Krassen in kleppen deksel
- rafalow
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06
Krassen in kleppen deksel
De koppakkingen van mijn gl1000 heb ik vervangen.
Een klusje waar ik de tijd voor heb genomen en zorgvuldig te werk ben gegaan.
Ik heb de klepseals ook maar meteen vervangen, en inmiddels zit de boel weer in elkaar.
Voordat ik de motor zou gaan starten heb ik ook nog even de kleppen gesteld.
De wing loopt weer, geen lekkages, maar......
waar kwam ik achter, een proefritje op lage toeren liep vlekkenloos, totdat ik wat meer toeren geen maken 4000 plus merkte ik wat raar getik aan de linkerkant achter het kleppendeksel.
Natuurlijk meteen een inspectie verricht. en ik zag dat er krassen in het kleppendeksel zaten.
kleppen opnieuw gechecked, maar dat zag er allemaal goed uit.
Omdat de rechterkant geen krassen heeft heb ik die naar links verplaatst en weer de motor gestart.
wederom wat merkwaardige tikjes...en ook nu weer minimale krasjes in het deksel...zij het dan nu op 1 plek.
Vraag....: wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn.
naar mijn idee raken de ringen die de klepveren op zijn plaats houden de deksels....Hoe is dat nu mogelijk.???
Misschien zaten de krasjes er al...links , ik heb daar geen erg in gehad en ook nooit ongewone geluiden gehoord.
Maar nu is er wel iets aan de hand....ik heb alles dubbel gecheckt maar kan niks bijzonders vinden.
Heb ik het deksel te stevig aan gezet.....? zou ik vreemd vinden dat er dan zo weinig ruimte tussen de ringen en het deksel zou zijn.
Wie weet het.??
mvg
Een klusje waar ik de tijd voor heb genomen en zorgvuldig te werk ben gegaan.
Ik heb de klepseals ook maar meteen vervangen, en inmiddels zit de boel weer in elkaar.
Voordat ik de motor zou gaan starten heb ik ook nog even de kleppen gesteld.
De wing loopt weer, geen lekkages, maar......
waar kwam ik achter, een proefritje op lage toeren liep vlekkenloos, totdat ik wat meer toeren geen maken 4000 plus merkte ik wat raar getik aan de linkerkant achter het kleppendeksel.
Natuurlijk meteen een inspectie verricht. en ik zag dat er krassen in het kleppendeksel zaten.
kleppen opnieuw gechecked, maar dat zag er allemaal goed uit.
Omdat de rechterkant geen krassen heeft heb ik die naar links verplaatst en weer de motor gestart.
wederom wat merkwaardige tikjes...en ook nu weer minimale krasjes in het deksel...zij het dan nu op 1 plek.
Vraag....: wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn.
naar mijn idee raken de ringen die de klepveren op zijn plaats houden de deksels....Hoe is dat nu mogelijk.???
Misschien zaten de krasjes er al...links , ik heb daar geen erg in gehad en ook nooit ongewone geluiden gehoord.
Maar nu is er wel iets aan de hand....ik heb alles dubbel gecheckt maar kan niks bijzonders vinden.
Heb ik het deksel te stevig aan gezet.....? zou ik vreemd vinden dat er dan zo weinig ruimte tussen de ringen en het deksel zou zijn.
Wie weet het.??
mvg
- Bugje
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Heijen
- Contacteer:
Re: Krassen in kleppen deksel
Hallo.
Is de pakking van de kleppendeksel niet dunner, zodat de kleppendeksel dieper ligt ??
Iets anders kan ik mij niet bedenken.
Groetjes Rob.
Is de pakking van de kleppendeksel niet dunner, zodat de kleppendeksel dieper ligt ??
Iets anders kan ik mij niet bedenken.
Groetjes Rob.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
- rafalow
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06
Re: Krassen in kleppen deksel
Rob,
Daar dacht ik ook aan, dus de oude pakking er weer op.
Dat maakt geen verschil.
Mvg
Daar dacht ik ook aan, dus de oude pakking er weer op.
Dat maakt geen verschil.
Mvg
- jwt67
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Westervoort
Re: Krassen in kleppen deksel
Bijzonder.........
Je zou eens de hoogte kunnen meten van de betrokken kleppen. Er zou dan verschil moeten zijn. Verschil kan, lijkt me, alleen veroorzaakt worden door een ingeslagen klepzitting maar dat dan weer zoveel hoogteverschil oplevert dat ie het deksel raakt is toch wel erg vreemd. Zijn het allemaal wel originele kleppen (lengte)?
Gr,
J-W
Je zou eens de hoogte kunnen meten van de betrokken kleppen. Er zou dan verschil moeten zijn. Verschil kan, lijkt me, alleen veroorzaakt worden door een ingeslagen klepzitting maar dat dan weer zoveel hoogteverschil oplevert dat ie het deksel raakt is toch wel erg vreemd. Zijn het allemaal wel originele kleppen (lengte)?
Gr,
J-W
GL1000 K2
- rafalow
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06
Re: Krassen in kleppen deksel
Jw,
De boel zit weer in elkaar.
Nameten kan nu niet meer lijkt me.
Mvg
De boel zit weer in elkaar.
Nameten kan nu niet meer lijkt me.
Mvg
-
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Krassen in kleppen deksel
Tikt ie nou niet meer dan.
- Bugje
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Heijen
- Contacteer:
Re: Krassen in kleppen deksel
Wat ik vreemd vind is dat er onder de 4000 toeren niets te horen is en daarboven wel.
De kleppen stelen komen niet hoger door een hoger toeren tal.
Is het niet iets anders wat je hoort, heb je geen sterscoop om te luisteren.
Het kan ook met een schroevendraaier met volle kern, dan kun je horen waar het tikken vandaan komt als je die tegen je oor zet.
Blijft nog over de krassen in het kleppendeksel.
Ik bedenk mij net heb je niet veel speling op de klepgeleiders ?
Dan zou het (misschien) kunnen dat de klepstelen misschien iets kantelen hoog in de toeren.
Als je de klepspelling nu meet is die dan anders als de laatste keer.
Ik neem aan dat de kleppen op de zelfde plaats terug geplaatst zijn.
Groetjes Rob.
De kleppen stelen komen niet hoger door een hoger toeren tal.
Is het niet iets anders wat je hoort, heb je geen sterscoop om te luisteren.
Het kan ook met een schroevendraaier met volle kern, dan kun je horen waar het tikken vandaan komt als je die tegen je oor zet.
Blijft nog over de krassen in het kleppendeksel.
Ik bedenk mij net heb je niet veel speling op de klepgeleiders ?
Dan zou het (misschien) kunnen dat de klepstelen misschien iets kantelen hoog in de toeren.
Als je de klepspelling nu meet is die dan anders als de laatste keer.
Ik neem aan dat de kleppen op de zelfde plaats terug geplaatst zijn.
Groetjes Rob.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
- rafalow
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06
Re: Krassen in kleppen deksel
Het weekend kan ik er weer mee verder gaan.
Daarna kom ik er op terug.
Vast bedankt voor de reacties.
Mvg
Daarna kom ik er op terug.
Vast bedankt voor de reacties.
Mvg
- jwt67
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Westervoort
Re: Krassen in kleppen deksel
Ik was niet helemaal duidelijk........ als de klepsteel, door welke reden dan ook, hoger ligt dan hoort dan betekend dat ook dat het klepspelingstelschroefje en het ringetje hoger komt te liggen en daardoor blijkbaar het deksel kunnen raken. Deze hoogte zou je moeten kunnen meten met de deksels eraf. Links moet dan hoger zijn dan rechts vanwege de ontstane beschadigingen.
En anders even een dubbele pakking monteren en kijken/ horen of ie dan nog tikt
Dan blijft het vreemd dat het tikken alleen boven de 4000 toeren is. Het is toch geen zwevende klep hè.......
GL1000 K2
- rafalow
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06
Re: Krassen in kleppen deksel
Zit er verschil tussen koppen van de k0,k1,k2,k3 ?
Want ik weet bijna zeker dat de vorige eigenaar op de rechterkant een andere kop heeft gezet.
Mvg
Want ik weet bijna zeker dat de vorige eigenaar op de rechterkant een andere kop heeft gezet.
Mvg
Re: Krassen in kleppen deksel
Ben inmiddels wel nieuwsgierig geworden naar wat er nou werkelijk aan de hand is.
-
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Krassen in kleppen deksel
Anders ik wel. Erg mysterieus dit geval.
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: Krassen in kleppen deksel
Misschien iets van een 1100 gemonteerd? zit daar misschien verschil tussen?? Of een kromme klepsteel??
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
-
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Krassen in kleppen deksel
Ik denk dat we het voorlopig niet te weten komen.
- rafalow
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06
Re: Krassen in kleppen deksel
Heren,
Ik heb er geen antwoord op.
Niemand heeft tot nu toe me op een spoor gezet.
Ik heb de wing geparkeerd, en hoop dat ik later nog eens een idee of advies krijg.
Na de winter ga ik er weer naar kijken.
Mvg
Ik heb er geen antwoord op.
Niemand heeft tot nu toe me op een spoor gezet.
Ik heb de wing geparkeerd, en hoop dat ik later nog eens een idee of advies krijg.
Na de winter ga ik er weer naar kijken.
Mvg