Gl1000 koppeling ‘schok’

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Jasper
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2019, 19:53
Type Goldwing: GL1000

Gl1000 koppeling ‘schok’

Bericht door Jasper » 25 sep 2022, 21:03

Mijn GL1000 1976 heeft een rare ‘schok’ bij het loslaten van de koppeling. De schok ligt ver achter het aangrijpingspunt van de koppeling en de motor is dan al in beweging, het zit zogezegd aan het einde van de hendel. De koppeling slipt verder niet en schakelen gaat ook goed.

Is dit een bekende kwaal en weet iemand hoe ik het kan verhelpen? De koppeling vervangen vind ik niet zo erg, maar dan moet het daarmee wel verholpen zijn.
Met vriendelijke groet,

Jasper.

- Honda Goldwing GL1500 1989
- Suzuki GSX-R 600 2003
- BMW R1200 GS Adventure 2010
- Royal enfield bullet 350 1961
- Suzuki GN125 1985
- Honda Goldwing GL1000 1976

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Gl1000 koppeling ‘schok’

Bericht door DonvanVliet » 25 sep 2022, 21:41

Beetje moeilijk uit te leggen maar het heeft te maken met die vierkante nokken op je koppelingsplaten. Die zorgen dat er wat slijt in de uitsparingen van je koppelingshuis. Daar krijg je dan een braam van waar de platen dan soms achter blijven hangen. Tenminste dat denk ik.
Het kan ook iets anders zijn natuurlijk. Verkeerde olie, kabel blijft hangen.

Plaats reactie