Pagina 1 van 1

GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 26 nov 2014, 10:55
door rudolphwolven
........en wordt binnenkort gerestaureerd; heeft ooit in 1974 op de Honda Dealer Show in Las Vegas gestaan........er zijn nog geen foto's beschikbaar, helaas.
Toch wel uniek vind ik.
Ruud

http://goldwingdocs.com/forum/viewtopic ... 46#p137913" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 26 nov 2014, 23:38
door harmdeboer
Wow...

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 27 nov 2014, 02:43
door rudolphwolven
Een eerste foto......
Zichtbaar is onder andere een geheel ander mechanisme voor vergrendeling van de twee "tank"-zijpanelen............

Afbeelding

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 27 nov 2014, 07:43
door director
Als ik het goed begrijp is de GL1-1000002 een eerste of tweede prototype van de GL1000 ?

Een beetje de moeder van alle Wing's ? Ik ben benieuwd..

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 27 nov 2014, 18:32
door q45
idd een droom voor elke liefhebber :wink:

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 29 nov 2014, 01:03
door GL-1800
K vind t n mooi luxe manier om de deksels te openen. Beter als t "boutje" !!

Onderstaand geeft iets duidelijkheid??


Ok partners, here is the deal

If you own one of the following GL1000 Goldwings in the serial number ranges on the right side of this page, Pistol Pete would like to hear all about it and how you came to be its proud owner. Pistol Pete will post your serial (frame) number on this page and the region where it is located. You can email him directly at petesgl@comcast.net

THE LIST: as of 02/16/2014

1975 GL1000 CANDY BLUE/GREEN, S/N GL1-1000002, UPPER MIDWEST

1975 GL1000 repainted, S/N GL1-1000027, WEST COAST

1975 GL1000 CANDY BLUE/GREEN, S/N GL1-1000040, MIDWEST

1975 GL1000 CANDY BLUE/GREEN, S/N GL1-1000046, LOCATION UNKNOWN,USED IN THE MAY/1975 ISSUE OF MOTORCYCLIST MAGAZINE ROAD TEST.

1975 GL1000 repainted black, S/N GL1-1000051, MIDWEST

1975 GL1000 CANDY BLUE/GREEN, S/N GL1-1000053, CENTRAL

1975 GL1000 CANDY ANTARES RED, S/N GL1-1000085, NORTH EAST

1975 GL1000 CANDY ANTARES RED, S/N GL1-1000086, SOUTH EAST

1975 GL1000 CANDY ANTARES RED, S/N GL1-1000092, NORTH EAST

1975 GL1000 repainted black, S/N GL1-1000100, MIDWEST

1975 GL1000 CANDY BLUE /GREEN, S/N GL1-1000104, MID-WEST

1975 GL1000 CANDY ANTARES RED, S/N GL1-1000116, CENTRAL

1975 GL1000 CANDY ANTARES RED, S/N GL1-1000128, WEST COAST

1975 GL1000 CANDY ANTARES RED, S/N GL1-1000192, MIDWEST

1975 GL1000 CANDY BLUE /GREEN, S/N GL1-1000195, SOUTH

1975 GL1000 CANDY ANTARES RED, S/N GL1-1000199, WEST COAST

1976 GL1000 SULFUR YELLOW, S/N GL1-2001512, EAST COAST

1976 GL1000 LTD CUSTOM CANDY BROWN, S/N GL1-2035011, ONTARIO

1976 GL1000 LTD CUSTOM CANDY BROWN, S/N GL1-2035034, MID-WEST

1976 GL1000 LTD CUSTOM CANDY BROWN, S/N GL1-2035036, SOUTH EAST

1976 GL1000 LTD CUSTOM CANDY BROWN, S/N GL1-2035052, MID-WEST

1976 GL1000 LTD CUSTOM CANDY BROWN, S/N GL1-2035063, SOUTH EAST

1976 GL1000 LTD CUSTOM CANDY BROWN, S/N GL1-2035083, SOUTH EAST

1976 GL1000 LTD CUSTOM CANDY BROWN, S/N GL1-2035099, WEST CENTRAL

1976 GL1000 LTD CUSTOM CANDY BROWN, S/N GL1-2035106, MID-WEST

1976 GL1000 LTD CUSTOM CANDY BROWN, S/N GL1-2035129, WEST COAST

1976 GL1000 LTD CUSTOM PAINTED, S/N GL1-2035190, NEW ENGLAND

1978 gl1000 COLOR BLACK, S/N GL1-4000064, NEW ENGLAND AREA

1978 gl1000 COLOR BLACK, S/N GL1-4000118, NEW ENGLAND AREA

1978 GL1000 COLOR BLUE, S/N GL1-4000146, MISSISSIPPI RIVER BASIN

1978 GL1000 COLOR BLACK, S/N GL1-4000148, MIDWEST

1979 GL1000 CURRENTLY FULLY RESTORED S/N GL1-4100040, MID-WEST

Notice: We have been asked not to reveal the names or any other information about any of the above bikes, please do not ask. Pistol Pete's cannot verify that this information is 100%, but is true to the best of our ability to collect it.
PP



Choose One... Home page NEW Petes Puzzle Page NEW Pistol Pete's Bucket List Pageoption Services -----Carburetor Cleaning ---------How to Remove the Carburetors -----Stainless Steel Caliper Pistons ---------How to Remove the Pistons from the Caliper -----Restoration -----Gauge Restoration ---------Gauge Removal and Shipping -----Appraisal Restorations -----1975 GL1000 Blue Green -----1975 GL1000 Antares Red -----1977 GL1000 Black -----1977 GL1000 Sirus Blue -----1975 CB550F Orange -----1975 GLl000 Antares Red -----1975 GL1000 "Aussie" for Austrailia ---------"Aussie's" Arrival at Home ---------Owners response to "Aussie" -----1976 CB750K Red Links Contact Pistol Pete's Pals Pics



1975, GL1-1000012 THROUGH GL1-1000211

1976, GL1-2001483 THROUGH GL1-2001682

1976, LTD GL1-2035001 THROUGH GL1-2035200

1977, GL1-3000001 THROUGH GL1-3000200

1978, GL1-4000001 THROUGH GL1-4000200

1979, GL1-4100001 THROUGH GL1-4100200

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 27 jun 2016, 21:03
door rudolphwolven
Inmiddels is deze oer-GL1000 cpl -- serienr. GL1-1000002 -- gerestaureerd........bijgaand een (Engels-talig) artikeltje van de restaurateurs.......voor wie interesse heeft......

The July/August 2016 issue of Motorcycle Classics has a great article about Pistol Pete's restoration of GL1000 prototype GL1-1000002.
A scan of the article is available here:

http://ameripost.com/Pete_Boody_GL1000_ ... ration.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;"

http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=60641" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 27 jun 2016, 22:04
door koltd
Hallo ruud

Bedankt voor de info

Ziet er mooi uit

En zoek de verschillen

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 27 jun 2016, 22:49
door rudolphwolven
Hoi Harry,

Hartstikke leuk dat je reageert / je even meldt!!!
Het allerbeste gewenst!

Groetjes, Ruud

http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=60641" onclick="window.open(this.href);return false;

PS
Deze GL1000 is v.w.b de alu-delen mijns inziens te glimmerig gerestaureerd

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 28 jun 2016, 18:32
door Goldiefan
Beste Ruud,

Fantastisch artikel, mooi dat je dit met ons deelt, dank je wel!

Het zou eigenlijk gedocumenteerd moeten worden onder 'documentatie' van dit forum, zou dat mogelijk zijn ?? .......

Ik had ooit de eerste road test van de GL1000 in het weekblad Motor, ik kan soms wat chaotisch zijn: kan het niet meer terugvinden, noch mijn 'paper version', noch een copie op internet :( . Heeft iemand dit artikel nog? Zou ook een juweeltje zijn in de rubriek documentatie ......

Groet,

Jeroen.

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 28 jun 2016, 21:37
door Jucht
Afbeelding

Hallo iedereen,
Bedoel je dit?
Heb nog verschillende blaadjes liggen van verschillende tijdschriften van de GL1000 van 1975 maar ben geen specialist voor het allemaal te scannen.
Groeten Jan

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 28 jun 2016, 23:04
door GL-1800
Was......de eerste proto niet n boxer 6??? Moet zoeken....heb er n afbeelding van...

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 29 jun 2016, 07:14
door cooper
GL-1000 schreef:Was......de eerste proto niet n boxer 6??? Moet zoeken....heb er n afbeelding van...
Foto staat op één van beide links van Rudolph hierboven. ;-)

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 02 jul 2016, 21:07
door q45
het logo op het zadel "gold wing" is dat lang toegepast?

grts

Re: GL1-1000002 GoldWing gelokaliseerd in de USA.........

Geplaatst: 02 jul 2016, 22:55
door rudolphwolven
q45 schreef:het logo op het zadel "gold wing" is dat lang toegepast?

grts
Ik heb een Duits blad ("Hobby") van maart 1975 waarin de toen spiksplinternieuwe GL1000 voor het eerst werd getest..........wat een lovende woorden over letterlijk alles, inkl. geweldige remmen en "superstabiel" frame (kuch).....tjonge je ziet weer eens dat deze Honda met 4 cyl boxer en cardan enz, enz destijds echt revolutionnair was..........beste mannen wij plukken daar nog steeds de vruchten van........toch?
Achter op het zadel van deze test GL1000 zit geen Goldwing logo (zoals op die gele van Pete) maar het ons bekende HONDA logo.......op de '75 testmotor zitten (nog) wel de blauwe Honda schildjes op de kleppendeksels, (zie foto) welke vanaf' < 1976 zwart gespoten zijn.....

mvg, Ruud

Afbeelding
Nog 2 stuks NOS te koop, elk $ 210,- franco huis..... (e-Bay)