Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
peter

Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door peter » 31 jul 2018, 10:22

Het valt me op dat er bijna niet meer geschreven wordt in de gl1000 sectie. Zou dat komen omdat we inmiddels allemaal een goed lopende klassieker hebben :?: Eerlijk is eerlijk, mijn gl1000 loopt inderdaad prima en is nu eigenlijk een poetsfiets geworden. deze winter gaan de wielen eruit om te laten spaken en hij krijgt geperforeerde remschijven. Ook wil ik nog de dempingrubbers vervangen (no5 op de foto) ooit maar of dan het hele blok uit elkaar moet of alleen het achterdeksel weg weet ik nog niet dus dat schuiven we nog maar even door.

Afbeelding

Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door jellegs » 31 jul 2018, 16:29

Zijn er nog veel mensen met deze motor? Ik zie hem toch maar weinig tot niet..
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

peter

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door peter » 31 jul 2018, 19:48

Volgens mij nog zat, ze worden helaas alleen steeds zeldzamer en duurder. Er zitten verkopers op internet die echt een bak geld vragen voor een wrak wat je echt helemaal moet demonteren. Voor hij dan weer loopt ben je pas echt een godsvermogen kwijt.
Ik vindt het wel geinig als iemand je tijdens een ritje aanspreekt op je motor en dan vol vuur vertellen dat ze er ook een gehad hebben of gewoon stinkend jaloers zijn op je.
Maar goed, schijnbaar loopt alles prima, of er zijn heen vragen/geheimen meer :lol:

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door jwt67 » 31 jul 2018, 21:29

Hey Peter het gaat vast weer wat beter met ons forum na de vakantieperiode. Ik heb sowieso nog een klusje liggen waar ik verslag van ga doen dus dat is er al 1 :).

En tja de mijne loopt ook goed en op het moment ook geen hoofdbrekens hier over het één of ander........
GL1000 K2

peter

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door peter » 31 jul 2018, 21:55

Ik heb er gelukkig ook nog eentje staan die wel heel veel liefde nodig heeft. Deze week eens het 2e blok erin hangen en kijken of dat blok tot leven is te wekken. Loopt dat dan gaat hij helemaal open en krijgt een inspectie en dan weer netjes maken. Wat ik met de rest doe weet ik nog niet, misschien iets van caferacer maar misschien gewoon inelkaar zetten en dan zie ik wel. Eerst het blokje maar eens bekijken.

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door Goldiefan » 01 aug 2018, 10:39

Klopt, die van mij loopt ook perfect. De andere heb ik verkocht voor een goede prijs. Het enige wat mij gelukkig nog bezig houdt is onzin als het monteren van een sigma motorfietstellertje, dus ook ik heb hoegenaamd niets te melden :-)

Jos1959
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2018, 11:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door Jos1959 » 20 aug 2018, 15:57

Niet zeuren mannen content zijn met wat we hebben. Als je een sleutelproject wilt, koop dan een harley of zo iets. Onze Honda's zitten eenmaal goed in elkaar.

Jos1959
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2018, 11:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door Jos1959 » 09 okt 2018, 16:09

Had ik maar niets gezegd, die van mij loopt nu op drie poten, cilinder 3 wil niet meer, vonkt wel maar dan houdt het ook op.
Denk dat de gasfabriek er uit moet.
Enige suggesties heren?

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door jwt67 » 09 okt 2018, 19:52

Jos1959 schreef:
09 okt 2018, 16:09
Had ik maar niets gezegd, die van mij loopt nu op drie poten, cilinder 3 wil niet meer, vonkt wel maar dan houdt het ook op.
Denk dat de gasfabriek er uit moet.
Enige suggesties heren?
Een vlotter die blijft hangen? Even zachtjes tikken tegen de vlotterbak.
GL1000 K2

Jos1959
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2018, 11:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door Jos1959 » 10 okt 2018, 09:09

Gaan we proberen, merci. Had zelf al gedacht, misschien een defect vacuumslangetje?
Wie weet, we komen er wel achter. Eerst even kijken dat we tijd krijgen.

motorfan
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door motorfan » 11 okt 2018, 13:04

Jos1959 schreef:
20 aug 2018, 15:57
Niet zeuren mannen content zijn met wat we hebben. Als je een sleutelproject wilt, koop dan een harley of zo iets. Onze Honda's zitten eenmaal goed in elkaar.
Hahaha ja Jos, niet te snel oordelen. Ik heb zelf al meer aan Goldwings gesleuteld dan aan Harley-s en ik heb meer Harley-s gehad dan Goldwings.
Goldwings een stuk of 4 waarvan ik er nu nog 2 heb en Harley's een stuk of 8 toch zeker wel, waarvan ik er nu nog één heb staan uit 1985 en echt, weinig problemen mee, maar je moet er wel mee rijden waar ze voor bedoeld zijn, dus niet gaan racen. Daar is een Goldwing ws. toch beter tegen bestand.
Maar goed, die 2 kampen zullen altijd blijven bestaan, Harley versus Goldwing, daarom heb ik ze allebei :lol: .

Maar wat me opvalt aan mijn zijspan, of eigenlijk tegenvalt, is dat hij zo hoog in toeren draait als ik een beetje met het verkeer mee wilt komen.

Komt natuurlijk ook door de kleinere wielen, maar toch.

Ik betrap mezelf er op dat als ik naar een treffen ga toch weer liever die ouwe chinees meeneem en derhalve de Goldwing weinig tot geen km's maakt.

Natuurlijk erg jammer. Ben over het algemeen toch wel laag toerige machines gewend.

Maar goed, wat dat op 3 cilinders van jou GL1000 betreft, krijgt hij wel benzine.
Probeer anders met remmenreiniger in het luchtfilter huis te spuiten er achter te komen of hij dan wel op 4 cilinders draait.

Luchtfilter er wel even uitpakken en blijven spuiten.

Jos1959
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2018, 11:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door Jos1959 » 12 okt 2018, 14:27

Ik oordeel niet zo vlug, en liever niet, daar heb ik het recht niet toe. Toeval wil dat ik tussen alle Suzuki's, bmw's en jawa's ook een harley gehad heb, en dat viel tegen. Kan gebeuren dat je net die maandagmorgenfiets koopt.
Het hoger toeren draaien / kort in de versnellingen kunnen rijden wordt inderdaad door de kleinere wielen bepaald.
Het probleem met cil.3 was een samenloop van omstandigheden, die doet het weer, maar bedankt voor de tip.
Komende winter gaat het gasfabriek er onderuit voor schoon te maken, dan kom ik ook wat makkelijker aan andere zaken een beetje aandacht verdienen.
Accu is helaas wel overleden, maar goed... kleinigheidje.
Morgen gaan we naar Boekel, een kijken wat loos is.

Jos1959
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2018, 11:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door Jos1959 » 19 okt 2018, 11:00

Probleempje met cil no 3 weer terug gekomen, blijkt dus uiteindelijk een vlotterprobleem te zijn.
Alles gedemonteerd, en jongens wat een troep kom je tegen. Gelijk maar revisiesetje en nieuwe accu besteld, en schoonmaken die handel.
Wij vervelen ons gelukkig niet.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door jwt67 » 19 okt 2018, 19:36

Jos1959 schreef:
19 okt 2018, 11:00
Probleempje met cil no 3 weer terug gekomen, blijkt dus uiteindelijk een vlotterprobleem te zijn.
Alles gedemonteerd, en jongens wat een troep kom je tegen. Gelijk maar revisiesetje en nieuwe accu besteld, en schoonmaken die handel.
Wij vervelen ons gelukkig niet.
In ieder geval fijn dat je het gevonden hebt, er zijn wel gevallen bekend dat het langer duurt om de oorzaak te vinden........... :wink:
GL1000 K2

Jos1959
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2018, 11:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door Jos1959 » 22 okt 2018, 14:03

Een beetje geluk moet je af en toe hebben, dat vlottertje is wat ik geconstateerd heb. hoop ook dat dit het euvel is, you never know...
We gaan eerst alles een grondig schoonmaken en weer in elkaar zetten, en dan kijken we verder, geduld is per slot van rekening een schone zaak, moet alleen niet te lang duren.

Plaats reactie