GL1000 1975

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Bertrand
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Roeselare (België)

Re: GL1000 1975

Bericht door Bertrand » 15 feb 2021, 16:05

Die resistor assembly : heeft er volgens mij niets mee te maken, voorlopig afblijven.

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 15 feb 2021, 16:06

Dank je Bertrand, ik ga het testen!

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 18 feb 2021, 14:32

Ik heb een kleine koelwaterlekkage. Op het motorblok liggen wat kleine plasjes koelvloeistof in de kuiltjes aan beide zijden. Ziet er smerig uit, maar is fluoriserend geel. Foto is van de linkerkant. Tijdens het tanken lag er wat vloeistof op de reine, vlakke grond van het tankstation nadat de GoldWing op de zijstandaard had gestaan. Geeft de plek op het motorblok aan waar de lekkage zich zou kunnen bevinden?

Afbeelding

peter

Re: GL1000 1975

Bericht door peter » 18 feb 2021, 17:29

Kunnen de O-ringen zijn van de pijpjes die over je blok lopen. Van de kop naar je thermostaathuis.

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 18 feb 2021, 21:13

Dank je Peter, vind ik dat hier? En welke o-ringen dan van 32 t/m 36?

Afbeelding

DonvanVliet
Berichten: 700
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1000 1975

Bericht door DonvanVliet » 18 feb 2021, 22:05

Vervang alle afdichtingen die met de koeling te maken hebben als je toch bezig bent.

peter

Re: GL1000 1975

Bericht door peter » 19 feb 2021, 09:34

Frank Selen schreef:
18 feb 2021, 21:13
Dank je Peter, vind ik dat hier? En welke o-ringen dan van 32 t/m 36?

Afbeelding
Als je alles aanpakt wel, ook heb je dan no 13 nodig voor op de kop nodig.
Ik zou eerst even de motor schoonmaken, goed warm laten draaien zodat hij druk opbouwt en dan kijken waar de lekkage zit. Hoef je misschien niet alles los te halen.

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 19 feb 2021, 10:18

Top, doe ik, dank jullie!

peter

Re: GL1000 1975

Bericht door peter » 20 feb 2021, 13:25

Na jou bericht over lekkage ging mijn ltd ook spontaan lekken op 1 van de pijpjes. Bleek een Oring stuk te zijn. Misschien zelf er niet top ingezet maar na een uurtje sleutelen is hij weer dicht. Gelukkig heb ik ringetjes zat op voorraad.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 20 feb 2021, 17:58

Dat is wel erg toevallig, Peter. Zou je (jullie) zo vriendelijk willen zijn aan te geven welke stappen ik moet uitvoeren om de ringetjes te vervangen? Wat moet er los, alle koelvloeistof verwijderen enz? En welke ringetjes moet ik hebben, heb wel iets liggen, zelfde maat voldoet? Ga eerst morgen een stuk rijden en daarna kijken of ik zie waar het precies lekt.

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 21 feb 2021, 21:12

Vanmiddag gereden en gecontroleerd waar het zou lekken. We hebben het idee dat en geen lek zit bij de aansluitingen van de pijpjes 10 en 11, gecontroleerd met opgerold tissue. Er hangt vocht aan de schroef die je op de foto ziet. Maar dat is toch vreemd, die schroef zit toch in de carburateur? Ruikt niet naar benzine..

Afbeelding

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 22 feb 2021, 20:38

Voor de lekkage ga ik toch maar even naar Hens motoren.
De letters op het dashboardje waren nagenoeg verdwenen. Zwarte en witte vinyl letters gevonden van 3 mm hoog!
Ook nieuw contactslot gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 1975

Bericht door jwt67 » 25 feb 2021, 22:39

Ziet er goed uit!
GL1000 K2

Gebruikersavatar
Frank Selen
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Contacteer:

Re: GL1000 1975

Bericht door Frank Selen » 07 mar 2021, 18:49

Frank Selen schreef:
22 feb 2021, 20:38
Voor de lekkage ga ik toch maar even naar Hens motoren.
De monteur heeft de vier o-ringen en twee pakkingen vervangen, toch nog na een ritje wat koelvloeistof gelekt :(
Dus alles goed schoongemaakt, motor stationair laten lopen en toen bleek er koelvloeistof te lekken waar de dikke slang van de radiateur is aangesloten op het huis waar de thermostaat in zit. Slangklem aangedraaid en weg lek :D

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 1975

Bericht door q45 » 08 mar 2021, 20:16

Darmen en klembanden lijken zijn beste tijden ook gehad hebben lijkt mij, best heel den boel vervangen
Mij lijkt deze fiets een grondige restauratie niet overbodig :( als je er werkelijk wil mee gaan rijden :!:
Grts

Plaats reactie