Hallo! Ik ben nieuw hier op het forum dus ik zal mij(n motor) even voorstellen. En daarna gelijk maar een vraag stellen.
Uit een erfenis heb ik 15 jaar geleden een K1 gehad die tot die tijd in bezit was van mijn opa en oma. Opa had een achtergrond als monteur bij het leger, en heeft destijds (jaren 80 en 90) een hoop gesleuteld aan de fiets. De welbekende toer-uitbreidingen zoals een kuip voor en zoveel mogelijk ruimte voor bagage aan de achterkant om er samen mee te kunnen gaan kamperen. De motor heeft na zijn overlijden een poos stilgestaan, tot ik 5 jaar geleden mijn rijbewijs heb gehaald, een goedkope Shadow ben gaan rijden en als project met mijn vader (Moto Guzzi V7 Special) de Goldwing ben gaan opknappen. We zijn een heel eind gekomen maar nog nét niet bij de finish. Ik ga 'm zelf vooral gebruiken voor ritjes in het seizoen, dus de kuip is weg maar achterop de ruimte houden. Wat er tot dusver is gedaan:
Randakk carbkit ultrasoon vlotters etc
Vloeistoffen en filters nieuw
Bobines/condensator/puntjes nieuw
Distributieriemen nieuw
Kleppen stellen
Timing statisch en dynamisch
Remrevisie voor/achter + slangen nieuw
Binnen/buitenbanden nieuw
tips carb sync statisch
timing statisch en dynamisch opnieuw, vervroeging werkt en lijkt goed terug te lopen
De motor draait nu bij het testen best wel mooi stationair, en met een dot gas gaat ie moeiteloos omhoog en weer terug. Maar na iets langer op 3000t (5 of 10 seconden) en dan het gas dicht duikt ie onder het stationair en valt dan meestal uit. Rijdend doet ie dat dus ook, bij stoplichten of rotondes moet ik steeds gas geven om 'm in leven te houden. Dat lukt wel maar is iets te luidruchtig naar mijn smaak. Eenmaal rijdend geeft het genoeg power en trekt als een trein, heerlijk.
Wat nog kan gebeuren:
carb sync dynamisch
GL1000 K1nstationair dip
-
- Type Goldwing: GL1000
Re: GL1000 K1nstationair dip
Wat bedoel je met "tips carb sync statisch" ?
Heb je de synchronisatie kunnen doen met behulp van de 4 onderdrukmanometers?
Zo ja, wat observeer je bij het dichtdraaien van het gas, blijven ze synchroon?
Heb je de synchronisatie kunnen doen met behulp van de 4 onderdrukmanometers?
Zo ja, wat observeer je bij het dichtdraaien van het gas, blijven ze synchroon?