K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door RonalT » 21 feb 2015, 00:37

Zullen we er een forum-uitje van maken. Dat wordt toch wel een bijzonder moment....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door GL-1800 » 21 feb 2015, 08:38

Hij zal t vast lezen!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 21 feb 2015, 09:17

Ik heb beide laatste berichtjes gelezen..........ja, ja,.........
Overigens........in de loop der jaren heb ik zo langzamerhand een halve bus olie/kruipolie in de cilinders gespoten.........
Zowel uit zuivere en ideële milieuoverwegingen als ter voorkoming van vals brandalarm (de vrijwillige brandweer hier is een overactieve club die zo op je stoep staat; eerst blust en dan pas kijkt en werkelijk alles wat maar een beetje rookt blust om dan gratis bier te kunnen zuipen) en omdat ik niet in mijn woonwijk de rest van mijn leven door iedereen met de nek wil worden aangekeken (ik ben al een beetje impopulair/bekend van vuurtje stoken) zal ik hem daarom tegen die tijd vermoedelijk stiekum in het donker/holst van de nacht starten.......ook al om niet de landelijke pers te halen (of bij Eva Jinek c.q. DWDD uitgenodigd) vanwege een totale zonsverduistering........
Ik heb nog alle tijd om uit te pluizen wanneer de (milieu)politie hier dan net zijn ronde heeft gedaan......
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

peter

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door peter » 21 feb 2015, 11:07

Jaren geleden een kwasaki z650 inelkaar gepuzzeld en mijn plan was om naar de TT te gaan met dat ding op zaterdag. Afijn dat lukte niet en op zaterdag was ik eindelijk zover om te starten. Een dikke blerpijp zat erop bij gebrek aan wat anders dus kabaal was gegarandeerd. Na wat startpogingen sloeg de oude tante aan en ging meteen 8 a 9000 toeren draaien. Snel weer uitgezet en met een biertje voor de tv de TT kijken. Staat 5 minuten later de politie aan de deur wat dat nou toch was geweest met die herrie want verschillende meldingen waren binnen gekomen. :lol:

Mijn advies: Midden in de nacht starten bij onweer en minstens windkracht 8 om de blauwe wolken te verdrijven :lol:

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door Black Wing » 21 feb 2015, 14:15

rudolphwolven schreef:Hoi Eric,
Bedankt voor je reactie en ook voor je vertrouwen in mijn gesleutel.......
Het hitteschildje is (in elk geval voor de K1) standaard gespoten in zilverkleur/blok (dit was al zo); bij mijn weten alleen voor de Ltd Edition in chroom uitgevoerd en als accessoire verkrijgbaar.
mvg, Ruud
oooh vandaar,
mijn laatste gl1000 was inderdaad een LTD, daar zat een chroom exemplaar op
Groeten, Eric

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door GL-1800 » 22 feb 2015, 12:43

rudolphwolven schreef:Ik heb beide laatste berichtjes gelezen..........ja, ja,.........
Overigens........in de loop der jaren heb ik zo langzamerhand een halve bus olie/kruipolie in de cilinders gespoten.........
Zowel uit zuivere en ideële milieuoverwegingen als ter voorkoming van vals brandalarm (de vrijwillige brandweer hier is een overactieve club die zo op je stoep staat; eerst blust en dan pas kijkt en werkelijk alles wat maar een beetje rookt blust om dan gratis bier te kunnen zuipen) en omdat ik niet in mijn woonwijk de rest van mijn leven door iedereen met de nek wil worden aangekeken (ik ben al een beetje impopulair/bekend van vuurtje stoken) zal ik hem daarom tegen die tijd vermoedelijk stiekum in het donker/holst van de nacht starten.......ook al om niet de landelijke pers te halen (of bij Eva Jinek c.q. DWDD uitgenodigd) vanwege een totale zonsverduistering........
Ik heb nog alle tijd om uit te pluizen wanneer de (milieu)politie hier dan net zijn ronde heeft gedaan......
mvg, Ruud
:lol: :lol: zal n poepie rook geven!!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 25 feb 2015, 22:19

Toeren- en kilometerteller uit elkaar gehaald om paar (alleen onder zonlicht zichtbare) kleine vlekjes/aanslag aan binnenzijde glas te kunnen verwijderen...........
2x felsrand opengewerkt en gesloten........
Veel werk; goed gelukt; beide weer in elkaar gezet; glas als nieuw...(enkele uren werk).........

Uit elkaar.....

Afbeelding

Beide in elkaar....tectyl aan binnenzijde chroomhuis aangebracht........

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door GL-1800 » 28 feb 2015, 01:57

Maarrrrrr.. :D ze waren al zo mooi..... :lol:

Gekheid, erg goed bezig!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door GL-1800 » 28 feb 2015, 15:24

Vraag.....welke blanke lak heb jij gebruikt bij t spuiten blok???

Thnxx vast. :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

americanstafford
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:16
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Schoonoord

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door americanstafford » 28 feb 2015, 17:04

Heel mooie foto 's .
Kijk net op de NGW club side in de VS en laat daar nou precies de zelfde
2 foto's staan . :)
Ben toch benieuwd waar die Amerikaan die Nederlandse krant weg heeft :mrgreen:

gr
Haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt .

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 01 mar 2015, 01:56

@ americanstafford,

....tja....ik zou het eeecht niet weten............ :wink:

Afbeelding

mvg, Ruud
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 01 mar 2015, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

americanstafford
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:16
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Schoonoord

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door americanstafford » 01 mar 2015, 02:50

LOL :lol:


GR
Haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt .

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door rudolphwolven » 01 mar 2015, 03:07

GL-1000 schreef:Vraag.....welke blanke lak heb jij gebruikt bij t spuiten blok???

Thnxx vast. :D
Hoi Rob,

Ik heb na het zilverspuiten van het blok ca. 2 lagen .........."2K (Twee Kompenenten) HOOGGLANS Blanke Lak in Spuitbus SPRAYMAX * HIGH SOLID * 400ml".......... aangebracht.
Voor zover ik mij nog herinner is 1x 400 ml niet voldoende/erg schraal......neem 2x 400 ml.; kan zijn dat je de 2e bus ook nog bijna geheel leeg spuit........is ook niet erg want na gebruik kan je het reeds gemengde restant in de bus toch maar kort bewaren. Daarnaast droogt het heel snel, druipt nauwelijks, je kan gerust tamelijk dik spuiten.......het is in wezen "prachtverf/lak".
Ik wilde over mijn zwarte framelak ook deze blanke lak toepassen........gaf op een of andere manier veel problemen (ondanks dat het midden in de zomer was, niet vochtig en meestal zo'n 17-25 gr. C)......het droogde enigszins "mat" op d.w.z. dat de glans van de gewone zwarte deklaag hoger was dan met/na de 2K blanke laklaag; "waardeloos" was dat en onverwacht........heb er toen maar helemaal van afgezien, helaas een mens kan niet alles hebben; soms moet je je schikken in je lot.
Achteraf gezien was voor mij het spuiten van het frame veel moeilijker dan het blok; ik vind persoonlijk met een factor 3x moeilijker........ik dacht dat het net andersom was; tegen het blok spuiten zag ik erg op, daarom dat als eerste aangepakt, het viel heel erg mee....toen dacht ik ziezo nu nog ff snel het frame, dat zal wel nog gemakklijker zijn.....nou mooi niet.......ik was echt opgelucht (na zelfs 1x cpl opnieuw grond + zwart spuiten) dat het frame enigszins acceptabel geworden was en heb dus toen geheel afgezien van 2K blanke lak.
Overigens kost het rondom spuiten van die dunne framebuisjes massa's aan lak dwz. spuitbussen; zo erg dat ik het niet durf te vertellen......ik denk ook dat er van de verf uiteindelijk 80-90%verloren gaat omdat je het merendeel er langs spuit........dichterbij kan weer niet want dan krijg je druipers.....oh,oh,oh.....al mijn tuinstruiken die in de buurt stonden waren zwart en geconserveerd.
LET OP: bij buiten spuiten mag het absoluut niet te koud zijn; vochtigheidsgraad mag ook niet te hoog......staat alles op de bus/website leverancier......denk daar niet te gemakkelijk over.........kost anders veel verf, slecht resultaat en weer krabben........
Tja ik vind persoonlijk spuiten erg moeilijk; in deze wintertijd heb ik mijn motorophang-driehoekjes al totaal 4x gespoten; telkens was het knudde.
Achteraf gezien had ik het frame ook beter kunnen laten stralen en epoxycoaten; echter ik zag in het begin maar een paar kleine geroeste plekjes en dacht daarbij de lak nog voor 95% origineel te kunnen laten .....je ziet er echter steeds meer als je eenmaal bezig bent......je belandt dan vanzelf in het stadium dat je niets meer laat zitten.....ik dacht ze eerst nog plaatselijk te spuiten echter toen het steeds meer werd;....... dan maar het hele frame spuiten, dat is dan ook gemakkelijker want je hebt geen overgang van de nwe. en de oude verf, dus.......... "een fluitje van een cent, TOCH ?"...........ja, ja, was het maar waar; voor mij was het echt wel een beetje afzien hoor.
Ik heb wel mijn nog zeer goede frame inwendig geheel "verzopen" met Valvoline amber (kruip)tectyl.......heeeeel veel en het frame systematisch langdurig geheel gewenteld.......ik leek wel een geestenbezweerder in de tuin........tjonge ik ben echt "getikt" denk ik soms wel eens.....
Rob.............veel succes met je blok en de GW!

mvg, Ruud
http://www.nonpaints.com/nl/2k-blanke-l ... s-spraymax" onclick="window.open(this.href);return false;

mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door GL-1800 » 01 mar 2015, 07:39

Ik heb t toen gezien ja.....maar t meeste zul je na montage alles niet meer zien.. :D

Verder erg bedankt voor de verfkeuzetips...nogal belangrijk om n 2K blankelak te nemen,vandaar mn vraag, snap ie??

Ik kwam bij schoonmaken van de koppen tegen dat ik 2 verschillende koppen heb, ja, n linker en n rechter maarrrrrrrrrr... laat ik dat nu ff niet bedoelen. De 1e heeft n "welving" in de verbrandingskamer en de andere niet....Ofwel Jo zag dit, mijn blinde molleogen konden dit even niet zien.. :shock:

Maar goed, n andere ligt klaar bij Harry dus.....probleem weer opgelost. Dan beide even minimaal vlakken en n vaccuumtestje kleppen, we zijn toch aan het uitgeven dus dit kan er nog wel bij.. :)

Na controle bij Harry van de dynamoschokdemper" bleek dat de rubbers hiervan slecht zijn, zijn ook niet meer te krijgen dus n compleet nieuwe gaat dit weer oplossen.....waarbij we ook nog steeds koppijn hebben, heeft niets met port of andere spiritusachtig vocht te maken, over t feit waarom deze uit 2 afzonderlijke tandwielen bestaan terwijl ze in 1 tandwiel van de krukas grijpen......maar komen we ook ooit achter.

Door wat tegenslagjes met t wingetje duurt eea wat langer en wat tijdgebrek maar ach............de :?: is niet of ie klaar gaat worden maar wanneer... :wink:

Dadelijk alles eens wat organiseren, heb er n beetje een legpuzzel van gemaakt om alles wat doorelkaar te leggen.....fijne zondag allen!

En natuurlijk ook de dagen erna! :lol:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

americanstafford
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:16
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Schoonoord

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Bericht door americanstafford » 01 mar 2015, 13:38

Ik spuit gewoon met action busjes gaat perfect zowel mat als glans.
De primer gaat zo op kunstof ABS enz geen probleem met inwerken.

En die kosten maar liefst 2,10 euro per busje.

Gr
Haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt .

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten