Honda gl1000 1976
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
- Type Goldwing: GL1000
Honda gl1000 1976
Dag forum leden.
Ik ben nieuw op dit forum en mijn naam is Alain. Ik ben sinds een maand in bezit van een GL1000 bj76. Het is niet mijn eerste motor. Hier voor had ik een Honda CX500 en daarvoor een Yamaha Virago 920. Voor dagelijks gebruik rij ik met Honda Fireblade van 2004 deze is ondertussen al 13jaar in mijn bezit. Ik had de GL1000 gekocht omdat ik de CX500 iets te licht vond en omdat de GL1000 er ook wel pak mooier uit ziet.
Zo terug naar de motor. Eerste dag in mijn bezig.(de motor is afkomstig uit Nederland deze word ingevoerd in Belgiรซ)
Naast Honda CX
Eenmaal thuis de olie maar afgelaten en dan kwam ik de eerste problemen al tegen. Ooit heeft er iemand het gat uitgeboord en nieuwe draad in getapt wat op zich ok is maar doet dit dan recht.
omdat deze bout er scheef in zit kan deze nooit goed afsluiten. Dus oplossing was silicone kit.
Volgende ontdekking was ongeveer het zelfde maar dan met de bouten van het kleppendeksel.
Ook maar even de bougie's controleren en hier zaten verschillende types in.
Ik ben benieuwd wat er nog allemaal gaat boven komen. Maar goed het is een motor van bijna 50jaar oud en dit zijn nu eenmaal de dinges die je tegenkomt. Het plan is om deze motor zo origineel mogelijk te laten mss op een paar kleine details na. Heb Ondertussen al een 2hands deksel gevonden en besteld ook heb ik al nieuwe boegie's + alle olie en koelvloeistof.
Als jullie nog goede links hebben voor onderdelen nieuw of 2de hands mag je die altijd delen.
Al vast bedankt!
Ik ben nieuw op dit forum en mijn naam is Alain. Ik ben sinds een maand in bezit van een GL1000 bj76. Het is niet mijn eerste motor. Hier voor had ik een Honda CX500 en daarvoor een Yamaha Virago 920. Voor dagelijks gebruik rij ik met Honda Fireblade van 2004 deze is ondertussen al 13jaar in mijn bezit. Ik had de GL1000 gekocht omdat ik de CX500 iets te licht vond en omdat de GL1000 er ook wel pak mooier uit ziet.
Zo terug naar de motor. Eerste dag in mijn bezig.(de motor is afkomstig uit Nederland deze word ingevoerd in Belgiรซ)
Naast Honda CX
Eenmaal thuis de olie maar afgelaten en dan kwam ik de eerste problemen al tegen. Ooit heeft er iemand het gat uitgeboord en nieuwe draad in getapt wat op zich ok is maar doet dit dan recht.
omdat deze bout er scheef in zit kan deze nooit goed afsluiten. Dus oplossing was silicone kit.
Volgende ontdekking was ongeveer het zelfde maar dan met de bouten van het kleppendeksel.
Ook maar even de bougie's controleren en hier zaten verschillende types in.
Ik ben benieuwd wat er nog allemaal gaat boven komen. Maar goed het is een motor van bijna 50jaar oud en dit zijn nu eenmaal de dinges die je tegenkomt. Het plan is om deze motor zo origineel mogelijk te laten mss op een paar kleine details na. Heb Ondertussen al een 2hands deksel gevonden en besteld ook heb ik al nieuwe boegie's + alle olie en koelvloeistof.
Als jullie nog goede links hebben voor onderdelen nieuw of 2de hands mag je die altijd delen.
Al vast bedankt!
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Honda gl1000 1976
Nou ik vind dat niet kunnen wat jij zoal laat zien. Is een knoeier geweest. Amateurisme tiert welig.
Masr goed je hebt een uitdaging.
Masr goed je hebt een uitdaging.
- jwt67
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Westervoort
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: Honda gl1000 1976
*****
Mooie motor.........gefeliciteerd!
Veel succes toegewenst bij de aanpak van deze mooie GL1000
Bikers Best heeft veel gebruikte onderdelen........verder het een en ander op ebay-kleinanzeigen en ebay zelf.........
Groetjes, Ruud
https://goldwing.nl/nl/
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-sei ... gl-1000/k0
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... gl1000+nos
Mooie motor.........gefeliciteerd!
Veel succes toegewenst bij de aanpak van deze mooie GL1000
Bikers Best heeft veel gebruikte onderdelen........verder het een en ander op ebay-kleinanzeigen en ebay zelf.........
Groetjes, Ruud
https://goldwing.nl/nl/
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-sei ... gl-1000/k0
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... gl1000+nos
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Honda gl1000 1976
Hallo Alain.
Welkom op ons mooie forum.
Ik wens je veel leer en leesplezier alhier.
En veel succes met het opknappen van
je Wing.
Welkom op ons mooie forum.
Ik wens je veel leer en leesplezier alhier.
En veel succes met het opknappen van
je Wing.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Honda gl1000 1976
Welkom op dit leerzame en leuke forum medebelgje. In Rotterdam zit een GL1000 tovenaar die mijn GL 1000, die zeven jaar in een schuur stond met gedemonteerde cilinderkoppen, weer tot leven heeft gewekt. Dus bij problemen...kontakteer hem zeker even! Veel succes met de restauratie, hopelijk kan je nog een originele/replica uitlaat vinden, die verdienen ze gewoon! Ben benieuwd hem in reall life te bewonderen.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Roeselare (Belgiรซ)
Re: Honda gl1000 1976
Hallo Alain,
Proficiat met de mooie aanwinst, ziet er erg goed uit.
Betreft de olieaflaatdop : bij mijn GL1000 is die ook ooit dolgedraaid. Ik heb zonder voorboren kunnen tappen met M16x1,5 ( origineel is M14x1,5 ). Je moet inderdaad heel erg zorgzaam werken en vooral recht tappen . Verder een hydraulische afsluitdop met geintegreerde dichting M16 x 1,5 gekocht en dit sluit perfect af. De dop bij u lijkt mij een grotere stap, is niet ideaal. Betreft de niet originele bout van het kleppendeksel : daar zou je een "insert" kunnen gebruiken zodat je terug een originele bout kan gebruiken.
Nog veel plezier verder met het opknappen. Bertrand
Proficiat met de mooie aanwinst, ziet er erg goed uit.
Betreft de olieaflaatdop : bij mijn GL1000 is die ook ooit dolgedraaid. Ik heb zonder voorboren kunnen tappen met M16x1,5 ( origineel is M14x1,5 ). Je moet inderdaad heel erg zorgzaam werken en vooral recht tappen . Verder een hydraulische afsluitdop met geintegreerde dichting M16 x 1,5 gekocht en dit sluit perfect af. De dop bij u lijkt mij een grotere stap, is niet ideaal. Betreft de niet originele bout van het kleppendeksel : daar zou je een "insert" kunnen gebruiken zodat je terug een originele bout kan gebruiken.
Nog veel plezier verder met het opknappen. Bertrand
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Honda gl1000 1976
Helicoil
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
Re: Honda gl1000 1976
van welke regio ben je Alain? maar weinig belgen hier
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
- Type Goldwing: GL1000
Re: Honda gl1000 1976
Zo heb je er altijd wel een paar. Maar je weet hoeveel keer deze motor verkocht is geweest. Persoonlijk hou ik wel van een uitdaging.DonvanVliet schreef: โ25 mei 2022, 17:29Nou ik vind dat niet kunnen wat jij zoal laat zien. Is een knoeier geweest. Amateurisme tiert welig.
Masr goed je hebt een uitdaging.
Dank je!
Bedankt voor de webshops. Had goldwing.nl al paar keer tegen gekomen maar toch de indruk dat deze wel duurder zijn.rudolphwolven schreef: โ26 mei 2022, 11:50*****
Mooie motor.........gefeliciteerd!
Veel succes toegewenst bij de aanpak van deze mooie GL1000
Bikers Best heeft veel gebruikte onderdelen........verder het een en ander op ebay-kleinanzeigen en ebay zelf.........
Groetjes, Ruud
https://goldwing.nl/nl/
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-sei ... gl-1000/k0
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... gl1000+nos
Dank je! Dat zal wel lukken.De Motormuis schreef: โ27 mei 2022, 00:09Hallo Alain.
Welkom op ons mooie forum.
Ik wens je veel leer en leesplezier alhier.
En veel succes met het opknappen van
je Wing.
Dank u! Bedankt voor de tip. Tja de uitlaat heb er 1tje 2maand geleden voorbij laten gaan voor 450โฌ wou niet meer dan 400โฌ betalen. Ondertussen is deze al verkocht.cooper schreef: โ27 mei 2022, 08:59Welkom op dit leerzame en leuke forum medebelgje. In Rotterdam zit een GL1000 tovenaar die mijn GL 1000, die zeven jaar in een schuur stond met gedemonteerde cilinderkoppen, weer tot leven heeft gewekt. Dus bij problemen...kontakteer hem zeker even! Veel succes met de restauratie, hopelijk kan je nog een originele/replica uitlaat vinden, die verdienen ze gewoon! Ben benieuwd hem in reall life te bewonderen.
Dank je, ben aan het zien naar helicoil zet maar weet niet of deze van M8 naar M6 gaat.Bertrand schreef: โ27 mei 2022, 22:35Hallo Alain,
Proficiat met de mooie aanwinst, ziet er erg goed uit.
Betreft de olieaflaatdop : bij mijn GL1000 is die ook ooit dolgedraaid. Ik heb zonder voorboren kunnen tappen met M16x1,5 ( origineel is M14x1,5 ). Je moet inderdaad heel erg zorgzaam werken en vooral recht tappen . Verder een hydraulische afsluitdop met geintegreerde dichting M16 x 1,5 gekocht en dit sluit perfect af. De dop bij u lijkt mij een grotere stap, is niet ideaal. Betreft de niet originele bout van het kleppendeksel : daar zou je een "insert" kunnen gebruiken zodat je terug een originele bout kan gebruiken.
Nog veel plezier verder met het opknappen. Bertrand
Thx
Woon in Brasschaat en jij?
Online
-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:42
- Type Goldwing: GL1000
Re: Honda gl1000 1976
Mooi geweldig er zitten ook wel onderdelen onder de leden. Willem zit ook op marktplaats in Nederland.
In Veenhuizen dichtbij mij zit er ook een met een schuur vol spul dus rustig langzaam je project aan pakken.
In Veenhuizen dichtbij mij zit er ook een met een schuur vol spul dus rustig langzaam je project aan pakken.
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Honda gl1000 1976
Heren, probeer het quoten tot een minimum te beperken!
Een topic wordt totaal onleesbaar door die hele lappen quotes. Dus a.u.b. alleen quoten wat noodzakelijk is, datgene waarop je antwoord.
Een topic wordt totaal onleesbaar door die hele lappen quotes. Dus a.u.b. alleen quoten wat noodzakelijk is, datgene waarop je antwoord.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Honda gl1000 1976
Hey, ben je ook nog eens mijn "bijna" buurman ik woon in Stabroek.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
- Type Goldwing: GL1000
Re: Honda gl1000 1976
Vraagje,
Heeft er iemand ervaring met deze set?
https://www.amazon.com/CARBURETOR-CARB- ... B07X5H97W4
Carb nr is 755B die er bij mij op zit.
Al vast bedankt
Heeft er iemand ervaring met deze set?
https://www.amazon.com/CARBURETOR-CARB- ... B07X5H97W4
Carb nr is 755B die er bij mij op zit.
Al vast bedankt