Aankooptips gevraagd voor aanschaf GL 1000 K2 uit 78
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Aankooptips gevraagd voor aanschaf GL 1000 K2 uit 78
Hoi allemaal,
ik ga zaterdag as naar en GL1000 K2 uit 78 kijken.
Zijn er bekende euvels waar ik op moet letten bij dit type? Ik ga zowieso een proefrit maken maar misschien zijn er dingen die speciale aandacht vragen en die aan de buitenkant niet te zien zijn.
Ik hoor graag jullie tips.
Met groet,
Brabo61
ik ga zaterdag as naar en GL1000 K2 uit 78 kijken.
Zijn er bekende euvels waar ik op moet letten bij dit type? Ik ga zowieso een proefrit maken maar misschien zijn er dingen die speciale aandacht vragen en die aan de buitenkant niet te zien zijn.
Ik hoor graag jullie tips.
Met groet,
Brabo61
De demontabele framebuis even goed bekijken, die willen wel eens slecht zijn. Rond de klepdeksels op olie lekkage controleren. (anders krijg je vette laarzen) en verder de geijkte dingen, speling wielen, voor en achtervork, lekke keerringen voorvork, uitlaten checken, remmen, de koppakingen waren een zwakpunt dus even de motor lekker warm laten draaien (tot de fan aanslaat, weet je ook meteen dat hij werkt), dan uitzetten voor een minuut of 5 en weer starten, dan moet hij vlot starten zonder zware witte rookwolken uit de uitlaten.
Succes met de aankoop.
Succes met de aankoop.
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Wat olielekkage bij de kleppendeksels is niet zo'n ramp natuurlijk, is simpel op te lossen met een paar nieuwe pakkingen en een dun laagje siliconenkit, het is geen nieuwe motor natuurlijk.
Ook even letten op het achterspatbord, deze rotten vaak door onder de buddy, zijn behoorlijk duur en zeldzaam, zo ook de beugel achter rond de buddy.
Ook even de bedrading bekijken achter de linker dummytankdeksel (of dit origineel is of dat er zo'n hobbyist bezig is geweest)
Succes met je aankoop.
Ook even letten op het achterspatbord, deze rotten vaak door onder de buddy, zijn behoorlijk duur en zeldzaam, zo ook de beugel achter rond de buddy.
Ook even de bedrading bekijken achter de linker dummytankdeksel (of dit origineel is of dat er zo'n hobbyist bezig is geweest)
Succes met je aankoop.
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Aankooptips gevraagd voor aanschaf GL 1000 K2 uit 78
Nou, ik heb voor het eerst van mijn leven op een Goldwing gereden afgelopen zaterdag. Mijn eerste indruk van een GL is dat het toch een indrukwekkende fiets is als je ernaast staat.brabo61 schreef:Hoi allemaal,
ik ga zaterdag as naar en GL1000 K2 uit 78 kijken.
Zijn er bekende euvels waar ik op moet letten bij dit type? Ik ga zowieso een proefrit maken maar misschien zijn er dingen die speciale aandacht vragen en die aan de buitenkant niet te zien zijn.
Ik hoor graag jullie tips.
Met groet,
Brabo61
De proefrit was een ervaring! De remmen werken slecht, was verteld van te voren, en de motor had twee jaar stilgestaan en dat was te merken want het gas bleef wat hangen. Ik heb goed gekeken en volgens mij geen grote afwijkingen ontdekt voor een fiets van 31 jaar oud. Hij moet natuurlijk opgeknapt worden maar daar is de prijs dan ook na. Wel is deze voorzien van een Vetter kuip en koffers! Lijkt het nog groter.
Ik heb nu een aantal dagen de tijd om te beslissen of ik deze koop.
Minpunten die ik zag zijn de linker uitlaat. Die is een keer lek geweest en gelast waardoor er doffe plekken op zaten. Wat me opviel is een onregelmatig bijgeluid bij de linkse uitlaat dat ik niet thuis kon brengen. Het leek alsof er lucht ontsnapte tijdens het lopen. Tips, ideen wat het kan zijn?
Dat zijn voor mij nog wat vragen. De rest is goed op te knappen naar mijn mening.
Wordt vervolgd,
Groeten,
Brabo61
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Misschien de linkeruitlaat toch wat lekken of een plaatje los wat zit te rammelen?
Goed opletten als je hem laat trekken dus met de achterrem in en dan in zijn 1 gas geven en de koppeling op laten komen of je geen kloppend geluid hoort in het blok. Duidt op versleten lagerschalen.
Hoeveel km heeft hij gelopen?
Goed opletten als je hem laat trekken dus met de achterrem in en dan in zijn 1 gas geven en de koppeling op laten komen of je geen kloppend geluid hoort in het blok. Duidt op versleten lagerschalen.
Hoeveel km heeft hij gelopen?
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Hoi
47500 km is waarschijnlijk niet de echte kilometers, kan al een keer rond zijn geweest, dit wil niet altijd wat zeggen hoor, ligt ook veel aan het onderhoud en rijstijl.
Is de koop doorgegaan?
47500 km is waarschijnlijk niet de echte kilometers, kan al een keer rond zijn geweest, dit wil niet altijd wat zeggen hoor, ligt ook veel aan het onderhoud en rijstijl.
Is de koop doorgegaan?
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Proficiat, als je problemen hebt mag je ook altijd langskomen, is vlakbij.
Ik repareer alles zelf en mijn vader rijdt al zo'n 30 jaar gl1000, voert ook alle reparaties zelf uit, zelfs revisies.
Ik repareer alles zelf en mijn vader rijdt al zo'n 30 jaar gl1000, voert ook alle reparaties zelf uit, zelfs revisies.
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Ja daar lijkt het wel op,
hij rijdt met zijn motor( met zijspan) al zo'n 25 jaar op gas, en dat zonder carburateurs.
Allemaal zelf gemaakt, nu zie je er meer op gas maar toen nog niet.
hij rijdt met zijn motor( met zijspan) al zo'n 25 jaar op gas, en dat zonder carburateurs.
Allemaal zelf gemaakt, nu zie je er meer op gas maar toen nog niet.
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Hoi Mario,mario1976 schreef:Proficiat, als je problemen hebt mag je ook altijd langskomen, is vlakbij.
Ik repareer alles zelf en mijn vader rijdt al zo'n 30 jaar gl1000, voert ook alle reparaties zelf uit, zelfs revisies.
bedankt voor je aanbod. Ik zou er wel eens gebruik van moeten/willen maken als dat zo uitkomt.
In elk geval moet er een grote beurt, remvloeistof en de vervanging van de voorvorkkeerringen gedaan worden. Geen onoverkomelijke dingen maar je weet niet wat je tegenkomt....dat zal de komende tijd duidelijk worden. En op de wenslijst staat een ander stuur.
Met groet,
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
Laat het maar weten, in ieder geval succes met de reparaties
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;