Dit weekend heerlijk gereden op mijn Gouden Vleugel, Zij loopt weer als ware zij nieuw, als ware zij zomaar uit de showroom gerukt in 1977

. Als troost voor het geleden leed en als beloning voor mijn volhardendheid heb ik de oude Jama uitlaten - overigens het beste aftermarket spul dat te verkrijgen is of was - vervangen door nieuwe originele uitlaten. Esthetisch niet te evenaren en het fluisterstille geluid producerend dat de motor destijds kenmerkte en een van de eigenschappen die de machine legendarisch maakte. De wat minder gunstige eigenschappen, die destijds al benoemd werden, vergeten we even voor het gemak

. Op wat technische niet opvallende verbeteringen na, zoals elektronische ontsteking, Dyna bobines

, stalen remleidingen e.d., is de machine nu geheel origineel en naar mijn wens. Met uitzondering van het stuur welke ik niet origineel zou willen hebben. Het is door de vorige eigenaar gemonteerd en een compromis tussen het originele lage stuur, dat ik niet prettig vind, en het 'hertengewij', ergonomisch helemaal super .....