Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 11950
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Dinteloord

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door RonalT » 06 jan 2017, 20:49

Ik denk dat de Mergelland route net zo ver bij Peter vandaan ligt als dat jij van Peter vandaan woont. :-)

Rechtuit rijden kan ook beïnvloed worden door het in elkaar zetten van de voorvork en de kroonplaten.
Maar ook je manier van zitten op de motor.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 1060
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door pieter » 06 jan 2017, 21:04

peter schreef:Eens rijden op een andere wing kan een hoop vragen oplossen. Ik weet niet waar Cas woont maar als hij een keer wil ruilen dan kan is dat geen probleem.
In Roosendaal, niet eens zo ver van de Heimolen vandaan.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Online
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 06 jan 2017, 22:40

De voorvork zit goed in de kroonplaten, dat weet ik zeker en ik heb mijn zitpositie al een paar keer veranderd en dat maakt ook niets uit. Het kan inderdaad aan veel factoren liggen maar als ik het stuur gewoon vasthoud, zoals het hoort, dan heb ik nergens last van en stuurt de Wing als een zonnetje, een feest om op te rijden dus ik denk niet dat er iets krom is. Maar ja, de mens is nieuwsgierig en wilt toch weten wat er aan de hand is.

De Heimolen in Rucphen is hier inderdaad om de hoek maar wat mij betreft is alles in ons kleine kikkerlandje om de hoek. Maar op alle tochten die ik in Nederland maak, en dat zijn vaak tochten van 700/800 km op een dag, kom ik weer nieuwe mooie omgevingen tegen en ik heb me nog nooit verveeld. Ik denk dat de pittoreske schilderachtige dorpjes die over heel Nederland zijn verspreid tot de mooiste ter wereld behoren.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 11950
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Dinteloord

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door RonalT » 06 jan 2017, 23:12

Pieter weet vanaf morgen een mooie 1800 te staan 8)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan

Online
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 07 jan 2017, 14:09

Weer een beetje Tupperware erbij.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Online
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 07 jan 2017, 15:40

De ledlampen komen ook net binnen, ik moest 70 euro aftikken aan de bezorger en daarmee komen de lampen op 352 euro, een hoop geld voor 2 lampjes.
Nu de stekkers eraf knippen en een kabelboom maken zodat ik de boel morgen kan monteren.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 178
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 07 jan 2017, 15:47

Troost je Cas, die van BMW kosten 200 €/stuk :lol:

Je blinkende tupperware ziet er goed uit, ik had die chrome vork cover besteld en was gisteren al binnen bij de dealer maar kon er maar tot 15u terecht en vandaag met dat pokkeweer zag ik het niet zitten om buiten te komen. Zal dus voor dinsdag worden ( maandag zijn ze gesloten ).
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2018 - Can Am Outlander XT-P 1000R Max
2017 - Harley Davidson Iron 883
2016 - Harley Davidson Breakout FXSB
2000 - Harley Davidson XL1200S
2007 - GSXR 1000 K7 all black

Online
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 07 jan 2017, 15:59

Bedankt voor de troostende woorden Money, er staat weer een glimlach op mijn gezicht.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Online
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 07 jan 2017, 18:07

Vraagje aan de elektronica experts. Als ik de lampen rechtstreeks op de accu aansluit branden ze vreselijk fel, als ik ze via de schakelaar en relais aansluit branden ze minder fel.
Welke is de juiste, heel fel of minder fel? Alles is nu tijdelijk aangesloten met kroonsteentjes, in de huiskamer, en misschien moet ik nog een draadje wisselen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 178
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 07 jan 2017, 18:14

Relais mag daar eigenlijk geen invloed op hebben.

Normaal staan op de relais nummers,

30 = + positief batterij ( of 20A zekering )
85 = - negatief
86 = schakelaar
87 = lampen
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2018 - Can Am Outlander XT-P 1000R Max
2017 - Harley Davidson Iron 883
2016 - Harley Davidson Breakout FXSB
2000 - Harley Davidson XL1200S
2007 - GSXR 1000 K7 all black

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 178
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 07 jan 2017, 18:24

Afbeelding


En nog simpeler :D

Afbeelding
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2018 - Can Am Outlander XT-P 1000R Max
2017 - Harley Davidson Iron 883
2016 - Harley Davidson Breakout FXSB
2000 - Harley Davidson XL1200S
2007 - GSXR 1000 K7 all black

Online
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 07 jan 2017, 18:44

Op het relais staat verder geen schema, alleen 12V 10A NC en verder Made in Taiwan.
Ik vogel het wel uit maar ik weet niet of de lampen wel zo fel moeten branden, in de lampen zitten 2 aparte compartimenten met elk een led, dus 2 leds per lamp.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 178
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 07 jan 2017, 18:59

Ik ben ook geen expert maar voor zover ik het denk te weten staat NC voor "normally closed" en volgens mij zijn de relais die je gebruikt in een motor voor zulk een installatie NO "normally open" en sluit je ze bij het inschakelen van de stroom en op die manier maak je contact. Zoals ik zei mag je geen verlies hebben door een relais, door een weerstand kan dit wel maar normaal zou je dan verwachten dat die apart of ingewerkt is in de lampen zelf maar niet in de relais. Dus volgens mij moeten ze zowel rechtstreeks als via de relais altijd even hard branden.

Nu moet ik zeggen dat die van mij ook erg fel branden hoor, kan je niet rechtstreeks inkijken.
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2018 - Can Am Outlander XT-P 1000R Max
2017 - Harley Davidson Iron 883
2016 - Harley Davidson Breakout FXSB
2000 - Harley Davidson XL1200S
2007 - GSXR 1000 K7 all black

Online
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 07 jan 2017, 19:01

Opgelost, een draadje hier en een draadje daar en wat branden die lampen vreselijk fel. Nu de kabelboom maken.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 178
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 07 jan 2017, 19:05

Top, met die donkere dagen mag dat wel....

Ik heb die van mij wel zodanig afgeregeld dat ze mooi omlaag schijnen en de weg goed verlichten en zeker het te gemoed komende verkeer niet verblinden.
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2018 - Can Am Outlander XT-P 1000R Max
2017 - Harley Davidson Iron 883
2016 - Harley Davidson Breakout FXSB
2000 - Harley Davidson XL1200S
2007 - GSXR 1000 K7 all black

Plaats reactie