GL1000 terugvoeren naar 25/35kW

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 sep 2017, 20:22
Type Goldwing: GL1000

GL1000 terugvoeren naar 25/35kW

Bericht door NickW » 06 dec 2017, 19:53

Ik wil eigenlijk mijn GL1000 laten terugvoeren naar 25 of 35kW (afhankelijk van de mogelijkheden) aangezien ik door de huidige rijbewijsregeling maar 35kW mag rijden.
Maar ik vroeg me dus af of iemand hier toevallig ervaring heeft met het terugvoeren van een GL1000, rijdt het nog wel een beetje of is het niet vooruit te branden?

Ik weet dat er Tüv gekeurde sets zijn om een GL1000 uit '77-'82 terug te voeren naar 25kW maar of het ook werkt op een uit '76 weet ik dus niet.
Een andere optie is terugvoeren op het gas, dan zou hij wel op 35kW gebracht kunnen worden. Maar ruim 300 kilo en maar 35/25 kW, wil dat nog wel vooruit?

Aankomend voorjaar nog een jaar moeten wachten voor ik mag gaan rijden gaat me namelijk echt iets te lang duren.... :lol:
Cb400f '79
Cb750k7 '78
GL1000 LTD '76

Gebruikersavatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6754
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Velden noord limburg

Re: GL1000 terugvoeren naar 25/35kW

Bericht door peter » 07 dec 2017, 10:43

Je hebt meerdere opties in jou geval.

Wat lang duurt is lekkerder ( nog 1 jaar wachten en je pa zien rijden is een kwelling Maar daarna zelf rijden smaakt erg zoet)
Voor die 100€ kan je natuurlijk de gok nemen en snel rijden
Je mag toch niet harder dan 130km/u en je rijdt toch veel binnendoor.

Of het vooruitgaat :?: Neem aan van wel 35kw is toch 47,68pk en dat is niet waanzinnig veel maar genoeg om een stevig ganggetje erin te krijgen.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
In de garage: gl1800 (07), gl1000ltd (76), cb750four f2 (78), bmw z4 3.0 (03).

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Linschoten

Re: GL1000 terugvoeren naar 25/35kW

Bericht door coenox » 10 jan 2018, 13:30

Zet de motor eens op een rollerbank en kijk wat ie daadwerkelijk haalt. As dat niet al te ver boven de 35 uitkomt is er misschien een verzekeringsmaatschappij die je wil verzekeren. Je risico is dan erg laag.

Mijn dochter wilde op de CX500 van haar moeder. Op papier 37 kw. Op de rollerbank 30 kw. We vonden een verzekeringsmaatschappij die de motor - met een uitdraai van de rollerbank - voor haar A2 rijbewijs wilde verzekeren. Enige risico dat je dan nog loopt is een bekeuring voor het rijden zonder het juiste rijbewijs. Dat risico wilden we wel aangaan, als je een beetje normaal rijdt wordt je vrijwel nooit aangehouden. Inmiddels heeft ze haar A rijbewijs.

Jouw situatie is iets anders, maar de moeite waard van het bekijken. In jouw geval komt de rollerbank boven de 35 uit, maar misschien niet eens zo heel veel. Als je het helemaal officieel wil doen moet je 35 kw op het kenteken hebben staan. De beste, maar ook de duurste optie.
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6754
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Velden noord limburg

Re: GL1000 terugvoeren naar 25/35kW

Bericht door peter » 10 jan 2018, 19:17

Standaard hebben ze 58kw, daar zal Nick dik overheen zitten ook al is hij er een paar kwijt. Betere optie blijft dan het duitse kitje erin zetten en dan meten.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
In de garage: gl1800 (07), gl1000ltd (76), cb750four f2 (78), bmw z4 3.0 (03).

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast