Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 22 nov 2016, 15:38

Hier heb ik ook een usb gezet evenals in het handschoenvakje en topkoffer:

Afbeelding
De topjes zijn voor mijn afstandbedieningen van de garagepoorten en schuifpoort.

De dual in de topkoffer:
Afbeelding

Ik toon dit maar zodat je wat idee-en kan opdoen he :D

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1596
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Marco1 » 22 nov 2016, 19:53

MoneyFor schreef: De topjes zijn voor mijn afstandbedieningen van de garagepoorten en schuifpoort.
Die wil ik ook. Nu alleen eerst nog een garagepoort en een schuifpoort. :lol:
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 22 nov 2016, 23:04

Het ziet er allemaal top uit. De foto van de gear indicator had ik al voorbij zien komen, goed idee.
Ik heb helaas geen garage, mensen met een garage zijn gelukkige mensen.
Mensen met een automatische deur in de garage zijn rijke mensen.
Mensen met een automatische op afstand bediende deur in de garage zijn gelukkige rijke mensen.
Mensen met een automatische op afstand bediende deur in de garage die vanaf de Gold Wing wordt bediend...................ik krijg het niet uit mijn bek!
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 22 nov 2016, 23:20

Anti duik shim is ook binnen, een dingetje van niks dat incl verzendkosten 30 euro kost.
Nu maar hopen dat het zijn werk doet en dat het uitschakelen van het anti duik systeem ook een voordeel heeft.
Momenteel ben ik er een beetje sceptisch over, ik denk dat de vork specifiek is ontworpen om te werken met het, goed werkende, anti duik systeem.
De standaard veren zijn veel te slap en ik vraag me af of de Hyperpro veren veel verbetering geven.
Er zijn hier op het forum voor- en tegenstanders van het anti duik systeem, hetzelfde op andere forums.
De beste manier om daar achter te komen is het zelf uitproberen en dat ga ik doen, is de voorvering te slap naar mijn idee dan vervang ik het defecte onderdeel, verwijder de shim, en het systeem werkt weer.
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 23 nov 2016, 12:15

Weer een stukje Chinees chrome erbij, het gaat mooi worden.


Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door cooper » 23 nov 2016, 19:32

Knap werk, wel opletten met teveel chroom in/op je cockpit.
Cockpit van mijn 1500 is ook rijkelijk voorzien van chroom, resultaat is dat ik bij zonnig weer zelf niks meer zie. :lol:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 23 nov 2016, 23:16

cooper schreef:Knap werk, wel opletten met teveel chroom in/op je cockpit.
Cockpit van mijn 1500 is ook rijkelijk voorzien van chroom, resultaat is dat ik bij zonnig weer zelf niks meer zie. :lol:
Hahaha, daar had ik nog niet over nagedacht. Dit is al het chroom dat in de cockpit komt, de rest van het chroom komt op andere plaatsen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Wingnut » 24 nov 2016, 11:24

Als je een Europese uitvoering GL1800 hebt met Honda HISS startonderbreker, kan de chromen cover om het contactslot tot problemen leiden met het ontkoppelen van de startonderbreker door inschakelen van de sleutel.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 24 nov 2016, 11:34

Wingnut schreef:Als je een Europese uitvoering GL1800 hebt met Honda HISS startonderbreker, kan de chromen cover om het contactslot tot problemen leiden met het ontkoppelen van de startonderbreker door inschakelen van de sleutel.
Tekst maar wat aangepast, ik dacht dat de HISS pas vanaf 2006 erop zat maar ben verkeerd geweest :oops:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 24 nov 2016, 12:49

MoneyFor schreef:
Wingnut schreef:Als je een Europese uitvoering GL1800 hebt met Honda HISS startonderbreker, kan de chromen cover om het contactslot tot problemen leiden met het ontkoppelen van de startonderbreker door inschakelen van de sleutel.
Tekst maar wat aangepast, ik dacht dat de HISS pas vanaf 2006 erop zat maar ben verkeerd geweest :oops:
Bedankt voor de tip, ik heb er HISS opstaan. Als ik problemen heb weet ik in ieder geval waar het aan ligt.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 24 nov 2016, 17:08

De speakers + boxjes en de instrumenten alvast terug gemonteerd Meteen maar het 3e moertje erop gezet waarmee de instrumenten unit vastzit, dat was iemand vergeten.

Afbeelding

Het voorwiel gestript en lekker gesopt en gepoetst. Het ziet er nog netjes uit maar hier en daar wel wat vlekken onder de blanke lak en een stukje blanke lak eraf.
De keerringen weer eens vol in het vet gezet, die liepen zo goed als droog.

Afbeelding

De rubber strip van het voorpaneel helemaal losgetrokken en vastgezet met secondenlijm. Aan de randen zat het rubber los.

Afbeelding

De voorkant een beetje gesopt met een zachte borstel en ook het remgebeuren aan de voorzijde schoongemaakt en dat was hard nodig. De remklauwen zijn nog goed gangbaar dus daar ga ik verder niets aan doen.
Voordat ik hem weer op zijn wielen kan zetten moet ik eerst de eindkappen van de vorkpoten binnen hebben en dat kan nog een poos duren. Voorlopig kan ik niets terug monteren.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door peter » 24 nov 2016, 18:53

Goed bezig, wel wat werk maar straks heb je een goed gevoel. :D

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 25 nov 2016, 14:35

Spatbordverlenger, minder bombardementen van steenslag op de voorzijde van de Wing waar straks ook een verchroomd distributiedeksel op staat.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 25 nov 2016, 16:00

Cas schreef:Spatbordverlenger, minder bombardementen van steenslag op de voorzijde van de Wing waar straks ook een verchroomd distributiedeksel op staat.
Ziet er goed uit Cas, deze stond ook op m'n lijstje.

Is het plastic of metaal ? toevallig een link waar dat je deze hebt aangeschaft ?

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 25 nov 2016, 17:39

MoneyFor schreef:
Cas schreef:Spatbordverlenger, minder bombardementen van steenslag op de voorzijde van de Wing waar straks ook een verchroomd distributiedeksel op staat.
Ziet er goed uit Cas, deze stond ook op m'n lijstje.

Is het plastic of metaal ? toevallig een link waar dat je deze hebt aangeschaft ?
Is gemaakt van dik ABS. Er zitten ook 2 metalen strips bij, maar waar die nou precies voor dienen weet ik niet en die monteer ik dus ook niet.
http://www.motortrendshop.nl/Webwinkel- ... L1800.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie