zetten en een paar maal per dag de krukas (verse motorolie in carter) te verdraaien om koppelingsverkleving door oliepenetratie mogelijk te verminderen om dan "bij meer geweld" uiteindelijk succes te kunnen hebben.......ziedaar......soms zit het mee; koppeling kwam uit zichzelf al vrij.........jippie !
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door GL-1800 » 20 dec 2014, 14:27

:D Daar word je vrolijk van!!

Laat in godsnaam je rubbers van de transmissiedemper niets te lijden hebben gehad van de "rust" . Zal wel goed gaan. Ziet er weer mooi uit.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 20 dec 2014, 14:38

Hoi Rob,
Bedankt voor reactie.......tja die transmissiedemperrubbers.....laten we maar het beste hopen......overigens, al het rubber dat ik tegenkom is zo te zien tamelijk goed gebleven.....dus hopelijk ook die t.d.rubbers.........
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door GL-1800 » 20 dec 2014, 15:10

Vast wel.....anders n gereviseerde erin.... :D Dr is altijd hoop bij Professor G.W.!!

Mijn cylinders worden uitgeboord, zien wanneer ik eea weer kan halen......Dan de transmissietandwielen even laten keuren door dezelfde Professor....en dan....ja, aanstalten tot inelkaar zetten. T blok is inwendig dan bijna nieuw... :oops:

Eerst die verrekte schouder weer aan de gang krijgen. :x , :lol: :lol: . Carburateurs zijn zo goed als nieuw, kunnen bijna in elkaar, eea aan het polijsten, goed werk met dit weer....Frameaanpassingen komen erin, beste man heeft weinig tijd, geeft niets. Ben thuis ook wat aan het klooien. T moet allemaal in de wiekendjes...Maar ooit...zullen de oudjes tevreden rondknorren, lijkt me n fantastisch idee, zeker de 1e start van t boxertje. En dat na 34 jaar geleden m voor t laatst uitgezet te hebben....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 20 dec 2014, 15:25

Inderdaad......dat is ook mijn voornaamste motivatiebron.......ooit de eerste echte roffels uit de uitlaat en dan meteen daarna die gigantische rookontwikkeling (waar maar geen einde aan lijkt te komen) veroorzaakt door alle kruipolie en alle andere rommel die ik er in de loop der tijd heb ingespoten...........heeeeeeerlijk, net zoals een ruimte vol met kruitdamp.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 21 jan 2015, 00:24

Hulpgereedschap demontage schokdempers.
Ontwerpadvies van Fred Flintstone. Yaba Daba Doo.....!
Kosten € 1,09 voor 1 mtr 8 mm draadstang......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie