Speling aandrijflijn

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
hansduif
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2018, 18:39
Type Goldwing: GL1000

Speling aandrijflijn

Bericht door hansduif » 22 jul 2018, 20:13

Beste GL1000 kenners,

Na lang te hebben stilgestaan rijdt onze GL1000 K3 sinds kort weer.

Historie na stilstand en dus problematische herstart (benzine oud!)
- Nieuwe distributieriemen gemonteerd
- Kleppen gesteld
- Revisie setje carburateurs
- Remmen gangbaar gemaakt
- Achterrem revisie
- Nieuwe puntjes
Carbs + ontsteking daarna afgesteld door ervaren monteur.

Er zijn echter nog wel met wat aandachtspunten. Zo is het wat moelijk zonder horten en stoten te door het stadsverkeer te rijden. Bij het optrekken en afremmen 'klonkt' de boel nogal.
Waar zouden we eerst moeten kijken? Cardan? Specifieke delen waar als eerste speling op komt te zitten? Liefst halen we het blok niet uit elkaar zonder te weten of het aan de bak ligt.

Een ander punt is dat de motor / aandrijving soms zeer soepel loopt, - zijdezacht bijna met een beetje gas erop - maar met wat minder gas begint te gieren. Het ligt allemaal een beetje aan de toeren en belasting. Dit alles tussen de 2500 - 4000 toeren. Niet echt een pijl op te trekken. Ook niet qua versnelling. Iets met een lager? Maar welk?

Bij voorbaat dank voor een (relevante) reactie!

Hans

peter

Re: Speling aandrijflijn

Bericht door peter » 22 jul 2018, 22:30

Het klonken kan aan je dempingsrubbers liggen die in de versnellingsbak zitten. Het blok zal er dan even uit moeten. Of het echt helemaal uitelkaar moet weet ik niet maar misschien is het wegnemen van de achterste deksel genoeg. Misschien valt het mee en zit er nogal wat speling op de kruiskoppeling in het harmonicarubber achter je blok.Dat gieren kan van veel plaatsen komen dus dat wordt zoeken.
Ik neem aan dat je wel verse olie hebt en een vers filtertje :?:

Plaats reactie