Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Bericht door GL-1800 » 03 mar 2019, 09:59

De meesten hebben wel eea gereden. Nieuwschierig wat jouw beste en ook de slechtste was. Jouw HUIDIGE Wing niet meerekenen....Lijkt mij n grappig onderwerpje, leef je uit!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Bericht door GL-1800 » 03 mar 2019, 10:07

Zal mijn aftrap geven.
Best n aantal motoren gehad. Van dit alles was mn R100RT, yep, BMW, de beste. Destijds n geweldige kuip, motortje wat te licht maar wel n vette ton gereden met deze. Onder handen genomen door Derk Haan, BMW goeroe destijds. Vergrote carterpan en n tandwielbediende nokkenas. Ketting eruit dus.

Daar tussenin van alles. Mn 1e was n Yamaha RD250. Bruin. 2takt. Goed ding, mooie leerfiets. Toen de Suzuki GS550. T ziekte gewerkt om dit bijelkaar te sparen... :lol: . Op 1 na slechtste kwam toen...Yamaha RD 750. Zo n 3 pitter. Zoop echt olie. Ingeruild op een GL1000 K2. Wat n joekel was dat. Van alles aan en op gezet. T zou goed gaan maarrrrr....klabam. krukas in 2en. Zelf n nieuwe erin gezet. Daarna de beste ofwel de R100RT. Serieus veel mee gereden. Topding, echt. Tussendoor n projektje, de buffel onder de motoren. Yam XS 1100. Gekocht voor 700 guldens. Opgeknapt ofwel weer in topstaat gebracht. Kon ik heeeeeel goed verkopen. Gedaan om de volgende te kunnen kopen.... De fameuze beroemde CBX1000, met die 6 pitten lag al tijden in mn droomlijst. Maar weer bijsparen en n hele jonge met org kuip gekocht. Liep fantastisch, wegligging....niet zo fijn. Dat deed die kuip waarschijnlijk. K wilde toen weer iets sportief :? . Soes 1100 EFI. met zo n grote ronde koplamp. Beul van n fiets. Zoop erg veel op onze vakantie naar Zermatt. Niet zo gek...n gaatje in de tank. Dank nog ADAC voor de noodreparatie. Maar de Soes beviel dus de 1100 met zo n elektrieke ruit kwam. Erg fijne fiets!! Eindelijk weer n nieuwe. CBR 1000F....Wat n fijn ding. Echt.
Toen mocht ik ziek worden, heel verhaal maar n jaar of 10 niet kunnen rijden. Men wilde mn linkerhand eraf knippen. NEVER!! Men had belooft dat ik nooit meer op n plof zou rijden.... :lol: :lol: :lol: . Hun voorspelling is dus mislukt.
De CBR altijd gehouden. Weer opgestapt na t nodige onderhoud. Was best wennen. Inmiddels was Jo in mn leven gekomen en zag t rijden ook wel zitten. Top!! Onze 1e gezamelijke motor kwam. GL1500SE...Neusje van de zalm. Perfekte motor. Als nieuw ondanks zn dikke ton aan km s...tot......wij aangereden werden. Finaal kapot. Samen janken. Hoe kan t he? Jo dr bekken kapot, nog erger vanzelf. Samen maar weer opknappen maar zij had t motorrijden wel gezien. Solomotor gekocht. Hayabusa. Bizar fijne en makkelijke motor. En ja....meer dan snel zat maarrrrrr.....Jo wilde t weer proberen. Zoeken want de fiets moet voor haar goed zijn ivm t bekken. De K1600 kwam...Erg mooi, perfect afgewerkt. Verder helaas gewoon barslecht. Zonde. Maar nu, onze heerlijke GL1800 40th Anniversary. Waanzinnige motor. Zot hoe zo n schip zo kan sturen. De 1500 niets ten nadele maar de 1800 is toch van n andere orde.
Maar nogmaals....

Mn slechtste ooit was.......hoe gek, de BMW. K1600 GTL EXCL. Totaal onbetrouwbaar schepsel helaas. Maar n machtige uitstraling met helaas lastige nukken. Maar wel gruwelijk snel en n geweldig geluid. Dat...missen wij beide wel....

Als onze huidige Wing t net zo goed doed als de RT.....zal ie ooit op t lijstje komen. Maar nu ff niet......om niet t hele topic vol met Wing s te krijgen....

Haal de herinneringen boven en deel ze!!
Laatst gewijzigd door GL-1800 op 09 mar 2019, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Bericht door pieter » 03 mar 2019, 11:16

Mijn huidige motor is de 7e sinds ik de bevoedheid heb om op zo'n gemotoriseerde tweewieler te rijden.

Mijn eerste (Yamaha XV535) was de minste maar zeker niet slecht. Best wat kilometertjes mee gedraaid maar al snel voelde hij aan als een opgevoerd brommertje.
Afbeelding

Toen maar gekozen voor een Honda VT1100 dit was een beest van een chopper, die fiets was oersterk en bleef in alle versnellingen trekken als een gek....
Afbeelding

Daarna de eerste GL1500 en dat van het type Interstate, hoef ik verder niet zoveel over te vertellen natuurlijk, veel kilometers mee gemaakt, o.a in Duitsland, Oostenrijk, Italië enz enz.
Afbeelding

De 4e was wederom een 1500 en ditmaal een SE (Canedian edition) qua rijgedrag vergelijkbaar met de bovenstaande maarrrr wat was hij mooi en zo compleet, deze heb ik wegens gezondheidsredenen in het jaar 2000 met pijn in mijn hart moeten verkopen.
Afbeelding

Na ruim 10 jaar zonder stond er ineens een Honda VTX1800 in de garage, deze motor was vergelijkbaar met de VT1100, maar dan nog een graadje erger zal ik maar zeggen, mooi, sterk en ook nog eens bloedsnel, je kon er ontzettend fijn mee cruisen en de rotondes nam je met behulp van een breekijzer, want door zijn lengte wilde hij het liefste rechtdoor natuurlijk :lol:
Afbeelding

Uiteindelijk heb ik bij de 6e toch maar weer voor een Wing gekozen, ditmaal een1800cc tellende mooie rooie, en dat temeer omdat het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan. Op deze fiets heb ik ook (voor mij) de eerste forumrit mee gereden, en dat was in het mooie Zeeuws-Vlaanderen, hier ging voor mij een wereld open van hoe mensen met elkaar moeten en kunnen omgaan....het was fantastisch.
Afbeelding

De 7e.....praten we niet over.....gaat waarschijnlijk wel mijn laatste zijn :wink:
Afbeelding

Groet Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 03 mar 2019, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Bericht door GL-1800 » 03 mar 2019, 11:36

K zou onze 1500 SE zeker op de lijst zetten. Helaas te kort gehad ivm t klote ongeluk. Ondanks zn 120000 km draaien ze mooier, rustiger, totaal trillingsvrij. Yep......t nadeel van n star opgehangen 1800 blok.

Mn slechts sturende was wel n GL1000K2. Met n windjammerkuip en dito koffers. Leek op n erg blije Berner Sennen. Maar die toevoegingen moeten er ook niet op vanzelf.....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Bericht door Honda GL Castlebiker » 03 mar 2019, 12:30

om eerlijk te zijn, was de 1200 Goldwing toch wel de slechtste motor die ik heb gehad denk ik. Van Wil-the-Wingman of hoe hij ook alweer heette hier gekocht. 3.500 euro dacht ik. Afgezien van het spuiten, heb ik daar nog zo'n 5.000 euro aan uit moeten geven om hem weer betrouwbaar te krijgen. Vorig jaar nog, voor de Schotland vakantie, ruim 1.000 euro. Om dat startprobleem definitief te verhelpen en lekke voorvorkveren en de 6e nieuwe accu in 6 jaar tijd... Hoevaak ik daar in het begin de ANWB heb moeten bellen dat ik weer ergens met pech stond?

Maar goed, da's allemaal verholpen, als je de centen maar laat rollen. En naar Schotland heeft hij probleemloos 3.400 kilometer in 6-7 dagen tijd gemaakt. Daarna eigenlijk niet meer op gereden dacht ik. Binnenkort mag hij weer.

Aan de andere kant: hij heeft bij mij toch ook al wel wat kilometers gemaakt. Ik had ooit een Honda CB400F. In Veenendaal gekocht. Zag er mooi uit, maar dat ding reed totaal niet. Haalde de 100 niet eens. Daar misschien 300 kilometer mee gereden totaal, toen verkocht. Was die dan beter dan de 1200? Nee, denk het niet. Heb nog een MZ-250 uit 1959 gehad. Die was ook niet bepaald beter. Alhoewel hij eigenlijk wel altijd reed. Tot op het laatst, toen wilde die echt niet meer. Maar 1959... Oost-Duitsland...

Nog wat slechts gehad? Denk het viel wel mee. Ooit een Virago 750 met grote kuip gehad. Daar wel ooit mee met pech gestaan. Verder waren de meeste motoren wel aardig dacht ik. Virago 1100. Fijne motor. CBR1000F. Hele fijne motor. FZR1000. Goldwing 1100. Yamaha XT550. Kawasaki KLR650... Volgens mij allemaal best okay. De beste, dat was toch wel de Goldwing 1800. Ondanks de geringe bodemvrijheid. Dat ding heeft wat afgeschaaft... En die korte "1". Van Bayeaux ermee naar huis, binnen 6 uur thuis, en nog 2 kastelen bekeken in die tijd ook... En bijna alles over national weggetjes met 140-150. Op zondag... Ja, dat was wel leuk...

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Bericht door GL-1800 » 03 mar 2019, 13:30

CBR 1000F. Klopt...topper!!! Mn 1e weer na n jaar of 10 niet kunnen rijden door ziekte.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3914
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Bericht door director » 03 mar 2019, 14:08

Leuk onderwerp :!:

De Beste? Natuurlijk de Goldwing GL1200 die ik hiervoor had (want de huidige mag niet). Het was altijd "starten en lopen" en ik heb er geen problemen mee gehad. Ik heb er een jaar of 5 mee gereden en alleen het onderhoud aan gegeven, dus geen extra onkosten mbt defecten enzo.

Afbeelding

De slechtste? Dat was de BMW K75RT denk ik. Een ex-politie motor die al heel wat kilometers had gezien. Hij liep altijd wel, maar de tank lekte een beetje waardoor de garage (en naast gelegen bijkeuken) naar benzine stonken. Dat vonden we toch niet zo'n veilig idee en een andere tank vond ik te duur dus toen maar een GL1200 gekocht.
Oja, dat kleine ventje wat bij mij achterop zit, die heeft nu ook zijn eigen motorverzameling :shock:

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Bericht door peter » 04 mar 2019, 15:58

Mijn suzuki gs1000 was echt een hele slechte. Ooit een keer geruild op een kawasaki z650. De kawa was overigens een prima fiets. De gs1000 was een complete ramp, zoop olie als was het benzine, rookte als een stoomboot, lekte als een vergiet en regelmatig wilde hij echt niet starten. Met een klein duwtje starte hij meestal wel. De achterschokbrekers waren meer een ruggenbreker want ze veerden voor geen meter. Het hele ding viel vies tegen dus ik ben gaan kijken om hem ergens in te ruilen. Ik kon bij Boeve motoren een gl1000 kopen uit de US en Boeve gaaf zo’n waanzinnige inruilprijs voor de gs1000 dat hij tevens mijn beste is. Ik kocht daar een perfecte gl1000K3 en ruilde de oude stinkende, rokende rammelbak in en hoefde bijna niks bij te betalen. Dan kan je motor eigenlijk niet je slechtste zijn 😂

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Jouw BESTE.....en SLECHTSTE motorfiets.

Bericht door peter n.d. » 06 mar 2019, 17:10

Beste Forumlezers en lezeressen , mijn aller slechtste motor was : Een goudkleurige interstate 1500 GoldWing .De motor had zo een grilltje , als ik bij bepaalde tankstaitions hem volgooide .( Seca en Texaco ) .De motor sputterde na een x aantal kilometers (na de tankbeurt ) en had ook problemen met het starten als we ergens waren gestopt . Je wist niet na een tankbeurt wat je te wachten stond ( ging ik nog thuis komen of moest ik weer de pechdienst bellen ). Een 3 xtal keer hele de boel laten kuisen en weer laten afstellen .Heb hem weg gedaan nadat ik op een rit ( denk een ritje in de Ardennen ) in een bocht gewoon stil viel en gelukkig was ik alleen en was mijn snelheid niet de hoog zodat ik tijdig mijn benen op de grond kon zetten om erger te voorkomen .
De tweede slechtste motor was een 650 yamaha 650xy . Het was mijn allereerste motorfiets . De ideale leermotor . Ik reed veel alleen om vertrouwd te geraken op een leven met twee wielen . Op een dag was ik thuis en zei tegen Christine dat ik een toerke ging doen en langs het werk langs ging om te kijken wat ik de volgende dag moest doen . Ik mijn leren pak aan , de motor op straat gezet , vrouwlief nog een kus ( we waren nog niet lang getrouwd ) , Christine zei : Blijf niet te lang weg want het eten is bijna klaar . De motor wou niet onmiddellijk starten , maar ik dacht bij mijn eigen geen probleem ,ik steek de steenweg over en daar gaat de straat naar beneden , even met de voeten afduwen en daarna de berg af en de motor zal wel starten .Zogezegd , zo gedaan . Na een x aantal keren dit trukje herhaald te hebben ( bergaf laten bollen , in tweede versnelling trappen en hopen dat de motor aansloeg ), beneden gekomen , de motor nog niet starten , weer de motor naar boven duwen en weer herbeginnen ( gelukkig was dit geen GoldWing ) O ja had ik al vermeld dat het een zeer warme dag was ? . Dus na een aantal keren de motor bergaf laten bollen en weer naar boven geduwd te hebben stond ik goed in mijn sop ( leren outfit ), de helm was ook al in de graskant gelegd . Het begon al laat te worden ( ja de volhouder wint ) en de motor wou nog steeds niet starten , besloot ik weer naar huis te gaan met de motor in de hand .Thuisgekomen kreeg ik van vrouwlief onder mijn voeten omdat ik te lang wegwas geweest ( zij dacht dat ik nog een ritje gedaan had , nadat ik op het werk was geweest ) .En ik was misschien nog geen 50 meter van huis weggeweest .Nadat Christine besloten had om mee achterop te gaan werd de Yamaha verruild voor de eerste GoldWing : Een grijskleurige 1200 Interstate .Daarna kwam de goudkleurige 1500 GoldWing ( de Slechtste ) .Daarna kwam een tweekleurige 1500 SE van 1997 met slechts 500 km op de teller .5 als ik eerlijk mag zijn is deze motor , niet de allerbeste , maar toch 1 van de beste motoren die ik heb gehad ) . Twaalf jaar later en 175000km op de tellers gezet te hebben ( verschillende grote reizen meegedaan en bijna ieder weekend de boer op ) geruild voor een 4 jarige rode 1800 GoldWing van 2001 ( het eerste jaar dat de 1800 uitkwam ) .Een mooie motor , nooit geen problemen meegehad .En daarna mijn huidige 1800 ( een cadeau van mijn vrouw , maarja dat verhaal kennen en weten jullie al ). En ik denk dat de laatste zal zijn ( de huidige nieuwe 1800 is niet echt mijn ding ) . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Plaats reactie