4 jaar geleden mocht ik van de importeur een Testdrive maken op de nieuwe GL1800 met DCT. Hier is een mooi testverslag van wat je hier kunt lezen. In de conclusie schreef ik 4 jaar geleden "Als deze motoren over een aantal jaar een gunstiger prijsniveau hebben zou ik hier best voor kunnen vallen." Ik ben er dus inmiddels voor gevallen.
Alhoewel mijn blauwe GL1800 nog perfect was begon het soms toch te kriebelen. Geld moet rollen en ik had me voorgenomen รกls ik een ander Goldwing koop, dan meteen het laatste model vanaf 2018 en het liefste met de DCT automaat.
Na 4 jaar sparen, de postcode loterij winnen (we hadden 2 x een ijstaart
Helaas is Nederland niet dik bezaaid met GL1800's uit 2018/2019 รฉn een DCT automaat. Op marktplaats stonden er enkele, maar ik wilde liever geen zwarte motor en dan wordt de keuze wel heel erg klein. Import uit het buitenland heb ik overwogen, maar de prijzen op Mobile.de (Duitsland) en tweedehands.be waren niet veel lager dan in Nederland. De importkosten (BPM, transport, RDW keuring) komen daar nog bij en daarnaast heb je waarschijnlijk weinig garantie als je de motor in het buitenland koopt.
Uiteindelijk alle (3!) beschikbare motoren bekeken en de keus laten vallen op een rood-zwart exemplaar met 22.000 km en 12 maanden Bovag garantie.

Vrijdag ga ik m halen, dus nog even wachten.
Binnenkort even naar Wing Service voor de montage van mijn Zumo navigatie en daarna eens kijken of er een update nodig is voor de ingebouwde navigatie. Volgens mij kan dat alleen bij de Honda dealer.

. Veel plezier ermee.