Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 06 sep 2020, 23:00

Gisteren met een aantal motorrijdende molenaars door Limburg getourd om wat molens te bezoeken. We waren met 10 motoren en 11 molenaars (in opleiding). Er reden allerlei merken (Honda, Yamaha, Triumph, BMW en nog wat) en types (oa TransAlp, WildStar's en dergelijke) mee. Het was een gezellig uitje.

Ik heb het op 1 tank benzine gered, maar ben benieuwd hoeveel er nu nog in mijn tank zit. Totaal 386 km gereden.

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door GL-1800 » 10 sep 2020, 13:49

Beetje door Zeeland gereden. Onderweg n visje gekaand. Klein tochtje van zo n 200 km. Best...druk.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 10 sep 2020, 19:24

RonalT schreef:
06 sep 2020, 23:00
Gisteren met een aantal motorrijdende molenaars door Limburg getourd om wat molens te bezoeken. We waren met 10 motoren en 11 molenaars (in opleiding). Er reden allerlei merken (Honda, Yamaha, Triumph, BMW en nog wat) en types (oa TransAlp, WildStar's en dergelijke) mee. Het was een gezellig uitje.

Ik heb het op 1 tank benzine gered, maar ben benieuwd hoeveel er nu nog in mijn tank zit. Totaal 386 km gereden.

Afbeelding
Beste RonalT , met een 1800 kan je zelf 400km rijden eer het reservoir leeg is . Ik zelf kan met mijn huidige 1800 tot 450 km rijden eer de laatste druppels er aangaan . Natuurlijk hangt het ook een beetje van het rechterhandje af . :mrgreen:
Met vriendelijke groeten van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door GL-1800 » 13 sep 2020, 16:47

Klopt. Lampje dat begint te branden is n 80 km....verder rijden zo9u kunnen maarrrrr dan heb ik n papiertje nodig...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 13 sep 2020, 17:31

Een klein rondje.
Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 13 sep 2020, 18:00

Sint-Philipsland zo te zien. :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 13 sep 2020, 18:50

pieter schreef:
13 sep 2020, 18:00
Sint-Philipsland zo te zien. :wink:

Groet Pieter.
Klopt Pieter. Binnendoor via Wouw, Steenbergen en de Heen naar Sint Philipsland gereden, speciaal om de molen op de foto te zetten, want dat is een hele mooie. Daar langs de dijk verder gereden en bovenop de dijk een bakje koffie gedronken en een praatje gemaakt met een paar fietsers. Daarna weer richting de Heen en de snelweg op, afrit Heerle en binnendoor weer terug.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 13 sep 2020, 19:32

Is idd een hele mooie, jammer dat de molenaar er niet was, hij heeft een errug fraaie Zundapp KS70.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 13 sep 2020, 21:32

Heb je trouwens een bakje koffie op bij het oude restaurantje waar vroeger het pontje van Zijpe aanmeerde?

Afbeelding

Ik weet nog dat dit veer in 1967 op steenkool vaarde, voor een kwartje kon je 'tevoet' mee naar de overkant.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 13 sep 2020, 23:56

Inderdaad, en de rookwolken waren vanuit Dinteloord te zien.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 14 sep 2020, 08:46

pieter schreef:
13 sep 2020, 21:32
Heb je trouwens een bakje koffie op bij het oude restaurantje waar vroeger het pontje van Zijpe aanmeerde?

Afbeelding

Ik weet nog dat dit veer in 1967 op steenkool vaarde, voor een kwartje kon je 'tevoet' mee naar de overkant.

Groet Pieter.
Nee, op de dijk, foto 1.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 14 sep 2020, 10:26

restaurant bij zijpe heet het veerhuis is van de familie moerland
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
rb1800
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 nov 2013, 15:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Twente

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door rb1800 » 14 sep 2020, 11:29

Afgelopen week rondje, Sauerland Thuringerwald Ertzgebirge Dresden Harz en Osnabruckerland. Mooi weer, rustig verkeer, en nette strakke kronkelige wegen :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 14 sep 2020, 11:32

Klopt helemaal Arthur, destijds was het nog het wachthuisje alwaar je een versnapering kon kopen, jammer dat ze er dat gele gedrocht tegenaan gezet hebben, van welstand hebben ze nog nooit gehoord geloof ik op Sint-Philipsland :wink:

Groet Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 15 sep 2020, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 14 sep 2020, 16:15

Beste forumlezers , het weekend was voor mij een kilometervreter weekend . Zaterdag de rit met het forum , goed voor 590 km op de tellers bij te zetten . Gisteren een rit met de Zellikse motorvrienden goed voor 336 km op de tellers te zetten . Eigenlijk was ik niet van zin de Zondag te rijden , maar daar ze goed weer gaven , me toch laten overhalen om te rijden . Christine ging mee , om te proberen of ze het met haar voet kon uithouden op de motor ( 590 km vond ze wat te ver en daarbij als ze dan last had moest ik met haar weerkeren en dat vond ze voor mij dan niet fijn , des te meer daar ik dit jaar nog niet gereden had met het forum ) .Dus verleden week werd naar iedereen een bericht gestuurd of ze wilden rijden .Ook moesten ze een bericht weersturen met de vermelding of ze alleen kwamen of de duo meeging. Opa en ik hadden tijdens mijn laatste week van mijn verlof deze rit gaan verkennen en we waar op een gezellig eetgelegenheid gestoten . Na de lekkere maaltijd , vroegen we aan de uitbater of hij zondags ook open was . De man zei ja en we zeiden dat we in de toekomst nog eens gingen langskomen , maar met wat meerdere personen De man vroeg dan of we hem dan konden verwittigen met hoeveel personen we die dag gingen komen , dan kon hij wat meer personeel inzetten . Daarom moesten onze rijders , als ze meereden , ook eventueel zeggen of de duo meeging . Spijtig ging er slechts 7 personen mee , er waren een paar die moesten werken of van wacht waren , andere hadden privé' iets te doen . Dus om 8uur 45 vertrokken met 5 motoren en twee duo's .De ring op en aan 100km per uur ( opgelet forumrijders die in de toekomst gebruik maken van de Brusselse ring , de max snelheid bedraagt 100km per uur en er word gecontroleerd door de politie en in de toekomst door middel van traject controle ) , rijden we deze over .Even later verlaten we deze en nemen de E19 richting Antwerpen . Ring van Antwerpen over en hier nemen we richting bergen op zoom ( A 12 ) . Bij de verkeerswisselaar rijden we richting Vlissingen en Goes ( A 58 E312 ) .In Kruiningen rijden we eraf en daarmee zijn we van de snelwegen vanaf tot vanavond .We volgen nu richting Yerseke , de bedoeling was om hier eens te pauzeren , maar alles was hier potdicht tot 11uur .Dus reden we gauw richting Goes en hier vonden we een drankgelegenheid op de markt die al van 10uur open was .Na twee rondjes koffie en de obligatoire plas was het hoog tijd om weer te vertrekken .Onze jongste rijder kon nog ongeveer 20 kilometer rijden en moest dus tanken. Even een rondje Goes gereden te hebben zetten we onze weg verder richting Wilhelminadorp , daarna verder Wolphaartsdijk , Heer Hendrikskinderen , s'Heer Arendskerke , Lewedorp , Nieuwdorp , En tenslotte s' Heerenhoek .Daar was de lunch voorzien in Spek mie stroop , De goede Man herkende Opa en mij . We namen plaats aan de tafel en lieten het ons smaken . Na de afrekening reden we verder naar Overzande ,Borrssele , Ellewoutsdijk , , Beveland , Baarland , Kwadendamme , s'-Gravenpolder , Hansweert , Kruiningen , Krabbendijke , Rilland , Woensdrecht , Hoogerheide, Huiijbergen . Hier weer genieten van verkoelende drankjes .Daarna richting Putte en daarna richting Kapellen .Weer de ring op , E 19 , de Ring van Brussel , afrit Asse .Hier werd de pot nog eens aangesproken en na het nuttigen van een drankje werd afscheid genomen van elkaar .Een mooie dag met gezelschap dat grappen en grollen hoog in het vaandel dragen . :mrgreen: Met vriendelijke groeten van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Plaats reactie