Technische vragen, tips, trucs, enz.
-
Frank Selen
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Bericht
door Frank Selen » 02 jun 2025, 19:55
Wat een genot om weer zo ontspannen te kunnen rijden! Start makkelijk, blijft dan gewoon lopen op een beetje choke. Slaat niet meer af tijdens het rijden
Bertrand schreef: ↑01 jun 2025, 10:29
Start hij vlot met de choke uit? Merk je dan duidelijk het verschil als je de choke terug induwt? Zo ja: laten zo.
Ja! Werkt allemaal prima!
-
Bertrand
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Roeselare (België)
Bericht
door Bertrand » 03 jun 2025, 08:15
Veel rijgenot met het mooie weer, Frank ... en op een regendag kan je dan nog eens kijken naar de temperatuurmeter.
-
Frank Selen
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Bericht
door Frank Selen » 05 jun 2025, 12:49
Iets wat me nog opvalt, na een stuk rijden en motor uit en dan weer starten, dan lijkt het alsof de startmotor de motor niet of nauwelijks rond krijgt. Na een korte tijd gaat het wel rond en dan startie gewoon. Wat zou dat kunnen zijn?
-
DonvanVliet
- Berichten: 833
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Bericht
door DonvanVliet » 05 jun 2025, 13:00
Ja...die startmotoren van de goldwings hebben niet het eeuwige leven. Ik eb er ooit 2 versleten en geleerd een nieuwe aan te schaffen..
-
Frank Selen
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Bericht
door Frank Selen » 05 jun 2025, 22:18
Overigens bij de koude start nergens last van.
-
Bertrand
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Roeselare (België)
Bericht
door Bertrand » 06 jun 2025, 08:49
Het lijkt tegenstrijdig. Bij een warme motor heeft de motor maar een tik nodig om te starten en bij koude motor heeft de startmotor het 10 keer lastiger...
Kan de startmotor zelf zijn natuurlijk maar check toch maar even de conditie van de batterij , de startrelais en de ( dikke ) bekabeling vanaf de batterij via de startrelais tot aan de startmotor. Je weet nooit dat daar een slecht contact aan het broeden is.
-
Frank Selen
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
Bericht
door Frank Selen » 06 jun 2025, 11:22
Bertrand schreef: ↑06 jun 2025, 08:49
Het lijkt tegenstrijdig. Bij een warme motor heeft de motor maar een tik nodig om te starten en bij koude motor heeft de startmotor het 10 keer lastiger...
Ja, dat vind ik ook. Was nog even bij de GoldWing-specialist. Die zeggen dat het een beetje bij een '1000' hoort.
-
DonvanVliet
- Berichten: 833
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Bericht
door DonvanVliet » 06 jun 2025, 12:28
Producteigenschap....mooi gezegd maar ik vind het gelul.
-
25 jaar k2
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: IJmuiden
Bericht
door 25 jaar k2 » 10 jun 2025, 02:03
geef eens wat gas bij een warme start en je zult merken dat hij makkelijker ronddraait
Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten