Ik heb het geluid weten op te nemen wat ik altijd hoor als ik optrek en bijv. de koppeling dan net te snel of met te weinig gas weg rijdt. Ik hoor dan zo'n soort 'klapperend' geluid. De riemen zijn vorig jaar vervangen dus daar kan het niet aan liggen (dacht eerst van wel). Wie herkent dit of heeft een suggestie?
Hierbij het filmpje
youtu.be/fzPpCPdd-nM
Ik zit de motor een beetje te plagen door met het gas te spelen maar dan hoor je het geluid dus echt goed. Het valt me op dat ie ook altijd soort van dip in het toerenbereik 900 - 1200 heeft daarna 'schiet' ie ineens door naar 2000 toeren.
filmpje bijgeluid motorblok
Re: filmpje bijgeluid motorblok
Het lijkt mij erop dat er ergens een sproeier verstop zit en dat de carburateurs eens goed afgesteld moeten worden. Voor dat afstellen van de gasfabrieken zal je eerst de ontsteking goed moeten zetten en zeker moeten zijn dat je nergens een vacuum lek hebt. Als je hem zelf niet kan afstellen zal je even bij een goldwing specialist langs moeten gaan. Als het alleen afstellen is ben je zo klaar. Moeten de carburateurs eronderuit ben je wel wat langer bezig.
Re: filmpje bijgeluid motorblok
Hallo GW1000,
het geluid dat ik denk te horen is de primaire ketting die klappert, dit geluid hoor je als de 4 cilinders niet even hard werken. Slecht gesynchroniseerd, vuile sproeiers, ontsteking niet juist, enz. Het moeilijke is het vinden van de juiste oorzaak.
Mvg, Marc.
het geluid dat ik denk te horen is de primaire ketting die klappert, dit geluid hoor je als de 4 cilinders niet even hard werken. Slecht gesynchroniseerd, vuile sproeiers, ontsteking niet juist, enz. Het moeilijke is het vinden van de juiste oorzaak.
Mvg, Marc.
Re: filmpje bijgeluid motorblok
Het is hier al gezegt ergens een sproeier verstopt, ik heb het zelfde met die van mij en de carburateurs schoon gemaakt ik heb nu tussen de 1000 en de 2000 toeren dat ketting geluid niet meer en hij pakt ook vloeiender op.GoldwingGL1000 schreef:Ik zit de motor een beetje te plagen door met het gas te spelen maar dan hoor je het geluid dus echt goed. Het valt me op dat ie ook altijd soort van dip in het toerenbereik 900 - 1200 heeft daarna 'schiet' ie ineens door naar 2000 toeren.
Groeten Gert- jan
1985Jawa 350,1987cb750 F1,1991 GL 1100, motoren nu: Honda XL 125 ,cbr 900 RR,cbr 900 RR street fighter, GL 1000 ,GL 1100, GL 1200, GJ 1500 R6 jufferwing , GL 1500 , suzuki GT 550 , GS 550 , vespa E 200,Yamaha R6
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast