mijn 1.200, voor en na de make-over

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: mijn 1.200, voor en na de make-over

Bericht door harmdeboer » 25 mei 2013, 00:24

Johan Helmond schreef:Ron, dat Duitsland weekend ben ik er ook bij, geen probleem.

Als je meer genoeg onderdelen vervangt, moet hij uiteindelijk weer zo goed als nieuw zijn :-). Maar durf het nu wel aan om er ver mee te rijden. Heb al de nodige km's gemaakt de laatste tijd, en alles doet het goed. Meteen starten, geen olieverbruik, geen koelvloeistofverbruik (vorig jaar na elke rit 0,5 tot 1 liter water bijvullen!?!). Als het winter wordt, de achterband en de achterrem. En kleppen laten stellen. Voordeel is dat als je alles zelf laat doen, je ook precies weet wat en wanneer eraan gebeurd is.

Kleppenstellen.... hoezo heb je alles gedemonteerd gehad???

Gl1200 heeft zelfstellendekleppen... mochten die niet goed staan dan zou ik meteen actie ondernemen en er geen seizoen mee blijven rijden...

Carbs syncroniseren... wel een tip...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: mijn 1.200, voor en na de make-over

Bericht door Honda GL Castlebiker » 25 mei 2013, 09:39

Mmm, dacht dat ik dat ergens gelezen had hier Harm, over kleppenstellen. Maar dat hoeft dus niet. Carburateurs is een goede tip. Zal ook al een tijd niet gebeurd zijn.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: mijn 1.200, voor en na de make-over

Bericht door harmdeboer » 25 mei 2013, 11:41

Johan Helmond schreef:Mmm, dacht dat ik dat ergens gelezen had hier Harm, over kleppenstellen. Maar dat hoeft dus niet. Carburateurs is een goede tip. Zal ook al een tijd niet gebeurd zijn.
Nee bij de 1200 doe je dat 1x bij de montage van alle onderdelen na bijv. Een koppakking vervangen en dan is het klaar.
Je hebt geen stelbare kleppen zoals bij een ander model. (Draai je deksels er maar eens af) dan zie je de afwijkingen meteen...

Dus als het goed is hoef je je daar niet druk om te maken...
Tenzij....

Er zijn tal van defecten die de automatische klepstelling kunnen verhinderen maar die had je wel gemerkt.. indien ze zouden optreden...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: mijn 1.200, voor en na de make-over

Bericht door Honda GL Castlebiker » 31 jan 2015, 18:49

Vandaag dan de 1200 weer opgehaald. Die stond al sinds het Duitsland weekend van 2014 stil. Toen deed hij het super, en toen ik thuis kwam en net voor ik hem in de stalling wilde zetten, was het gedaan ermee. Einde verhaal. Totaal dood. Ik heb toen een motorzaak gebeld die wel goed aangeschreven staat bij me in de buurt. Die hebben de 1200 opgehaald en ernaar gekeken en gemaakt. Ik heb in 3 jaar tijd al 4 nieuwe accu's erop moeten zetten en 3x een koppakking moeten laten vervangen. Eigenlijk irriteerde me dat. Een accu moet langer mee gaan dan een paar maanden.

De man van de garage heeft ernaar gekeken en hem weer aan de praat gekregen. De bedrading achter het contactslot was niet meer goed. Daarom was hij dood. Startte hij niet meer. En ook waarschijnlijk daardoor ging die accu steeds kapot. Dat moet nu dus eindelijk verholpen zijn. Verder zag hij een lekkage in de radiateur. Daarom was het koelvloeistofreservoir volgens hem steeds leeg, niet door de koppakking. Ook dat zal de toekomst dus uitwijzen of dat klopt. Verder heeft hij de remmen nog bijgesteld, want dat was ook niet alles, remmen op de 1200.

Wat me opviel toen ik voor het eerst dus weer op de 1200 zat, is dat hij een stuk hoger zit dan de 1800. Schakelen is eigenlijk op de 1200 beter. Voelt degelijker aan. En ik stond toch weer te kijken van de power die zo'n 31 jaar oude 1200 heeft. Wat loopt dat eigenlijk goed zeg, zo'n oud dingetje.

Niet om de patser uit te hangen, want daar heb ik de 1800 voor, maar inmiddels zit ik al wel over de 10.000 euro wat die 1200 me nu gekost heeft. OK, zit wel een in kleur gespoten aanhanger bij van 2.250 euro. Maar effe een Goldwing kopen voor 2.800 euro kan dus uiteindelijk een duur grapje worden. Bijna 500 euro aan accu's, bijna 2.000 euro aan bling-bling spul, zadel, band, spuiten bijna 1.000 euro. Reparaties nu bijna 800 euro. Dan zit ik al bijna op 10.000. En zal nog wel wat vergeten zijn. Die koppakkingen waren ook niet gratis zeg maar ;-). Kan je zelf wat, kun je veel besparen. Maar met die 2 linker handen van me, is het beter als ik het zelf beperk tot het poetsen.

Vandaag weer rondje Peel gereden. Helmond-Helenaveen-Griendtsveen-Helmond.

Afbeelding

Gebruikersavatar
lord of the wing
Berichten: 308
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
Type Goldwing: GL1500

Re: mijn 1.200, voor en na de make-over

Bericht door lord of the wing » 31 jan 2015, 19:29

Daar is het leuk toeren fijne wegjes en als je wilt ook leuke stopplaatsen voor een bakkie, groetjes en prettig week-end. :D
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: mijn 1.200, voor en na de make-over

Bericht door De Motormuis » 01 feb 2015, 16:42

En helemaal geen kuren meer gehad
tijdens dit ritje ??
Hopelijk dan nu alles weer helemaal in
orde.
Mag dan onderhand ook wel als ik lees wat er al
allemaal aan gedaan is.
Veel fijne en hopelijk probleemloze kilometers.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: mijn 1.200, voor en na de make-over

Bericht door Honda GL Castlebiker » 01 feb 2015, 17:33

Nee eigenlijk niet Wil. OK, er zit nog een choke op, dat heeft de 1800 niet (1500 weet ik niet). En dan maakt hij in het begin wat meer toeren. Daarna eraf, en eigenlijk perfect gereden. Stond er gewoon van te kijken. OK, de remmen kunnen nog steeds niet tippen aan een 1800. Maar daar zit ook 27 jaar technische vooruitgang tussen. Maar het sturen, accelereren en bovenal het genieten van het rijden, daar kan eigenlijk niets tegen op. M'n vrouw is nog steeds giftig op me voor wat ik allemaal aan de 1200 heb laten doen. Zo begrijp je ook wel waarom er genoeg voor 2.000 euro te koop staan. Als je kijkt wat het kost om het weer tip-top te krijgen, is dat eigenlijk niet normaal. Nogmaals, kun je zelf veel, dan scheelt dat natuurlijk. Hoop in ieder geval er nu geen technische problemen meer mee te krijgen. En er dan nog lang mee te kunnen rijden :mrgreen:

Gebruikersavatar
wilcom2005
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2012, 21:15
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: mijn 1.200, voor en na de make-over

Bericht door wilcom2005 » 02 feb 2015, 06:50

geloof me ik weet er alles van ...die van mij is ook bijna helemaal nieuw ..en dan vraag ik er maar 4500 voor ( alleen het spuitwerk koste al bijna 3000 ) en dan staan ze je aan te kijken over die prijs...ik heb die van mij zelf ook voor 1800 euro van marktplaats gekocht....tja..goedkoop bleek duurkoop ...bijna alles is vervangen ....nouja ..jij in ieder geval weer veel plezier met je 1200 :-)

gr wilcom2005
GL 1200 "Collector's Edition "

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: mijn 1.200, voor en na de make-over

Bericht door Honda GL Castlebiker » 02 feb 2015, 08:15

Ja Wilco, zo werkt het. M'n vrouw wilde dat ik de 1200 zou verkopen als ik de 1800 kocht. Ik zei haar ook dat dat niet op schoot. Handel geeft er 1500 voor en verkoopt hem voor 4500. Het is net als met een huis. Je kan de muren opnieuw verven en een andere keuken erin, verkoop je het, beur je er niks extra's voor. Ik hoop voor jou dat je hem gewoon (erbij) kunt houden. Doe je hem weg, krijg je er vast later spijt van. Er komt een moment, dat de 1200 ook best zeldzaam gaat worden. Een collector's item zal het niet gaan worden, maar minder waard worden doet hij ook niet meer :-).

Plaats reactie