Laden dynamo. Opgelost.
Laden dynamo. Opgelost.
Mijn stroomvoorziening is niet top. Stationair met volle accu en geen verbruikers heeft hij net aan 12 volt. Net de regelaar vervangen en de gelijkrichter maar veel beter wordt het niet. Meet ik op de 3 gele draden heeft hij tijdens gasgeven zo 70v wisselspanning. Oh ja, accu is nieuw en vol.
Ik ga maar gewoon eens een flink eind rijden en kijken of hij het nu wel volhoudt. De laatste keer was na een flinke rit thuis de accu leeg.
Ik ga maar gewoon eens een flink eind rijden en kijken of hij het nu wel volhoudt. De laatste keer was na een flinke rit thuis de accu leeg.
Laatst gewijzigd door peter op 13 jun 2018, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: Laden dynamo.
Je kunt tijdelijk een voltmeter plaatsen, dan zie je onderweg wat er gebeurt....
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: Laden dynamo.
Klopt, en werkt als een achterlijke
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: Laden dynamo.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
Re: Laden dynamo.
Nice, ga hem ook maar eens bestellen.
Ook nog een andere accu proberen. Deze is nieuw maar vol net aan 12v is wat weinig.
Ook nog een andere accu proberen. Deze is nieuw maar vol net aan 12v is wat weinig.
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Laden dynamo.
En het gewicht van de vloeistof? Kun je dat vaststellen?
Dat varieert tussen 1,1 (leeg) en de 1,28 (vol)
De spanning zal bij een volle accu 12,8 volt zijn en bij een 50% geladen accu 12,2 volt.
Volgens een boekje wat ik ooit bij een accu kreeg.
Dat varieert tussen 1,1 (leeg) en de 1,28 (vol)
De spanning zal bij een volle accu 12,8 volt zijn en bij een 50% geladen accu 12,2 volt.
Volgens een boekje wat ik ooit bij een accu kreeg.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Laden dynamo.
Ik heb geen zuurweger maar denk er wel aan die eens aan te schaffen. Je hebt hem zeldzaam nodig toch....
Hier aan boord heb er wel een maar als die zich vol zuigt is mijn motoraccuutje meteen leeg
trouwens, vroeger kocht ik een accu en die ging meteen de motor in. niks eerst laden of iets dergelijks maar hup starten en rijden. nooit geen trammelant gehad. tegenwoordig heb ik meer geduld en laad ze eerst op en gebruik bij tijd en wijlen ook eens een druppellader en toch is dit al de 2e accu die niet doet wat ik van hem verwacht. Dus in het vervolg toch maar meteen inbouwen lijkt me.
Hier aan boord heb er wel een maar als die zich vol zuigt is mijn motoraccuutje meteen leeg
trouwens, vroeger kocht ik een accu en die ging meteen de motor in. niks eerst laden of iets dergelijks maar hup starten en rijden. nooit geen trammelant gehad. tegenwoordig heb ik meer geduld en laad ze eerst op en gebruik bij tijd en wijlen ook eens een druppellader en toch is dit al de 2e accu die niet doet wat ik van hem verwacht. Dus in het vervolg toch maar meteen inbouwen lijkt me.
Re: Laden dynamo.
Voor alle zekerheid maar een nieuwe accu gekocht. Hij hangt nu aan de lader en morgen eens kijken of het verschil maakt met de oude accu. Ook heb ik alle stekkers eens ingespoten met contactspray. Alles ziet er goed uit dus nu maar afwachten.
Re: Laden dynamo.
Vandaag de nieuwe vol geladen accu er in gezet. Heeft iets meer volts maar niet enthousiast. Daarna gestart en gemeten. Hij gaat wel sneller naar de 13,5 volt bij 3000 toeren. Ook nog wat onderdelen gewisseld maar geen verschil. Dan maar eens rijden en na een uurtje kon ik nog steeds prima starten. Moet wel bekennen dat ik ook wat hoger in toeren heb gereden dan normaal.
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: Laden dynamo.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
Re: Laden dynamo. Opgelost.
Vandaag even met een volle accu naar GL Parts in Oss gereden. Ger heeft een meetkastje wat je direct aan de dynamo prikt. Die geeft voltage en amperage aan en dat bleek dik in orde te wezen. Accu bleek vol te zijn want ik was zonder licht er naar toe gereden en dat hield de dynamo wel bij. Volgens Ger werd de derde fase er niet bij gezet en na het doorverbinden van 2 gele draden die naar je lichtschakelaar lopen was het probleem verholpen. Er zat dus iets niet goed in de kabelboom naar de lichtschakelaar. Wat maakt nu niet uit want hij laadt nu makkelijk 14,5 volt met licht aan en de ventilator erbij.
Ben weer blij dus.
Oh ja, ook nog 2 zo goed als nieuwe koplamporen gevonden en die zijn meteen mee naar huis gegaan
Misschien morgen eens een dagje pielen aan de motor.
Koplamporen plaatsen.
Remschijven wisselen
Achterspatbord en lamphouder vervangen.
Iets hoger en breder stuur monteren
Houdt je wel van de straat zo'n oud lijk
Ben weer blij dus.
Oh ja, ook nog 2 zo goed als nieuwe koplamporen gevonden en die zijn meteen mee naar huis gegaan
Misschien morgen eens een dagje pielen aan de motor.
Koplamporen plaatsen.
Remschijven wisselen
Achterspatbord en lamphouder vervangen.
Iets hoger en breder stuur monteren
Houdt je wel van de straat zo'n oud lijk
-
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
- Locatie: Nieuwegein
Re: Laden dynamo. Opgelost.
Hobbyen is leuk, maar we hebben toch af en toe onze profs nodig hè.... Maar dat is dan ook meteen weer leerzaam.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89
Re: Laden dynamo. Opgelost.
En als je die wetenschap ook nog eens deelt met je medemens dan worden we allemaal wijzer