Aanschaf tips GL1000 '78
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jun 2020, 14:29
- Type Goldwing: GL1000
Aanschaf tips GL1000 '78
Ik hoop deze week mn eerste Goldwing ever te kopen. Vind t mooi maar ook spannend. Vandaar mijn vraag voor aankoop tips. Ik hoorde iemand zeggen dat distributieriemen vervangen 1000,- kost
Is dat waar en waar moet ik nog meer op letten bij de proefrit. Alle tips zijn welkom
Hartelijk dank!!!
Is dat waar en waar moet ik nog meer op letten bij de proefrit. Alle tips zijn welkom
Hartelijk dank!!!
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
1000 piek is erg veel. Als je handig bent kan je het zelf.
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
Hoe het bij een 1000 zit weet ik niet, maar bij het blok van een 1500 zitten die riemen aan de voorkant. Kan je gemakkelijk bij. Da's hooguit enkele uren werk. Neem het ruim, 4 uur maal het uurtarief plus de kosten voor de riemen. Ik denk dat ik iets tussen de 200 - 300 euro kwijt was.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- director
- Berichten: 3906
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
Mijn tip; neem iemand mee die er meer verstand van heeft!
Laat je niet gek maken door mooie verhalen van de verkoper; het zijn oude motoren en die mankeren soms van alles. Natuurlijk staan er ook motoren van liefhebbers te koop die hem helemaal hebben vertroetelt, maar die kosten ook de hoofdprijs.
Heb je meer informatie over de motor, link naar advertentie, foto, bouwjaar ofzo?
Laat je niet gek maken door mooie verhalen van de verkoper; het zijn oude motoren en die mankeren soms van alles. Natuurlijk staan er ook motoren van liefhebbers te koop die hem helemaal hebben vertroetelt, maar die kosten ook de hoofdprijs.
Heb je meer informatie over de motor, link naar advertentie, foto, bouwjaar ofzo?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jun 2020, 14:29
- Type Goldwing: GL1000
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
@director, helaas is de advertentie op mp verlopen.
Hij vraag 1850,- en heeft er nog n motorblok bij. Heb je tips voor de proefrit? Waar naar te kijken? Heel erg bedankt trouwens voor jullie input.is zeer welkom
Hij vraag 1850,- en heeft er nog n motorblok bij. Heb je tips voor de proefrit? Waar naar te kijken? Heel erg bedankt trouwens voor jullie input.is zeer welkom
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
Kijk VOORAL naar t frame. Met name bij de middenbok. Hier zit n afwateringsgaatje. Neem n klein schroevedraaiertje mee en prik ff door dat gaatje naar de dwarsverbinding frame. Als ie zg origineel is onthoud ff dat bij n K0 t framenr en t motornr begint met 1. Bij K1 met 2, bij K2 met 3 en K3 met 4. Gezien de prijs is dit niet erg relevant. Riemen vervangen kost GEEN 1000 euro. Zelfs niet met spanrollen. Houd rekening met de leeftijd. Er kunnen direkt of tzt delen vervangen moeten worden. Normaal toch?
N ernstig rammelend ofwel klapperend geluid stationair is vaak n versleten primaire ketting.
Maarrrrrrrrr.........pracht motoren...
Stuur anders n bp naar koldt van dit forum. Doktor GL1000...suc6!!
N ernstig rammelend ofwel klapperend geluid stationair is vaak n versleten primaire ketting.
Maarrrrrrrrr.........pracht motoren...
Stuur anders n bp naar koldt van dit forum. Doktor GL1000...suc6!!
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
Let ook bij de proefrit op een rare trilling bij ongeveer 3500 toeren. Dat kan erop duiden dat je middelste krukaslager los aan het gaan is. Dit is wel bij de oudere modellen want later had honda dat opgelost.
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
Gehad bij mn k2. Duurt lang maar........dan breekt de krukas. Is trouwens n big end lager dat rammelt. Althans bij mij destijds. Met name bij licht vermogen vragen...rammelde ie.
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
Jullie maken de beste man bang met allerlei doem scenarios. Kijk eerst eens naar de algehele staat, staat de machiene er netjes bij en springt ze aan zonder enge geluiden van de startmotor Een rookpluimpje mag uit de uitlaat komen vlak na het starten maar moet snel weer weg zijn. Hoe loopt ze zonder choke, moet gewoon netjes rondlopen. Neem een multimeter mee om te kijken of de accu bijlaadt, bij een beetje gas moet de meter naar de 14,5 volt gaan met licht aan. Daarna kijk je of het blok droog is. Controleer het gaatje van de waterpomp of dat schoon en droog is. Hangt er vuil en als er vloeistof uit drupt betekend een nieuwe waterpomp na tijdje. Verder natuurlijk balhoofdlagers controleren en domweg een proefrit maken van een paar kilometer. Het zijn oude besstjes dus je kan af en toe wat verwachten om te sleutelen.
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
Wat heb je nog voor 1850€...?
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
*****
Inderdaad.......uit het hart gegrepen.......
Voor die prijs.......in elk geval grote kans op veel werk...
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
Het is maar net wat TS wil, wil hij een leuke oude fiets, met het nodige werk te verwachten, of wil hij probleemloos rondrijden? Het is aan hem om te bepalen of hij dit bedrag waard vind om uit te geven.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
Re: Aanschaf tips GL1000 '78
mijn ondervinding is ,zelf restaureren kost veel meer geld/moeite/tijd meer dan een gerestaureerde te kopen
dus nu een goedkope kan later leiden tot een veeeel duurdere..... tis maar wat je wil zeker....
dus nu een goedkope kan later leiden tot een veeeel duurdere..... tis maar wat je wil zeker....