Kan je een startmotor zelf reviseren?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miky Biky
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
Locatie: Lommel

Kan je een startmotor zelf reviseren?

Bericht door Miky Biky » 31 dec 2008, 18:32

Is het te doen om zelf een startmotor te reviseren :?: Ik bedoel dan niet enkel de koolborsteltjes vervangen maar wel het anker terug solderen.
De vorige eigenaar had het lumineuse idee :idea: om de al 6 jaar stilstaande GL1000 tot leven te wekken met een grote zware auto accu :evil: , hij had hem gestart gekregen maar nadien starte hij niet meer (het startrelais klikte niet meer). Daar dacht ik de oorzaak al gevonden te hebben, ja hoor een verbrande spoel, deze had ik op vrij korte tijd herwikkeld en terug werkend. Maar nu starte de motor soms wel en dan weer niet, oorzaak een slechte wikkeling in het anker? Toen ik hem open deed zag ik de gevolgen van de auto accu, de volledige binnenkant van het statorhuis hing vol tin van het anker... :cry: Daarom bovenstaande vraag.
Ondertussen de carbs zuiver gemaakt, contactpunten juist gezet, kleppen gesteld en als ik nu een keer of 4, 5 kick (startmotor...) dan loopt hij al voor 85% naar m'n zin. Compressietest en synchronisatie carbs moet nog gebeuren en dan zien we wel weer verder.

Plaats reactie