Blok schakelt niet.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
rode buffel
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009, 19:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Eindhoven

Blok schakelt niet.

Bericht door rode buffel » 29 okt 2020, 16:35

In deze tijden van corona wat meer tijd gekregen aan mijn 1000 te werken. Ik heb er een ander blok onder gehangen. Na het afmonteren de motor gestart. Hij loopt fantastisch goed. Beter dan ik verwacht had. Maar hij schakelt niet. Komt niet vrij en met veel moeite komt hij in een versnelling. Ik weet niet eens welke. De koppeling is afgesteld volgens handboek. Wat gestoeid met de vrije slag, zonder resultaat. Als de koppeling geen vrije slag heeft, lijkt het iets beter te gaan. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

peter

Re: Blok schakelt niet.

Bericht door peter » 30 okt 2020, 12:26

Is de koppeling uitelkaar geweest :?: je blok hoeft er niet uit als je koppelingsplaten wilt vervangen. Is wel een heel gepriegel maar het kan.
Als hij eenmaal in de versnelling staat kan je hem dan wel gewoon inknijpen :?: En kan je dan je achterwiel met de rem stopzetten alsof je voor het stoplicht staat :?:
Zo ja zou ik het schakelmechanisme achter de voorste deksel nakijken. Daar zou ook wat mis kunnen gaan. En anders toch de koppeling nakijken.

rode buffel
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009, 19:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Eindhoven

Re: Blok schakelt niet.

Bericht door rode buffel » 30 okt 2020, 13:56

De koppeling is uit elkaar geweest. ik kan de koppeling met lopende motor inknijpen en heb dan geen aandrijving. Starten moet ik met ingeknepen koppeling. Met het voorste deksel bedoel je dan waar de waterpomp op zit? Waterpomp is vernieuwd.

peter

Re: Blok schakelt niet.

Bericht door peter » 31 okt 2020, 17:15

Yep, daarachter zit het mechanisme

Plaats reactie