Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door MoneyFor » 19 jan 2020, 11:36

Inderdaad helemaal niet verkeerd, je kan de nrplaat van de wagens lezen dat is belangrijk, neemt die ook op achteraan dan ?

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 19 jan 2020, 11:58

Inderdaad achter ook, staat alleen in een andere folder op de sd kaart. Vond het niet de moeite om die te uploaden naar youtube aangezien die dezelfde kwaliteit levert. Grappige is dat je bij de voorcamera nog net het spatbord ziet, geeft je een kleine indruk hoe de vork de hobbels verwerkt terwijl je als bestuurder er niks van voelt. Was meer een toevalligheid dan dat ik er over nagedacht had.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door MoneyFor » 19 jan 2020, 12:08

Ik ga zo'n kleinere bestellen zonder gps, scherm komt in de koffer dan, ik hoef er niet naar te kijken terwijl ik rijd. Zag ik nu ook niet met de gopro en filmde
toch ook altijd. Enigste nadeel vond ik dat die op het stuur stond en de afstandbediening niet altijd goed werkte ( aan/uit ).

Als ik goed begrijp start en stopt deze automatisch met filmen bij contact aan/uit, beetje zoals die in m'n wagens doen dan en dat is toch wel makkelijker.

Paul for Wing
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2017, 19:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Paul for Wing » 20 jan 2020, 10:38

Ik heb ook een front en kont camera systeem op de wing gemonteerd (over gezet van mijn eerdere Pan E). Setje van Ali en dat werkt perfect. Inclusief GPS module die aan de rechterkant net onder het bovendeksel (neptank) zit, werkt redelijk vlot maar geef hem meestal een minuutje warmdraaien om een fix te krijgen voor het wegrijden).
Heb daar een afspeelprogramma bij gekregen dat de twee camera's naast elkaar laat zien met daar rechts van een Google maps kaart waarop ik de route zie. 32Gb kaartje erin en ik kan dan 9 uur opnemen. Start en stop loopt gewoon via het contact.
De set heeft ook een G-kracht sensor die bij een stevige stoot het dan opgenomen stukje film beveiligd tegen wissen als de SD kaart vol loopt.
Afbeelding

Afbeelding
Voorheen: Honda CS90, Honda CB250, Harley Davidson 750 WLA 'Liberator', Yamaha XS650, Laverda SF750, Suzuki Intruder VS 1400, Suzuki Cavalcade 1400, Honda CX500 (restauratieproject geweest, staat nu te koop), Honda Pan European ST1100, Goldwing GL1500 SE (1996).

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door MoneyFor » 20 jan 2020, 11:11

Paul bedankt voor de toelichting, heb ook naar de Ali dingen gekeken en zie ze daar zelfs op staan met dezelfde foto als in de link van Peter. De vraag is natuurlijk, is het hetzelfde ? zo ja dan kosten ze
hier +- 50€ meer dan bij Ali. Heb je toevallig nog een link naar jouw of vergelijkbaar systeem ?

Het enige probleem is dat je nooit op voorhand weet of ze het bij de douane tegen houden of niet, ik weet je zet het bedrag lager op de verpakking maar heb nog niet zolang geleden nog zoiets voorgehad.
Vanaf dat het ietsjes zwaarder weegt denken ze ( was een IP buitencamera ) , dat is duur, en moest ik een factuur of betalingsbewijs voorleggen. Gelukkig had ik dat al op voorhand voorzien en de Chinees
had me al voorzien met en corresponderend factuur maar al bij al een extra 3 weken kwijt.

Dus de vraag is dan, is het dan het verschil van die 50€ + verzending waard ?

Ik heb wel zitten kijken naar die dingen zonder scherm maar met wifi, vermits ik het in de koffer stop heb ik niet meteen het scherm nodig en kan ik de opname bekijken op de phone.

Paul for Wing
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2017, 19:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Paul for Wing » 20 jan 2020, 11:26

Hoi (weet je naam niet:-) ),
Hieronder de link naar mijn systeem wat ik in sept 2017 kocht en zonder douane kosten binnen kreeg. Het systeem staat nog steeds als actief op Ali dus...

#Aliexpress € 48,73 26%OFF | New Arrival C6 Mini Size 2.0" Display Touch Key Waterproof Dual Cameras GPS Supported Car Dash Cam Motorcycle DVR
https://a.aliexpress.com/_TRfxR

Ik heb de unit zelf in de topkoffer zitten en haal het SD kaartje eruit als ik iets ermee wil doen. Kan wel terugkijken op de unit als contact aan staat en de koffer open natuurlijk.
Voorheen: Honda CS90, Honda CB250, Harley Davidson 750 WLA 'Liberator', Yamaha XS650, Laverda SF750, Suzuki Intruder VS 1400, Suzuki Cavalcade 1400, Honda CX500 (restauratieproject geweest, staat nu te koop), Honda Pan European ST1100, Goldwing GL1500 SE (1996).

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door MoneyFor » 20 jan 2020, 12:15

Paul for Wing schreef:
20 jan 2020, 11:26
Hoi (weet je naam niet:-) ),
Hieronder de link naar mijn systeem wat ik in sept 2017 kocht en zonder douane kosten binnen kreeg. Het systeem staat nog steeds als actief op Ali dus...

#Aliexpress € 48,73 26%OFF | New Arrival C6 Mini Size 2.0" Display Touch Key Waterproof Dual Cameras GPS Supported Car Dash Cam Motorcycle DVR
https://a.aliexpress.com/_TRfxR

Ik heb de unit zelf in de topkoffer zitten en haal het SD kaartje eruit als ik iets ermee wil doen. Kan wel terugkijken op de unit als contact aan staat en de koffer open natuurlijk.
Thanks ! ik ga dat eens bekijken, start en stopt jouw systeem met het contact aan/uit , zodat je het niet manueel moet starten of stoppen ?

mvg Kris :)

Paul for Wing
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2017, 19:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Paul for Wing » 20 jan 2020, 12:36

Ja, start en stopt met het aan en uitzetten van het contact. Op de Pan werkte dat perfect maar ik denk dat ik nu een of andere instelling verkeerd heb staan want als ik nu het contact uitzet slaat hij het laatste file (max 2 min) niet correct op zodat ik dat niet kan afspelen. Ga dus nog even vogelen met de diverse instellingen.
Voorheen: Honda CS90, Honda CB250, Harley Davidson 750 WLA 'Liberator', Yamaha XS650, Laverda SF750, Suzuki Intruder VS 1400, Suzuki Cavalcade 1400, Honda CX500 (restauratieproject geweest, staat nu te koop), Honda Pan European ST1100, Goldwing GL1500 SE (1996).

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door MoneyFor » 20 jan 2020, 14:03

Oke bedankt, hoop dat je het uitvogelt :)

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 21 jan 2020, 11:26

i heb eens even gekeken hoe het filmpje is op de pc. Met hun programma GVPlayer zie je beide camera's en een kaartje waar je rijdt. Bovenin vindt je de snelheid terug. de snelheid zelf staat niet in beeld als je een videofile gewoon afspeelt.


Afbeelding

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door MoneyFor » 21 jan 2020, 12:58

peter schreef:
21 jan 2020, 11:26
i heb eens even gekeken hoe het filmpje is op de pc. Met hun programma GVPlayer zie je beide camera's en een kaartje waar je rijdt. Bovenin vindt je de snelheid terug. de snelheid zelf staat niet in beeld als je een videofile gewoon afspeelt.
Gelukkig maar dat de snelheid er niet op komt, heb net nog iets gelezen uit de UK, ze hadden die dashcam beelden met snelheid erop van in een wagen gebruikt in
de rechtbank. Is wel leuk dat je op de pc zowel voor en achter te samen kan zien.

Paul for Wing
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2017, 19:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Paul for Wing » 21 jan 2020, 13:25

Zo ziet het afspelen er bij mij uit (met het Ali setje dus).
Afbeelding
Voorheen: Honda CS90, Honda CB250, Harley Davidson 750 WLA 'Liberator', Yamaha XS650, Laverda SF750, Suzuki Intruder VS 1400, Suzuki Cavalcade 1400, Honda CX500 (restauratieproject geweest, staat nu te koop), Honda Pan European ST1100, Goldwing GL1500 SE (1996).

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door MoneyFor » 21 jan 2020, 13:46

Paul dat is zeker ook niet onaardig en wel serieus prijs verschil he, nog eens over slapen en dan beslissen :). Ik ga wel sowieso
voor iets zonder GPS want ik hoef niet te weten waar ik gereden heb nadien, gaat me enkel om de beelden.

Paul for Wing
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2017, 19:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Paul for Wing » 02 feb 2020, 16:08

Afgelopen dagen de verlichting van mijn wing terug gebracht naar origineel en gelijk de koplamp(en) vervangen door LED.
Een van de (3) vorige eigenaren had van mijn wing de verlichting zo geschakeld dat alles aan ging (koplamp, cornerlights, omgevingsverlichting, etc.) als je het contact aanzette moest je snel starten want anders was je accu leeg ;-)
Daarbij bleek ook dat de schakelaar voor parkeer- en dimlicht aan het stuur leeg gehaald was en alles dus gewoon doorverbonden. Dat vind ik maar niks dus dat moest anders. Om de nieuwe stuurschakelaar (op de ruilbeurs tijdens de nieuwjaarsbruch in mijn dorp gevonden) te monteren en de bedrading allemaal in orde te krijgen moest ik toch behoorlijk ver graven (zie foto's).
Eind goed al goed, de wing rijd weer en ik heb een puist licht nu, wow.
Afbeelding

Afbeelding
Voorheen: Honda CS90, Honda CB250, Harley Davidson 750 WLA 'Liberator', Yamaha XS650, Laverda SF750, Suzuki Intruder VS 1400, Suzuki Cavalcade 1400, Honda CX500 (restauratieproject geweest, staat nu te koop), Honda Pan European ST1100, Goldwing GL1500 SE (1996).

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker
Is vandaag jarig!

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Bertwing » 11 feb 2020, 23:59

Hallo wingers,

vandaag naar Bikers Best gereden voor een kleine beurt. Gelijk in de koplamp en cornerlights ledverlichting laten plaatsen. Voorband vervangen en bleek dat de balhoofdlagers versleten waren, direct laten vervangen. Super service zowel aan de balie als in de werkplaats. Laat de zomer maar komen mijn motor is er klaar voor.

Plaats reactie