Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door GlimWas » 29 jun 2018, 08:52

Gesinterde blokken leveren ook snellere slijtage op voor de schijven...... Ik zou eerst eens je remklauwen inspecteren en reviseren en ook je remcilinders. Vooral achter is leuk werk........... ;)
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rongoos » 29 jun 2018, 17:21

GlimWas schreef:
29 jun 2018, 08:52
Gesinterde blokken leveren ook snellere slijtage op voor de schijven...... Ik zou eerst eens je remklauwen inspecteren en reviseren en ook je remcilinders. Vooral achter is leuk werk........... ;)
iets zegt me dat dat dusniet zo leuk is Willem :lol:
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2647
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door pieter » 02 jul 2018, 11:00

Gisteren tijdens het rijden van de Zeeuwsche Eilanden Route viel de motor (van mijn Zwager René) op het sluisje van Bruinisse compleet uit, dwz dat hij zonder stroom kwam te staan.
Tijdens het wachten op de "mijnheer" van de ANWB hebben we de accu er uitgehaald, en daaraan was duidelijk te zien dat dat de boosdoener was, deze was namenlijk een klein beetje opgezwollen en loeiheet.

De beste oplossing om er mee thuis te komen was volgens de monteur om er een een condensator tussen te zetten en die de taken van de accu tijdelijk over te laten nemen, en zo geschiede.
Wat reste, was het opstarten met startkabels en met één druk op de knop liep hij weer.

Ter info een condensator is en blijft een hulpmiddel om zo snel als mogelijk bij een bedrijf of thuis te komen om het euvel te verhelpen, niet meer en niet minder !!!

Afbeelding
Condensator met Krokodillenklemmetjes, om op de accupolen te plaatsen
Afbeelding

Na de goede service van onze Wegenwacht waren we zonder problemen met een half uurtje thuis, dus toch wel handig zo'n ding !!!!!!!! ga ik ook eens aanschaffen denk ik. :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rongoos » 05 jul 2018, 19:34

ja als die niet te kostbaar is, is het zeker een handig ding om bij je te hebben.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2071
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door cooper » 08 jul 2018, 18:49

Vandaag niet gesleuteld, maar het zit er wel aan te komen. Vandaag in de Duitse Eifel aangevallen door een collega Goldwingrijder.
Haarspeld bergop, een auto en een moto voor mij. De autobestuurder wist het allemaal niet goed en vond die kronkelige stijgende baantjes maar niks. Plots gaat hij in de remmen, mijn voorligger stopt, ik stop en diegene achter mij stopt ook maar gebruikte mij wel als hulpmiddel hiervoor. :-( Resultaat: Linkerhoek onder de zijkoffer afgebroken, linkerkoffer naar voren geschoven en hoeklicht stuk. Verder de rit gewoon uitgereden en we zien wel hoe het vlot. Shit happens ! :? Is tweede ongeval in mijn recht op één maand tijd, het mag nu wel stoppen ! :evil:
Afbeelding
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6771
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door De Motormuis » 08 jul 2018, 20:07

Dat is mooi balen Patrick.
Hoop dat het allemaal snel en goed
afgehandeld kan worden.
En dat je alle schade betaald krijgt.
Succes.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 11 jul 2018, 18:23

Nou ja.. gesleuteld? Beetje wel als je het iets verder opzetten van de stationairsproeiers sleutelen noemt wel. Tijdens de rit van vandaag pakte hij niet lekker op onderin. Na een kwartslag meer van de sproeiers was het probleem opgelost.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rongoos » 13 jul 2018, 20:57

Eindelijk mijn navigatie op een knappe plek kunnen monteren dankzij een beugel van thomas
Afbeelding

En een beker houder in elkaar geknutseld. Benodigd: 1 regenpijp houder van de gamma en een oude schouderriem.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door jellegs » 20 jul 2018, 16:45

pieter schreef:
02 jul 2018, 11:00
8>< knip 8><

Ter info een condensator is en blijft een hulpmiddel om zo snel als mogelijk bij een bedrijf of thuis te komen om het euvel te verhelpen, niet meer en niet minder !!!

Afbeelding

8>< knip 8><
In oude beeldbuis televisies van heul vroeger zitten ze vaak!!
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door G.winger » 24 aug 2018, 18:18

een extra antenne geplaatst en rubbers van de voetsteunen voor vernieuwd.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 18 sep 2018, 20:26

Vandaag naar Antoon gereden en die heeft een proefrit gemaakt op de Wing. De Wing stuurt goed maar de achterkant is te slap. Dus een Hyperpro veer meegenomen en vandaag meteen maar aan de slag gegaan, de tank is er al uit. Wat een rotklus met al die slangen, kabeltjes, draadjes, snoertjes, stekkertjes en nog veel meer. Morgen tijd vinden om de demper er onder uit te halen en de veer te verwisselen. Ook nog voorvorkolie meegenomen dus dat moeten we ook nog doen. Nu ff piekeren of ik het K&N luchtfilter erin laat zitten of dat ik het originele filter weer eens ga proberen.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 18 sep 2018, 20:36

Filer schoonmaken en terug zetten, wel effe olieën voor terug zetten.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 18 sep 2018, 21:22

Ik was zo maar eens nieuwsgierig hoe het blok zou draaien met het originele filter in vergelijking met het K&N filter. Het K&N filter heb ik vorig jaar nog gereinigd en geolied.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 18 sep 2018, 21:39

Je merkt er niet veel van, alleen in je beurs. Weer een filter kopen.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 19 sep 2018, 19:54

Vandaag de veer eronder uit gehaald, eerst de vettigheid weggepoetst en toen de nieuwe veer laten monteren.
Om bij de pomp van de veer te komen moet je eerst ruimte maken tussen de pomp en de rechter koffer. Ik heb de koffer losgemaakt en het achterste deel waar de kentekenplaat opzit verwijderd en toen kon ik de koffer net genoeg opzij trekken, maar het was nog een heel gewriemel.
De achterkant is weer klaar en ik was toch benieuwd en heb de Wing even op de wielen gezet. Die Hyperpro veer is bepaald geen ballpoint veertje en is met een gewicht van 2200 gram een stuk zwaarder dan de originele veer die 1300 gram weegt. Als je de motor op de wielen zet krijg je eerst de statische zak, het doorzakken door het eigen gewicht, en als ik er met mijn 80 kg op ging zitten zag ik in de ruit dat de Wing amper 1 a 2 cm inzakte. De onderste bevestiging van de demper is niet origineel want de vorige eigenaar heeft de achterkant verhoogd wist de monteur mij te vertellen, vind ik jammer. De Wing staat op standje 0 al een stuk hoger dan met de oude veer.
Nu nog de voorzijde aanpakken, vorkpoten eruit, olie eruit en de poten schoonspoelen met wasbenzine, een dagje laten drogen, en de nieuwe olie erin. Nieuwe vloeistoffen in koppeling en rem en dan hopelijk in het weekeinde een een rit maken, ik ben benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie