Honda gl1000 1976
- NickW
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 13 sep 2017, 20:22
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Volkel
Re: Honda gl1000 1976
Ziet er strak uit!
Ik rijd op mijn GL1000 nu ruim 5 jaar met Dyna S ontsteking, rijdt super. Bobines heb ik zelf niks mee gedaan, als ze goed zijn zie ik zelf geen reden hier aanpassingen te doen.
Ik rijd op mijn GL1000 nu ruim 5 jaar met Dyna S ontsteking, rijdt super. Bobines heb ik zelf niks mee gedaan, als ze goed zijn zie ik zelf geen reden hier aanpassingen te doen.
Cb400f '79
Cb550f '77
Cb750k2 '75
GL1000 LTD '76
CBX1000Z '79
Cb550f '77
Cb750k2 '75
GL1000 LTD '76
CBX1000Z '79
- 25 jaar k2
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: IJmuiden
Re: Honda gl1000 1976
Ook ik heb een dyna S ontsteking ik gok dat deze er bij benadering ongeveer 25 jaar inzit
ik heb al 25 jaar het dekseltje er niet meer afgehaald
mooi project heb je onder handen succes:)
Gerard
ik heb al 25 jaar het dekseltje er niet meer afgehaald
mooi project heb je onder handen succes:)
Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.
Online
Re: Honda gl1000 1976
Ik zie net jou vraag pas......
Ik heb onderstaande set gekocht
1 x Dyna S Ontsteking Honda GL 1000 75 - €189.00
1 x Dyna Bobines 3 Ohm, Dubbel Groen (set) €189.00
1 x DYNA BOUGIEKABEL ZWART 7 MM KOPERKERN €29.00
Ik heb onderstaande set gekocht
1 x Dyna S Ontsteking Honda GL 1000 75 - €189.00
1 x Dyna Bobines 3 Ohm, Dubbel Groen (set) €189.00
1 x DYNA BOUGIEKABEL ZWART 7 MM KOPERKERN €29.00
GL1000 K2
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
- Type Goldwing: GL1000
Re: Honda gl1000 1976
Mercie voor de info,
@ jwt67, Die prijzen dat je op noemt zijn niet meer van toepassing. Als ik zie naar Dyna S ontsteking zit je nu al direct aan €250 tot €280
@ jwt67, Die prijzen dat je op noemt zijn niet meer van toepassing. Als ik zie naar Dyna S ontsteking zit je nu al direct aan €250 tot €280
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Honda gl1000 1976
Het geld is goed besteedt.
Online
Re: Honda gl1000 1976
Hmm de prijzen nu inderdaad echt anders...... Ik heb het setje in 2020 voor die prijs bij japparts aangeschaft. Net gekeken en nu kost de Dyna S daar 229,-alain-s1983 schreef: ↑24 mei 2023, 10:51Mercie voor de info,
@ jwt67, Die prijzen dat je op noemt zijn niet meer van toepassing. Als ik zie naar Dyna S ontsteking zit je nu al direct aan €250 tot €280
GL1000 K2
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
- Type Goldwing: GL1000
Re: Honda gl1000 1976
Het is weer even geleden maar ondertussen wel wat vooruitgang.
Alle onderdelen zijn terug van poederlakken.
Nieuw stuurslot installeren.
Dan frame op het motorblok installeren.
Met het installeren van de middenpoot kwam ik er achter dat er ook geknoeid was met de middenpoot zelf. Dus kan ik nog naar een andere op zoek gaan en vervolgens deze ook te laten poederlakken.
Maar goed laat dit de pret niet bederven.
Ondertussen zijn de naven en de velgen ook terug van aquablasten en deze zien er goed uit.
Ineens voorzien van nieuwe wiellagers.
Velgen gepolierd. Kan je het verschil zien tussen de 2
deze ineens gespaakt. Het fijnere afstelwerk zal voor iemand anders zijn.
Ondertussen zijn de kleppen afgesteld met de oude spanrollen en nog verder afgemonteerd.
Om toch een beetje op budget te letten heb ik gekozen om de spanrollen een kleine update te geven. Bij honda betaal je al rap 100 a 120 euro per spanner.
Deze manier maakt het voor de toekomst ineens goedkoper.
Even een test gedaan en werkt perfect zo.
Vervolgens stukjes van de bouten afgeslepen zodat het materiaal goed kan samensmelten.
Kon het niet laten om terug wat materiaal the laten verzinken.
Alles netjes gemonteerd met nieuwe veertjes.
Had de benzine meter uit elkaar gehaald samen met de tellers zodat alles gedaan kon worden.
Benzine meter terug in elkaar en werkt terug zoals het moet.
Volgende op de lijst de kabelboom. Deze was echt in slechte staat. Aangezien je deze niet meer nieuw kan vinden of je betaald de hoofdprijs er voor. Heb ik besloten om deze zelf te maken.
Ook het zekering bakje voorzien van nieuwe bedrading en ineens voorzien van 1 extra draad voor de elektronische ontsteking.
De stuurbediening is ook onder handen genomen. Hier zijn ook alle kabels vervangen.
Alles netjes terug in elkaar.
We staan weer bij. Bij de volgende staat de motor hopelijk op zijn wielen.
Alle onderdelen zijn terug van poederlakken.
Nieuw stuurslot installeren.
Dan frame op het motorblok installeren.
Met het installeren van de middenpoot kwam ik er achter dat er ook geknoeid was met de middenpoot zelf. Dus kan ik nog naar een andere op zoek gaan en vervolgens deze ook te laten poederlakken.
Maar goed laat dit de pret niet bederven.
Ondertussen zijn de naven en de velgen ook terug van aquablasten en deze zien er goed uit.
Ineens voorzien van nieuwe wiellagers.
Velgen gepolierd. Kan je het verschil zien tussen de 2
deze ineens gespaakt. Het fijnere afstelwerk zal voor iemand anders zijn.
Ondertussen zijn de kleppen afgesteld met de oude spanrollen en nog verder afgemonteerd.
Om toch een beetje op budget te letten heb ik gekozen om de spanrollen een kleine update te geven. Bij honda betaal je al rap 100 a 120 euro per spanner.
Deze manier maakt het voor de toekomst ineens goedkoper.
Even een test gedaan en werkt perfect zo.
Vervolgens stukjes van de bouten afgeslepen zodat het materiaal goed kan samensmelten.
Kon het niet laten om terug wat materiaal the laten verzinken.
Alles netjes gemonteerd met nieuwe veertjes.
Had de benzine meter uit elkaar gehaald samen met de tellers zodat alles gedaan kon worden.
Benzine meter terug in elkaar en werkt terug zoals het moet.
Volgende op de lijst de kabelboom. Deze was echt in slechte staat. Aangezien je deze niet meer nieuw kan vinden of je betaald de hoofdprijs er voor. Heb ik besloten om deze zelf te maken.
Ook het zekering bakje voorzien van nieuwe bedrading en ineens voorzien van 1 extra draad voor de elektronische ontsteking.
De stuurbediening is ook onder handen genomen. Hier zijn ook alle kabels vervangen.
Alles netjes terug in elkaar.
We staan weer bij. Bij de volgende staat de motor hopelijk op zijn wielen.
- RoelH
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 04 mei 2022, 15:32
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Land van Maas en Waal
Re: Honda gl1000 1976
Lekker bezig zo, een hele klus maar straks is ie weer als nieuw!
Honda GL1000 (1977) | Honda GL1100 (1980) | Honda GL1800 (2001) | Honda VFR800VTEC (2005) | Kawasaki ZZR1400 Performance Sport (2016)
Re: Honda gl1000 1976
top werk nog veel suc6 met de afwerking van de gl!
Re: Honda gl1000 1976
Ik heb een setje uit China werkt ook prima,ook ik heb de bobines ook laten zitten
Gl1000 oude blauwe.
Gl 1800 bagger blauwe engel
Gl 1800 bagger blauwe engel
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
- Type Goldwing: GL1000
Re: Honda gl1000 1976
Vooruitgang! Ik kan al mededelen dat de motor ondertussen al rijd en juist nog wat fijnere afstelling nodig heeft. Maar we zullen van het begin beginnen.
Onderdelen terug van het verchromen.
Binnenpoten zijn ook opnieuw voorzien van een laag hard chrome. De linkse set is gedaan en de rechtse set zat op de motor.
Benzine tank, zadelpan en midden poot zijn gepoederlakt.
Ondertussen zijn er nog wat onderdelen binnen gekomen.
Origineel achterlicht en aftermarket voor licht. Toen ik de motor kocht had 1 van de eigenaars een een hella lens van auto er in gestoken.
nieuwe
Voor 60€ originele nieuwe regulator kunnen vinden van Honda.
Dan heb ik even liggen twijfelen voor de ontsteking en heb ik gekozen om voor Sparcon te gaan een Nederlands bedrijf.
Tijd om alles te monteren.
Velgen ook terug met setje banden.
Zadel voorzien van nieuwe hoes. de riem en 2 sierlijstjes worden nog wel een keertje gemonteerd.
Distributie riem covers gepolierd.
In de radiator zat een kleine lek deze heb ik dicht gesoldeerd en dan de radiator opnieuw gespoten.
Benzine in de tank. Radiator monteren en vloeistof er in en spatborder er op.
Moto van de brug en klaar voor test ritjes.
Op het moment zijn we aan de afwerking bezig van de kappen.
Nog even en ik kan beginnen te genieten van de motor en de ritjes.
Onderdelen terug van het verchromen.
Binnenpoten zijn ook opnieuw voorzien van een laag hard chrome. De linkse set is gedaan en de rechtse set zat op de motor.
Benzine tank, zadelpan en midden poot zijn gepoederlakt.
Ondertussen zijn er nog wat onderdelen binnen gekomen.
Origineel achterlicht en aftermarket voor licht. Toen ik de motor kocht had 1 van de eigenaars een een hella lens van auto er in gestoken.
nieuwe
Voor 60€ originele nieuwe regulator kunnen vinden van Honda.
Dan heb ik even liggen twijfelen voor de ontsteking en heb ik gekozen om voor Sparcon te gaan een Nederlands bedrijf.
Tijd om alles te monteren.
Velgen ook terug met setje banden.
Zadel voorzien van nieuwe hoes. de riem en 2 sierlijstjes worden nog wel een keertje gemonteerd.
Distributie riem covers gepolierd.
In de radiator zat een kleine lek deze heb ik dicht gesoldeerd en dan de radiator opnieuw gespoten.
Benzine in de tank. Radiator monteren en vloeistof er in en spatborder er op.
Moto van de brug en klaar voor test ritjes.
Op het moment zijn we aan de afwerking bezig van de kappen.
Nog even en ik kan beginnen te genieten van de motor en de ritjes.
Re: Honda gl1000 1976
ook ik heb het gedaan zie wel of de bobine,s het uit houden.
Gl1000 oude blauwe.
Gl 1800 bagger blauwe engel
Gl 1800 bagger blauwe engel
Re: Honda gl1000 1976
knap, hopelijk komt er nog een originele uitlaat op
Re: Honda gl1000 1976
Mooi hoor wel geweldig.
Als nieuw
Als nieuw
Gl1000 oude blauwe.
Gl 1800 bagger blauwe engel
Gl 1800 bagger blauwe engel
- jkrijt
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 07 dec 2021, 19:22
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Honda gl1000 1976
en ik in Hoogerheide, net over de grens. Ook bijna buurman
Jan Krijtenburg
Mijn motors: Honda GL1200 Interstate en Harley-Davidson FXD Dyna Super Glide
Motormobilist site: http://motormobilist.nl/
Mijn motors: Honda GL1200 Interstate en Harley-Davidson FXD Dyna Super Glide
Motormobilist site: http://motormobilist.nl/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: jwt67 en 0 gasten