Electronische ontsteking Dyna S

Technische vragen, tips, trucs, enz.
peter

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door peter » 08 okt 2010, 15:21

De bougie doppen kan je eraf draaien. De kabels kan je desnoods wat inkorten 1 of 2 cm moet kunnen, dan opnieuw erop draaien. De grote rubber kappen heb je normaal wel nodig voor als het regent, de diepliggende gaten van de bougies kunnen dan vol regenen en dan vonkt het spul niet meer lekker. Er zitten wel gaatjes in voor afwatering maar zitten wel eens verstopt.

Heb hier wel complete bobines met kabels, rubbers en doppen liggen. (just in case)

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door Duizender » 08 okt 2010, 21:32

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Je raadt het nooit............

WE got spark :D :D :D :D :D :D :D :D

Het bleek dat de bougiedop niet goed op de kabel zat, na een kwartslag ongeveer kon ik de dop er zo aftrekken.
Meteen 2 cm ingekort en de dop er goed op gezet.

Bij uittesten wilde de motor meteen aanslaan, zal misschien komen door de nieuwe condensator....zou kunnen.

Morgen het luchtfilter er weer in en dan de puntjes slopen :twisted:

Bart
CarboWing under construction

peter

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door peter » 08 okt 2010, 21:43

Sometimes live can be too simple :D

Gebruikersavatar
rafalow
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door rafalow » 08 okt 2010, 21:50

Als je de Dyna gaat afstellen.
De statische manier werkte bij mij perfect.
Makkelijk en in 1 keer goed.
Geen gegluur met een stroboscoop.


rafalow

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door Duizender » 08 okt 2010, 22:26

Dat wil ik dan ook gaan doen, eerst eens uitfiegelieren hoe ik een testlampje aan de blauwe en gele draad koppel om goed te kunnen testen.
Één ding baart me iets zorgen, ik weet niet of jullie dat meegemaakt hebben maar een aantal op http://www.ngwclub.com/ hebben dit wel gehad:

Ze kwamen afstel/verstelruimte tekort en moesten vijlen aan de unit zelf om het goed af te stellen.

Ik hoop niet dat mij dit gaat overkomen, volgende week wil ik wel weer kunnen rijden.

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
rafalow
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door rafalow » 08 okt 2010, 22:33

Ik ben geen gekke dingen tegengekomen.
Handleiding erbij, stappenplan volgen en afstellen.
wel heb ik voor die tijd ...timing belts vervangen en kleppen gesteld.
En na de ontsteking ..de carbs gesynchroniseerd.

rafalow

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door Duizender » 08 okt 2010, 22:37

Mijn carbs zijn bij de vorige beurt (bij BB) gecheckt, die waren nog goed afgesteld (zelf gedaan :D :D :D )

Ik kreeg zelfs nog een complimentje, de monteur had nooit gedacht dat ie zo lekker zou rijden, hahaha

Ik ben wel blij met de mensen die met me meedenken trouwens :mrgreen:

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door Duizender » 09 okt 2010, 22:00

Nou, hij zit er in......

Afbeelding

Het was even priegelen om de rotor van de vervroeger af te krijgen maar daarna was het zo gepiept.
De twee schroeven waar de plaat mee vast zat zaten ontiegelijk vast gedraaid, daar had ik het meeste moeite mee.

Afbeelding

Toch wel jammer day je hem straks niet meer ziet.

Afbeelding

Nog wat onderdeeltjes om te bewaren.......

Nu alleen nog afstellen en brommen maar :D :D :D :D :D :D :D

Iemand nog een tip paraat hoe ik een testlampje in elkaar flans ??

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
rafalow
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door rafalow » 09 okt 2010, 22:14

Ik heb een fitting uit een oude richtingaanwijzer gebruikt
Maar anders soldeer je ff een paar draadjes aan een lampje

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door Duizender » 11 okt 2010, 10:36

(&^$*%^#*^%*%@#(&%%^(^$% :evil:

Hij wil niet starten :oops: :oops:

Ik heb hem afgesteld maar hij geeft geen sjoegem.

Het is toch zo dat het lampje moet gaan branden zodra het merkstreepje F1 / F2 overeenkomt met de streepjes naast het kijkgat ??

De condensator heb ik er tussenuit gehaald zoals ik de handleiding staat, dat lijkt me ook de bedoeling.

Wat doe ik nu verkeerd, vraag ik me af.

Bart
CarboWing under construction

peter

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door peter » 11 okt 2010, 11:38

Vrees dat je een foutje hebt gemaakt bij afstellen, eerder was het linkse puntje F1, nu niet meer. Volgens mij is de rechtsesensor voor F1 geworden. en de linkse F2.
Dus cil 1&2 zijn de rechter en de cil. 3&4 zijn de linker.

http://www.powercommander.com/downloads ... /DS1-3.pdf inbouwen Dyna-s.

Overgens een klassieke fout van je. :wink: mocht dit het euvel zijn

Gebruikersavatar
rafalow
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door rafalow » 11 okt 2010, 11:40

Misschien heb je niet alles goed aangesloten.
Zou kunnen, loop alles nog even na volgens het schema dat je bij dyna kunt op vragen/downloaden.( zie de links )


http://www.dynaonline.com/skins/downloads/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.powercommander.com/downloads ... /DS1-3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb overigens de volgorde van F1 en F2 aangehouden zoals ik het werkplaatsboek. (Als ik het me goed herinner )
Dus F1 is volgens het boek cil 1 en 2 (grondplaat) F2 zijn dan 3 en 4.

En bij mijn Dyna zat een nieuwe ballast resistor, ook die heb ik er bij gezet.

rafalow

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door Duizender » 11 okt 2010, 18:44

Nu is het wel zo dat er meerdere streepjes staan bij de F1 en F2, hier raak ik waarschijnlijk mee in de war.

Ik heb de draden omgewisseld en er zit nu wat leven in maar nog steeds niet starten :oops: :oops: :oops: :oops:

Ik heb net mijn accu leeg gestart, helaas.

Het geheel staat nu aan de druppellader.

Ik doe wat fout maar ik kom er maar niet achter.....

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
rafalow
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door rafalow » 11 okt 2010, 19:01

Er zitten toch 3 draden aan de Dyna..?
Blauw en geel en een rode met zekering..alles moet worden aangesloten.
Je moet werken met de F merktekens.

rafalow

peter

Re: Electronische ontsteking Dyna S

Bericht door peter » 11 okt 2010, 20:31

Eerst op F2 afstellen, om hem op tijd te krijgen de hele plaat losdraaien en dan afstellen, dan ga je de linker sensor afstellen met F1 merkteken.

Plaats reactie