Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 18 apr 2018, 22:27

Vandaag na lang wikken en wegen toch de gl1800 maar gepakt voor een ritje naar Duiven. Op de heenweg gewoon snelweg gedaan omdat ik een afspraak had. Op de terug weg motorkaart gestart en via een flinke omweg binnendoor weer terug gereden. Eerst was ik bang dat de gps me via de mij bekende wegen zou sturen maar er zat toch meer dan genoeg nieuw stuurwerk tussen.
Toch nog het onaangename met het aangename kunnen verenigen deze dag :-)

Gebruikersavatar
NickW
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 sep 2017, 20:22
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Volkel

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door NickW » 18 apr 2018, 22:37

Vandaag maar eens de Ltd voor een kort ritje meegenomen.

Afbeelding
Cb400f '79
Cb550f '77
Cb750k2 '75
GL1000 LTD '76
CBX1000Z '79

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1596
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Marco1 » 18 apr 2018, 22:53

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa

zie hier
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 22 apr 2018, 20:40

Beste Forumrijders , vandaag een rit gedaan met de werkmakkers .De bovenkant van Antwerpen en ook de grensstreek met Nederland kwam aan bod .De rit had ik 14 dagen geleden uitgestippeld met de auto samen met Bob , Christine . Gisteravond hadden we verjaardagsfeest van een ex - collega en was het redelijk laat geworden , daarom verschoot ik me een hoedje als de wekker deze morgen om 6 uur 15 afliep .Had gisteren alles reeds klaargelegd ( kledij , papieren , kaart sleutels en natuurlijk de uitgestippelde rit ) .Bob zelf lag nog in diepe slaap , normaal mag hij niet meer tijdens het schooljaar meerijden , een gevolg van zijn slecht rapport . Maar Christine had gisteren gezegd : Als hij het komt vragen , mag hij meerijden . Maar ja , hij was er gisteren bij op het feestje en ook hij lag laat in zijn bed met gevolg dat hij nog zalig sliep . Na het onbijt en verfrissing was ik klaar om te vertrekken , kwam Christine voor dag en wenst me een aangename rit .Wingske nog even laten drinken en daarna naar de plaats van afspraak , de parking van XPO Asse .Al gauw kwamen de werkmakkers aan gereden : Schoonvader Willy , Lieve en Gust en zoon Vincent , Andy ( een nieuwe rijder ) samen met een ex * collega Vince , Boske en dochter Ellien en vriend Kurt , Simon , Danny , en als laatste Karel .Een mooie groep voor een schitterende dag .Om 8uur 45 vertrok ons gezelschap richting Antwerpen . De snelheid was beperkt tot 100km per uur , Kurt zijn scooter gaat niet rapper dan 110km per uur . Na de ring van Antwerpen volgden we richting Bergen Op Zoom , de A 12. Even later verlieten we de A12 ter hoogte van Stabroek ( de 2 afrit met vermelding Stabroek , de 1 afrit met vermelding Stabroek niet ) . Even later stopten we voor onze eerste pauze . Na de moteren geparkeerd te hebben , kregen we van het thuisfront dat het daar aan het onweren was . Dat hadden ze niet gegeven in het weerbericht , wel een kleine kans op een bui met gevolg dat ik geen regenpak in de koffers had , dat beloofd . Terwijl we zaten te genieten van de koffie vielen ook hier de eerste druppels , wat bij de meeste van ons de reactie ontlokte : Diz nie waar he' .Ik zelf had ook nog eens de buienradar bekeken en normaal kregen we geen bui . De eerste druppels waren tevens de laatste die dag , oef .We rijden verder en slagen links af richting Zandvliet . Even voor de pomp van Avia , naar rechts , de bossen in .Weer links en daarna tussen de bomen door , op het ende van de dreef weer naar links . Brug onder en de richting Zandvliet blijven we volgen . Even later volgen we richting Ossendrecht , rond punt rechtdoor en daarna de eerste rechts , een weg die ons leid naar Nederland .op het einde( op t) naar rechts en even later weer links meedraaien . Op de t weer naar rechts ( bosrijk ) en daarna op de volgende t weer naar links , richting Hogerheide , Woensdrecht , daarna even richting Bergen Op Zoom , daarna richting Wouwse plantage , daarna richting Nispel , Essen , Afdraaien Naar Ruphen , Zundert ( hier had het flink geregend ) , Zundert door en richting E 19 Antwerpen .In rustplaats Meer er af voor het middageten . De rest schrijf ik morgen . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

den doro
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 jun 2012, 19:22
Type Goldwing: GL1500
Locatie: dongen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door den doro » 22 apr 2018, 21:27

Ja rondje Brabant maar naar 80 km stopte de wing ermee en hebben we hem naar huis moeten brengen achter op de sleepwagen
van mijn neef
Afbeelding

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 22 apr 2018, 21:53

Zeeuwsche Eilanden route nog eens gereden, bij Wilhelminadorp nog een klets regen gehad maar verders een mooie dag geweest.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1596
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Marco1 » 23 apr 2018, 00:47

den doro schreef:
22 apr 2018, 21:27
Ja rondje Brabant maar naar 80 km stopte de wing ermee en hebben we hem naar huis moeten brengen achter op de sleepwagen
van mijn neef
Afbeelding
Ik heb gisteren ook zoiets gehoord. Gelukkig was ik dicht bij huis.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 23 apr 2018, 15:24

Beste Forumrijders , ziehier het vervolg : Na de middagpauze , als iedereen zijn goesting gegeten had , werden de motoren weer gestart . De E 19 weer op en de volgende afrit weer af ( afrit Meer /Loenhout / Hoogstraten .Op het einde van de afrit naar links richting Loenhout . 2 De straat rechts en even verder aan een gele bord naar links , op het einde weer rechts , onder de bomen is het lekker fris rijden , daarna op de t weer links .Brug over , en de eerste weg weer rechts , de eerste links ( de vijver ligt aan de rechterkant en even later een manege op de linkerkant ) ,op de t naar rechts .Op het rondpunt richting Wuustwezel / Loenhout volgen , eerste weg weer naar links , juist voor het einde weer naar rechts ( gas installatie ) , op t weer naar links , , weer de eerste naar rechts , rechtdoor (inde verte zie je een kerk , weer naar links , rechts , links , rechts , rechtdoor richting Wuustwezel volgen , Brug ver , even later een rond punt , Wuustwezel blijven volgen , weer een rond punt , daarna de eerste links , lekker meedraaien met de weg ( ja de werkmakkers hebben nog al moeten , draaien en keren ). Hoofdbaan oversteken , op het ende weer naar links (spoorweg TGV ligt dan rechts van je ) .Aan het rode licht rechts af , bruggen onder , daarna de eerste rechts , ( Schoten , St Job in 't Goor ) rechtdoor , de 2de rechts , brug E19 over .Even later viel ons groepje uit elkaar , Den Karel zijn licht was losgetrild en verkoos zijn eigen weg te gaan , gelukkig konden enkele dappere werkmakkers verhinderen dat het stuk in het water belande .Op het einde weer naar Links , rechtdoor , en aan de t weer naar links , aan het rode licht naar links (dit is de baan van Brasschaat /Wuustwezel , Breda ) , dan zijn we belandt in Maria Ter Heide ( deelgemeente van Brasschaat ) .Indien je deze rit rijd , is het de moeite om aan de kerk te stoppen en een terras te doen ( Kerk ligt links en een grote parking ) .Hier werd de Karel zijn motor eerste hulp geboden , het lichtdeksel werd met rode tape vastgemaakt in kruisverband , ziezo den Karel kon nu ook rode kruis stickers verkopen aan een kruispunt ( elk jaar deze tijd staat het rode kruis met stickers om te verkopen aan de kruispunten ).De werkmakkers ploften neer op het terras en werden nog wat grappen gemaakt over het opgelapte Licht van Karel zijn motor . Hier dronken we tweemaal en bij de tweede bestelling kreeg ieder van ons een stuk rijsttaart erbij , dat lieten de werkmakkers hun smaken . Tijdens de pauze werd beslist om geen snelwegen te nemen om naar huis te rijden . Na deze welverdiende pauze zetten we ons weg voort richting Brasschaat , eerst werd er nog getankt door verschillende rijders aan de eerste pomp die we tegenkwamen, daarna kwamen volgende steden aan de beurt : Schoten , Wijnegem , Deurne , Borsbeek ( onder het vliegveld door) Mortsel , Kontich , Edegem , Rumst , Mechelen , Willebroek , Londerzeel , Impte , Steenhuffel , Brussegem , en tenslotte Asse . In Asse stoppen we aan markt en wachten op het thuisfront om nog met heel de bende nog te pot leeg te maken .Er werd nog wat nagepraat over de rit , en stil aan droop de ene werkmakker na de andere af ( er most morgen weer gewerkt worden en sommigen moesten vroeg uit de veren ), De gepensioneerde rijders bleef nog rustig zitten ( die mannen en vrouwen hebben al de tijd van de wereld en genieten nog van een glas) .De rit was goed bevonden door alle deelnemers en iedereen was blij dat we geen regen hadden gekregen .Vele kleine wegen , met hier en daar eens doorgesneden door een grote weg , mooie weer en goed voor 284 km op de tellers te zetten . Ziedaar het verslag van den bovenkant van Antwerpen . :mrgreen: groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6765
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door De Motormuis » 06 mei 2018, 17:54

Vandaag met een best groot aantal forumleden
gezamelijk de door Wingservice georganiseerde
rit meegereden. Was klasse, topdag gehad.
En ook weer 280 km gereden.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 06 mei 2018, 23:07

Wij waren dus een klein deel van 'een best groot aantal forumleden' en hebben een groot gedeelte van de rit ook meegereden.
Het eerste deel moesten we missen omdat Karin nou net haar motor in onderhoud wilde doen bij de ANWB. ;-)
412 kilometer gereden
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door wilco » 07 mei 2018, 15:39

ook wij maakten deel uit van "een best groot aantal forumleden" en hebben hiervan genoten.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 07 mei 2018, 16:31

Naar Hilvarenbeek, op de koffie en..........

Met volle tevredenheid.
Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 07 mei 2018, 19:05

Beste Forumrijders , niet vandaag , wel gisteren , even de grens overgewipt om samen met een flinke aantal forumrijders en rijdsters een mooie rit te rijden . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Devoraz » 13 mei 2018, 00:08

Vandaag even een ritje naar Andijk gemaakt. Aangezien ik over twee weken in Schotland zit, wilde ik wel dat de wing even werd nagekeken. Ik dus bij Sturgis Motoren langs. Er is daar nogal wat veranderd. Sturgis Motoren doet niet meer hoofdzakelijk Goldwing maar heeft zich moeten toeleggen om ook andere motoren en merken te bezigen. Pieter heeft een extra monteur in dienst die de overige merken onder zijn hoede neemt, terwijl hij zelf natuurlijk zijn expertise laten zien ten aanzien van de Goldwing. Reden hiervoor is dat in West Friesland heel veel Goldwing rijders (Pieter zelf kende er al 23!!!) die afstand doen van de Goldwing (hetzij door ziekte en/of overlijden, aanschaf van Camper en/of Boot, motor te zwaar geworden, etc.) plus dat hem steeds meer gevraagd werd naar andere merken en mensen die ook meteen afrekenen en meenemen.

Goed, mijn wing werd even op de brug gezet en op diverse punten gecontroleerd. De olie ging zeker al 13.000 km mee, het niveau was dusdanig laag en behoorlijk zwart dat we besloten de olie helemaal te verversen. Tevens was de schakelaar van mijn achterrem (die de remlichten moet laten branden) niet in orde en is ook even gefikst. Voor de rest iets meer lucht in de bandjes (had ik zelf ook al bedacht) en de motor was verder in prima staat. Ik ga met een gerust hart naar Schotland over anderhalve week.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 616
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door orie » 16 mei 2018, 23:26

Vandaag mijn nieuwe TomTom 450 eens uitgeprobeerd met een ritje in de omgeving van apeldoorn,elspeet,nunspeet,harfsen,zutphen,dieren e.o. Zo'n 280km gereden (toer zelf is 180 km) en ben uitermate tevreden. Heerlijk gereden, mooie weggetjes gezien en bereden. Van alles wat. Bos, heide, de ijssel, dijkjes, weilanden en 2 pontjes. Hier en daar wat gegeten en gedronken. Kortom : een heerlijk dagje. Heel misschien een goed idee om eens een forum toer van te maken.
gr. Rob
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Plaats reactie