Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
director
Berichten: 3915
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door director » 17 sep 2020, 21:52

Vandaag een dagje Eifel gedaan. Op aanraden van Tonny ook een paar wegen gereden die in het weekend gesloten zijn voor motorrijders, maar erg de moeite waard zijn. Totaal 200 Eifelkilometers erbij gezet, heerlijk.

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door GL-1800 » 18 sep 2020, 16:29

Laat dat nu morgen onze bedoeling zijn....toevallig n mooie route in de aanbieding?
Eea afhankelijk van oppas Bern. Onze Berner... Pracht gebied.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door DeWoert » 18 sep 2020, 19:03

GL-1800 schreef:
18 sep 2020, 16:29
Laat dat nu morgen onze bedoeling zijn....toevallig n mooie route in de aanbieding?
Eea afhankelijk van oppas Bern. Onze Berner... Pracht gebied.
Morgen ben ik ook in de Eifel..
Mocht je dus een zwarte GL1800 met passagier tegenkomen (of voorbij), dan toeteren we wel even :lol:
Deze route gaan we rijden, maar dan "andersom" en iets ingekort :D
https://www.tomtom.com/nl_nl/roadtrips/ ... 72e373778/

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door GL-1800 » 18 sep 2020, 19:26

Owkee!!. N mooie. Nou....toeteren okee maar dan ook n bakkie...ok?. Thnx!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 19 sep 2020, 21:22

Beste Forumrijders , morgen rij ik met de zellikse motorvrienden naar de Ardennen .Nog even genieten van het goed weer en weer wat kilometers op de teller bijzetten . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Dacher » 21 sep 2020, 06:19

Gisteren nog een mooie rit gereden met drie Wings door de achterhoek(mra app tanktastour 2019)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 22 sep 2020, 19:57

Beste forumlezers , Zondag de Ardennen bezocht met de Zellikse motorvrienden .Normaal rijden we 1 keer per maand , maar deze maand hebben we alle drie keer gereden met dank aan
het goede weer . 7 Motor en en twee duo waren paraat om de wegen in het Waalse gewest onveilig te maken . Het vertrek was gepland om 8 uur , maar we hadden een deelnemer die zich overslapen had en dus rond 8 Uur 30 werden de motoren pas gestart . De ring op en daarna de E411 Namen / Luxemburg genomen . Het was tamelijk druk , vele motorijders maar ook vele blikken dozen ontvluchten de Vlaamse steden ( reden was dat vele dorpen en steden een autoloze zondag hadden ingericht ) , maar het goede weer speelde ook wel mee . Aan een gemiddelde van 110km per uur reden we verder het Waalse gewest binnen . Na Namen te hebben gepasseerd en de Maas te hebben overgestoken verlieten we de E411 en namen de N4 richting Marche / Bastogne .De N4 was vroeger de verbindingsweg tussen Namen en Luxemburg , voor dat de E 411 werd doorgetrokken tot in Luxemburg . In Ciney Verlieten we de N4 en reden richting centrum . Aan het station wist ik dat we de dorstige kelen konden laven .Nog even het verplichte papier invullen ( corona ) en daarna 2x maal genieten van een uitstekende kopje koffie . De pot werd nog eens bijgevuld . Vaststelling : waar motorijders op een terrasje zitten , stoppen andere motorijders ook om hun dorst te laven . De dames zochten nog gauw het toilet op en de motoren werden weer gestart . Nu gingen we richting Leignon N938 , even later de N 949 Haversin , , Rochefort N949, daarna richting Forrieres ( N889 ) , Nassongne, Champelon . Weer de N4 op richting Marche , maar deze weer verlaten aan afrit Bande / Grune .Grune blijven volgen en de weg gaat hier omhoog zodat je even later de N4 beneden ziet liggen . Achter de Kerk van Grune naar rechts door de velden en akkers , weiden waar grote kuddes koeien staan op te grazen . Weerrijden bijna tot in Harsin , maar voor het dorp , rechts indraaien richting Marche , Ron passeren en daarna links deN888 richting Marche . In Marche stoppen om te eten in de Lunchgarden ( restaurants die je meestal bij grote Carrefour Winkels ( de vroeger GB , Grand Bazaar ). Sommige Lunchgarden kun je vinden bij pompstations op de snelwegen . Na dat het eten verdwenen is van de borden naar de volle magen en een kleine pauze van een uurtje , rijden we weer door richting Hotton N88 ( bij de Carrefour naar rechts en bij het rondpunt weer naar rechts richting Hotton .) We passeren de legerbasis van Marche ( Links van de weg ). In Hotton rijden we de brug over en slaan direct rechts af richting Soy ( N807 ) .Hier klimt de weg omhoog en krijg je een geweldig uitzicht over de streek .Erzee', Grandmenil , Manhay en hier gaat de weg naar benden door de bossen , alleen opletten wat het wegdek vertoont de typische Belgische wegenziekte ( slecht wegdek ) en zo bereiken we La Roche .Hier nemen we de N860 richting Houuffalize ( rechts de weg opdraaien bij de T ) . De Ourthe ligt dan eens links van ons en soms rechts .Het wegdek ligt er hier beter bij en ook zijn er enkele haarspelbochten , andere bochten zijn lange uitgerekte stukken , afwisselend dan eens naar rechts en daarna weer naar links .De weg kronkelt omhoog en de Ourthe ligt ergens beneden verscholen tussen de bomen .Campings liggen tegen de oevers en zijn nog drukbevolkt .In Houffalize draaien we richting Bastogne ( de N30 ) , het eerste stuk bochtige en weer klimt het wegdek omhoog , maar dan is het gedaan met bochtjes aan te snijden en gaat de weg kaarsrecht naar Bastogne .Wel gaat hij eens omhoog en even later weer naar beneden . Het lijkt wel een roetjesbaan uit een attractiepark .Bastogne is overspoelt met mensen en vlug besluiten we deze heksenketel te verlaten . Maar eerst worden de motoren nog eens gevuld , De GoldWings en de pan slaan deze tankbeurt over. We besluiten om onderweg nog eens te stoppen om te drinken en de benen te strekken voor we de terugweg hervatten . Weer de N4 op en in Bande vinden we een drankgelegenheid . Na de kelen gesmeerd te hebben rijden we weer verder , De N4 maar nu in omgekeerde richting Namen . Weer de E 411 op richting Brussel . De terugreis verloopt zonder problemen , juist aan het 4 armen kruispunt komen we even in de file terecht , maar even later kan het gas er weer op ( 100km) en in Asse verlaten we de ring en hier worden de Wings en de Pan getrakteerd op hun lievelingsdrank , hoog tijd want er gaat 22,19 liter erin na 450km . We rijden nog wat verder tot ons zondags stamcafe'en praten hier nog wat na en ook de foto's die Christine onderweg heeft getrokken worden doorgestuurd naar de verschillende G.S.M.en terwijl we genieten van een verfrissing . Na 2 drankjes zoeken we onze huis op waar Bob zit te wachten . Een mooie rit , eigenlijk echt een mooie afsluiter van het jaar was het niet dat we in Oktober nog een rit voor de boeg hebben . De rit zelf was goed om 460 km op de tellers bij te zetten . :mrgreen: Groeten van Bob , Christine , Peter n.d :wink:

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2071
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 26 sep 2020, 08:57

Putte? Kapellen?... Dan reed je over m'n oprit! :-)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 03 okt 2020, 10:41

cooper schreef:
26 sep 2020, 08:57
Putte? Kapellen?... Dan reed je over m'n oprit! :-)
Beste Cooper , ik denk dat ik je zien rijden heb . We stonden te wachten op kant , rechts , want er was er eentje aan het tanken aan de Shell . :mrgreen: Groeten van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door DeWoert » 08 nov 2020, 15:45

Vandaag toch maar even klein tochtje gemaakt, iets van 110km
Enigszins "OldSkool", dus zonder handvat- en/of zadel-verwarming :mrgreen:
Was prima te doen.

Afbeelding

Afbeelding
Netjes de 55555km op te teller aangetikt. :lol:

Denk dat dit het laatste ritje van 2020 is geweest, maar wie weet, raar jaar, dus kan zomaar nog een ritje bijkomen..
Zeg NOOIT nooit !!!!

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Dacher » 16 nov 2020, 06:27

Gisteren nog een hele mooie route gereden met een andere motorclub, start en eind in Mariahout.
Lekker gas geven er was niemand op de weg en geen blad of andere ongemakken, reed als laatste achter twee FJR en en een Trumph 100 hoogpoter, kon ze goed bijhouden heerlijk gereden.
Er reed ook nog een Fazer 1000 en een Fj1200 mee die heb ik maar gouw ingehaald daar kon ik niet achter blijven.

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Bertwing » 24 nov 2020, 15:59

De zonnestralen gisteren prikkelen de geest op zomaar een novemberdag , het motorpak ging aan en de wing deed wat hij altijd moet doen. Lekker dagje toeren over de Zuid-Hollandse eilanden, langs Rozenburg, Hellevoetsluis, Goedereede en Ouddorp, beetje plaatjes “schieten ” en toen stond de wing opeens stil. Na twee haperingen op de Haringvlietdam viel de power weg, kon gelukkig nog naar de kant maar op de N 57 is niet zoveel ruimte voor een Gold Wing in de berm.
Een medeweggebruiker had mij nog hulp aangeboden, dat was natuurlijk super tof, maar koos ervoor om toch maar direct de ANWB te bellen. Als je zo alleen staat te wachten valt het extra op hoe snel het donker wordt omstreeks 17.00 uur.
ANWB heeft super service geleverd, motor werd direct opgehaald, stond ook niet zo veilig en met een leenauto naar huis. Dat alles neemt dan wel twee uur in beslag, maar heb niet staan blauwbekken langs de kant. Vandaag is de motor netjes afgeleverd thuis en nu met en volle accu de "sprong" naar Renswoude maken. Moet sowieso een nieuwe dynamo in en een grote beurt is ook geen luxe, toch ruim 14000 km. gereden in een jaar tijd.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 24 nov 2020, 16:54

Bertwing schreef:
24 nov 2020, 15:59
....Moet sowieso een nieuwe dynamo in....
Dat is niet perse noodzakelijk, een dynamo van van een 1500 heeft koolborstels die versleten kunnen zijn.
Die kosten niet veel, het is wat werk, maar die zijn zelf goed te vervangen. Ergens op het forum heb ik er enkele jaren geleden wat over geschreven.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
rb1800
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 nov 2013, 15:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Twente

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door rb1800 » 29 nov 2020, 14:33

Te mooi weer vandaag om niet te rijden. Temperatuur prima en een mooie blauwe lucht. Klein rondje toeren door Twente en een stukje Bentheimse heuvelen. :D


Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Bertwing » 11 dec 2020, 21:32

Donderdagochtend dan toch maar eens de acculader los gemaakt van de accu, je moet toch een keer het geloof aan je kant hebben dat je met een volle accu minstens 100 kilometer kan rijden, met een kapotte dynamo als enige zekerheid. De zekering van de koplamp eruit en de wing naar buiten geduwd.
Extra kleding en colletje onder het motorpak en met gesloten vizier durf ik de wing te starten, rij direct weg en tot Woerden vond ik het best spannend, enkel de wing stuurt soepeltjes over de snelweg en ik begin maar eens wat meer in te halen, voorbij Utrecht begint het vertrouwen steeds meer toe te nemen en als de afslag van Veenendaal- West op de borden verschijnt durf ik wel ietwat te glimlachen, zonder problemen parkeer ik de wing bij Bikers Best, poeh een hele overwinning. Na twee bakken koffie is alles weer een beetje opgewarmd, en de wing krijgt een grote beurt en een nieuwe dynamo, achterbandje is ook toe aan vervanging. Op een leenmotor tuf ik naar huis, grappig zo`n kleine brommert, maar ietwat verkleumd vervolmaken we ook dit avontuurtje. Dus zaterdag maar eens mijn pinpas gebruiken om een gave hobby te laten renderen, ach buiten wat kledingstukken bij van Uffelen, is dit het enige waar ik geld aan spendeert. Lekker alles weer up to date, laat de lente maar komen

Plaats reactie