K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
idd Ruud had ik geen andere Gl 1000 gekocht had ik die van jou zeker gekocht toen je hem mij aanbood,toch leuk te weten dat jij hem mij aangeboden hebt
en nu toch zo een mooi project van gemaakt echt chapeau man en dan op die leeftijd heel sterk
en nu toch zo een mooi project van gemaakt echt chapeau man en dan op die leeftijd heel sterk
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Hallo Gunther,
Sorry, het kan soms raar lopen..........
Erg sportief van je, dank je wel!!!
Heel veel succes toegewenst met jouw GL1000-project!
Met vriendelijke groeten, Ruud
Sorry, het kan soms raar lopen..........
Erg sportief van je, dank je wel!!!
Heel veel succes toegewenst met jouw GL1000-project!
Met vriendelijke groeten, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Hoi Ruud,
bedankt en mss komen we elkaar onderweg is tegen met de wings als ze ooit is klaar zijn
grts Gunther
bedankt en mss komen we elkaar onderweg is tegen met de wings als ze ooit is klaar zijn
grts Gunther
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Er is momenteel een 'Show Your Wing' competitie gaande betreffende GL1000's. Geen zin om een mooie foto van jouw GL1000 in te sturen???
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Hoi Devoraz,
Dank je.........die van mij is nog steeds maar een hoopje onderdelen.
Ik doe misschien wel een keer mee als hij compleet is.
Met vriendelijke groet, Ruud
Dank je.........die van mij is nog steeds maar een hoopje onderdelen.
Ik doe misschien wel een keer mee als hij compleet is.
Met vriendelijke groet, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Gaan we samen, ok??
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
N.a.v. vraag heden van Goldiefan, wanneer motor klaar, de huidige status:
Vorderingen thans langzaam/tot "niet" bij dit koude weer in mijn onverwarmde garage / thans 0-5 gr. C.
Bovendien al krappe week forse griep.........
Het laatste dat ik enkele dagen geleden nog heb gedaan is het volspuiten met Valvoline-tectyl ML (dun/amberkleurig) van alle (open) buizen/verbindingen etc. van frame en subframe, steunen enz. (overal) met zelfgemaakt 360 gr. "sproeikopje" (gewoon het 1-2mm plastic spuitslangetje aan het eind deels dichtmaken en met een dikke naald 4 gaatjes rondom aanbrengen; je hebt dan 5 openingen. 1x vooruit en 4x rondom)..........allemachtig ik was van de 600 ml businhoud 500 ml kwijt en 100ml er weer uitgelopen......frame is dus 400 gram zwaarder geworden.......tjonge, jonge wat een zooi...het is nu enkele dagen aan het drogen (kleine gaatjes van de subframebuis worden belucht, anders droogt het niet. Heb het ergste al gereinigd, ben straks met de rest nog wel even "van de straat".
Nog ff een foto van o.a. de "zooi".....
.......en de (van binnen) ontroeste en epxy-gecoate tank en (buiten) opnieuw gespoten........
Vorderingen thans langzaam/tot "niet" bij dit koude weer in mijn onverwarmde garage / thans 0-5 gr. C.
Bovendien al krappe week forse griep.........
Het laatste dat ik enkele dagen geleden nog heb gedaan is het volspuiten met Valvoline-tectyl ML (dun/amberkleurig) van alle (open) buizen/verbindingen etc. van frame en subframe, steunen enz. (overal) met zelfgemaakt 360 gr. "sproeikopje" (gewoon het 1-2mm plastic spuitslangetje aan het eind deels dichtmaken en met een dikke naald 4 gaatjes rondom aanbrengen; je hebt dan 5 openingen. 1x vooruit en 4x rondom)..........allemachtig ik was van de 600 ml businhoud 500 ml kwijt en 100ml er weer uitgelopen......frame is dus 400 gram zwaarder geworden.......tjonge, jonge wat een zooi...het is nu enkele dagen aan het drogen (kleine gaatjes van de subframebuis worden belucht, anders droogt het niet. Heb het ergste al gereinigd, ben straks met de rest nog wel even "van de straat".
Nog ff een foto van o.a. de "zooi".....
.......en de (van binnen) ontroeste en epxy-gecoate tank en (buiten) opnieuw gespoten........
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
1 ding moet me van het hart Zo'n gespoten blok ziet er fantastisch uit maar het is zo jammer als de bouten en moertjes worden meegespoten Draai de zichtboutjes en moertjes er eventueel 1 voor 1 uit en haal ze even langs een borsteltje zodat de weer verfvrij en schoon zijn. Daarna ziet het er net effe wat beter uit en is het net alsof er nooit wat is gedaan aan het blok.
Verder wel lekker bezig in de koude schuur en ik ben nog steeds razend benieuwt naar het eindresultaat Hier staat een cb750four te wachten op een verfbadje van het blok. Ik moet nog beginnen maar ook hier is het te koud. Zo'n 750 blokje ligt binnen een paar uur op tafel dus ik maak me geen zorgen. Vlak voor het voorjaar heb ik nog tijd genoeg.
Verder wel lekker bezig in de koude schuur en ik ben nog steeds razend benieuwt naar het eindresultaat Hier staat een cb750four te wachten op een verfbadje van het blok. Ik moet nog beginnen maar ook hier is het te koud. Zo'n 750 blokje ligt binnen een paar uur op tafel dus ik maak me geen zorgen. Vlak voor het voorjaar heb ik nog tijd genoeg.
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
hebben jullie geen verwarming in nederland??
haha grtjs en nog veel suc6
haha grtjs en nog veel suc6
- Webwinger
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 13 sep 2014, 15:35
- Type Goldwing: GL1200
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Hé, wij Hollanders zijn zuinig hoor
Jan (Webwinger)
Mijn motors: een GL1200 Aspencade uit 1986 en een Honda CB400T uit 1978
Mijn homepage: http://jkrijt.home.xs4all.nl/start/index.shtml
Mijn motors: een GL1200 Aspencade uit 1986 en een Honda CB400T uit 1978
Mijn homepage: http://jkrijt.home.xs4all.nl/start/index.shtml
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
a ja sorry niet aan gedacht hahahaha
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Beste Ruud,
Ben steeds weer benieuwd hoe je zo'n tank coat zonder de filters dicht te coaten. Ik heb destijds de tank aan de bovenkant open gesneden, met waterproof schuurpapier helemaal roestvrij gemaakt en vervolgens met een kwast de coating aangebracht. Ondanks dat ik dacht het goed gedaan te hebben ging zelfs dat mis, want het filter of brandstofleiding van de reserve bleek dicht gecoat, heb dat opgelost door de aftapplug te vervangen door een slangpilaartje dat ik in de draaibank heb gemaakt, brandstofleiding naar een T-stukje voor het filter en ik had weer 19 liter tankinhoud. Ik heb het gat voor toegang tot de tank dichtgelijmd met een epoxy lijm, uitgebreid verslag gedaan hiervan op dit forum, en op het forum van Steve Saunders, waar nogal wat 'emotionele' reakties op kwamen .
Groet,
Jeroen.
Oh ja, en gebruik even een elektrisch kacheltje in je garage zodat je volgend jaar op tijd klaar bent
Ben steeds weer benieuwd hoe je zo'n tank coat zonder de filters dicht te coaten. Ik heb destijds de tank aan de bovenkant open gesneden, met waterproof schuurpapier helemaal roestvrij gemaakt en vervolgens met een kwast de coating aangebracht. Ondanks dat ik dacht het goed gedaan te hebben ging zelfs dat mis, want het filter of brandstofleiding van de reserve bleek dicht gecoat, heb dat opgelost door de aftapplug te vervangen door een slangpilaartje dat ik in de draaibank heb gemaakt, brandstofleiding naar een T-stukje voor het filter en ik had weer 19 liter tankinhoud. Ik heb het gat voor toegang tot de tank dichtgelijmd met een epoxy lijm, uitgebreid verslag gedaan hiervan op dit forum, en op het forum van Steve Saunders, waar nogal wat 'emotionele' reakties op kwamen .
Groet,
Jeroen.
Oh ja, en gebruik even een elektrisch kacheltje in je garage zodat je volgend jaar op tijd klaar bent
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Beste Jeroen,
Voor het onroesten heb ik de 2x benzineleiding met een dikke bowdenkabel goed "geraspt". Daarbij is 1x koperen zeef gesneuveld; ik wist dat dit gemakkelijk kon gebeuren; helaas ook bij mij, ik was er zelf bij en hoorde en voelde hem "knappen" ; jammer niets aan te doen, ik had dit van tevoren ingecalculeerd, is haast niet te voorkomen; ach, de Wing doet het ook zonder zo'n betrekkelijk grove zeef. Ten behoeve van ontroesten gedurende ca 5-6 wkn met 19 ltr. schoonmaakazijn 6% behandeld (werkte perfekt/tank geheel blank/geen aantasting oorspr. plaatmateriaal) en spoelen etc. waarna toepassen Fertan en daarna Tapox.
Heb aandacht besteed aan doorstromen van azijn, Fertan en Tapox door 2x benzineleiding zodat deze zo goed mogelijk van binnen zijn gecoat. Ook herhaaldelijk gecontroleerd met "doorblazen". Eindresultaat is dat de tank er van binnen vrij goed uit ziet (Tapox coating hier en daar een beetje te dik); 1x koperen zeef deels gesneuveld, 1x koperen zeef geheel intakt; beide zeven "open/vrij"; idem ditto voor de leidingen.
mvg, Ruud
Voor het onroesten heb ik de 2x benzineleiding met een dikke bowdenkabel goed "geraspt". Daarbij is 1x koperen zeef gesneuveld; ik wist dat dit gemakkelijk kon gebeuren; helaas ook bij mij, ik was er zelf bij en hoorde en voelde hem "knappen" ; jammer niets aan te doen, ik had dit van tevoren ingecalculeerd, is haast niet te voorkomen; ach, de Wing doet het ook zonder zo'n betrekkelijk grove zeef. Ten behoeve van ontroesten gedurende ca 5-6 wkn met 19 ltr. schoonmaakazijn 6% behandeld (werkte perfekt/tank geheel blank/geen aantasting oorspr. plaatmateriaal) en spoelen etc. waarna toepassen Fertan en daarna Tapox.
Heb aandacht besteed aan doorstromen van azijn, Fertan en Tapox door 2x benzineleiding zodat deze zo goed mogelijk van binnen zijn gecoat. Ook herhaaldelijk gecontroleerd met "doorblazen". Eindresultaat is dat de tank er van binnen vrij goed uit ziet (Tapox coating hier en daar een beetje te dik); 1x koperen zeef deels gesneuveld, 1x koperen zeef geheel intakt; beide zeven "open/vrij"; idem ditto voor de leidingen.
mvg, Ruud
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 05 dec 2014, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
nog maar even 'uit den ouden doosch': viewtopic.php?f=6&t=4105&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ben er nog steeds zeer enthousiast over, die tank van mij heb ik handenvol roest uit gehaald en was daarna volledig blank van binnen, een perfecte roestvrije ondergrond voor de epoxy coating en gegarandeerd brandschoon na de behandeling. Ik heb er destijds nogal een fors stuk uit gesneden, mocht ik het nog eens over moeten doen dan weet ik nu dat goede toegankelijkheid met een veel minder groot gat kan. Ik heb vorige week een andere GL1000 gekocht, zaterdag ga ik hem bij de verkoper ophalen. De tank zag er op het oog met een zaklantaarn mooi uit, nog maar eens goed bekijken maar bij twijfel snij ik de boel gewoon weer open en herhaal de procedure. Een brandschone tank is een van de voorwaarden voor een betrouwbare motor en ik ben niet van plan er rondjes mee om mijn huis te gaan rijden, lange ritten naar mooie verre oorden
ik ben er nog steeds zeer enthousiast over, die tank van mij heb ik handenvol roest uit gehaald en was daarna volledig blank van binnen, een perfecte roestvrije ondergrond voor de epoxy coating en gegarandeerd brandschoon na de behandeling. Ik heb er destijds nogal een fors stuk uit gesneden, mocht ik het nog eens over moeten doen dan weet ik nu dat goede toegankelijkheid met een veel minder groot gat kan. Ik heb vorige week een andere GL1000 gekocht, zaterdag ga ik hem bij de verkoper ophalen. De tank zag er op het oog met een zaklantaarn mooi uit, nog maar eens goed bekijken maar bij twijfel snij ik de boel gewoon weer open en herhaal de procedure. Een brandschone tank is een van de voorwaarden voor een betrouwbare motor en ik ben niet van plan er rondjes mee om mijn huis te gaan rijden, lange ritten naar mooie verre oorden
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Met respekt hoor........wat jij daar "in de/met die" oude doos doet zou ik niet overleven.
Veel succes met de nwe. motor (enne foto's graag)
(..."lange ritten naar mooie verre oorden"..... eeuhhh ....Delfzijl o.i.d.? )
Veel succes met de nwe. motor (enne foto's graag)
(..."lange ritten naar mooie verre oorden"..... eeuhhh ....Delfzijl o.i.d.? )
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;