Het Leger...
Re: Het Leger...
Lang geleden in de 80er jaren was ik ook het (zand)haasje. Ik mocht naar Bergen op zoom voor chaufeur opleiding, eenmaal daar werd me verteld dat ik motorordonans zou worden. Erg jammer want ik had mijn rijbewijs al, van de auto nog niet duss..... Eenmaal na de opleiding naar Langemanshof in Duitsland en daar ons land tegen de russen verdedigd. Dat was de enigste tijd dat Nederland exht veilig was Daar verveelde ik me de klere tot ik de destijds nieuwe moto guzzis moest inrijden. 4 stuks had ik tot mijn beschikking en mijn rijopdrachten mocht ik zelf schrijven, benzine was voor vadertje staat en ook de koffie en lunch pauzes onderweg.
Ik geloof dat ik de uitvinder was van het zinloos rondtouren
Ik geloof dat ik de uitvinder was van het zinloos rondtouren
- KingEdwin
- GL 1800 rijder
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Westmaas
- Contacteer:
Re: Het Leger...
klas 88-3.... Luchtmachtbasis Gilze-Rijen, in opleiding voor helikopterpiloot.
Een week voor we echt zouden gaan vliegen (Seppe bij Oudenbosch/Roosendaal) eervol ontheven uit de opleiding helaas (ook iets met niet zo goed tegen dominante mensen kunnen). Niet echt een leuke tijd gehad, wel veel geleerd en centen kunnen verdienen voor m'n 2e motor (nog geen Goldwing). Balen dus want niet vliegen.......
Gauw gezorgd dat niet meteen de rest van de 14 maanden (dienstplicht wilden ze meteen er achter plakken min de reeds gediende 6 maanden) werd afgemaakt maar de middelbare school afgemaakt. Daarna alsnog de openstaande maanden gediend bij Limos (Nijmegen) en de Luchtmacht staf in Den haag. Daar nog ca. 5 maanden bijgetekend omdat de opleiding die ik daarna wilde volgen niet meteen aansloot. Hier bij de staf wel een leuke tijd gehad (tijdens de 1e Golfoorlog was dit, dus wel zo nu en dan iets aangepast) en wederom veel geleerd.
Uit dit korte verhaaltje kunnen jullie vast wel opmaken dat ik in ieder geval 1 ding nog leuker vind dan Goldwing rijden...... vliegen dus, maar helaas (nog steeds) geen eigen brevet.
Een week voor we echt zouden gaan vliegen (Seppe bij Oudenbosch/Roosendaal) eervol ontheven uit de opleiding helaas (ook iets met niet zo goed tegen dominante mensen kunnen). Niet echt een leuke tijd gehad, wel veel geleerd en centen kunnen verdienen voor m'n 2e motor (nog geen Goldwing). Balen dus want niet vliegen.......
Gauw gezorgd dat niet meteen de rest van de 14 maanden (dienstplicht wilden ze meteen er achter plakken min de reeds gediende 6 maanden) werd afgemaakt maar de middelbare school afgemaakt. Daarna alsnog de openstaande maanden gediend bij Limos (Nijmegen) en de Luchtmacht staf in Den haag. Daar nog ca. 5 maanden bijgetekend omdat de opleiding die ik daarna wilde volgen niet meteen aansloot. Hier bij de staf wel een leuke tijd gehad (tijdens de 1e Golfoorlog was dit, dus wel zo nu en dan iets aangepast) en wederom veel geleerd.
Uit dit korte verhaaltje kunnen jullie vast wel opmaken dat ik in ieder geval 1 ding nog leuker vind dan Goldwing rijden...... vliegen dus, maar helaas (nog steeds) geen eigen brevet.
Gr,
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
Re: Het Leger...
Lichting 83-2 en opgekomen in Vught (Frederik Henderik kazerne) bij de genie.
Hier 4 maanden opleiding gehad en Henk ook ik heb een rondje ijzeren man gelopen.
Hierna nog 10 maanden in Oirschot .
Mijn functie was pontonnier en afgezwaaid als soldaat 1e klas.
En na 15 jaar heb ik mijn plunjebaal maar eens opgeruimd, dus het was 14 maanden geldverspilling maar wel leuk en veel gelachen.
gr. Bart.
Hier 4 maanden opleiding gehad en Henk ook ik heb een rondje ijzeren man gelopen.
Hierna nog 10 maanden in Oirschot .
Mijn functie was pontonnier en afgezwaaid als soldaat 1e klas.
En na 15 jaar heb ik mijn plunjebaal maar eens opgeruimd, dus het was 14 maanden geldverspilling maar wel leuk en veel gelachen.
gr. Bart.
- taxiad
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: tilburg
Re: Het Leger...
lichting 70-3 op gekomen in Amersfoort bij de cavalerie 103 verkenningsbataljon.
opgeleid tot vrachtwagen chauffeur en daarna tank chauffeur amx.
na deze opleidingen mijn diensttijd vervuld in seedorf,op het eind van mijn diensttijd nog opgeleid voor de leopard tank en toen was het klaar
afgezwaaid als korporaal.
opgeleid tot vrachtwagen chauffeur en daarna tank chauffeur amx.
na deze opleidingen mijn diensttijd vervuld in seedorf,op het eind van mijn diensttijd nog opgeleid voor de leopard tank en toen was het klaar
afgezwaaid als korporaal.
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 01 apr 2012, 21:34
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: obbicht
Re: Het Leger...
Op gekomen 81-3 rijopleiding bergen op zoom 2 maanden komen ze er achter dat ik 4 tonner moest hebben en niet 1 tonner dus weekje langer in bergen op zoom daar ne 3 weken utrecht kromhout kazerne vechten voor het vaderland oke maar niet op eten eten was er gewoon smerig keuken werd ook gesloten ivm hygiëne de rest van de tijd in nieuwmillingen geweest bij 14 legerkorps herstel comp fijne tijd gehad zou hem zo over doen en bij tekenen maar dat kon toen niet haden te veel mensen daar
Gl 1200 LTD '85
CB 500 Four K2 '74
gl 1000 k0 '75
gl 1000 k2 '78
CB 500 Four K2 '74
gl 1000 k0 '75
gl 1000 k2 '78
- frank's
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zaandam
- Contacteer:
Re: Het Leger...
ikzelf heb inderdaad mijn dienstplicht mogen vervullen.
dit was in opleiding in de kromhout kazerne in utrecht daarna restant van mijn dienstplicht bij 840 zwaar transport compagnie gezeten in AMERSFOORT.
de lichting moet ik eerlijk gezegd opzoeken weet dat niet meer uit mijn hoofd. [geblokt misschien]
frank
dit was in opleiding in de kromhout kazerne in utrecht daarna restant van mijn dienstplicht bij 840 zwaar transport compagnie gezeten in AMERSFOORT.
de lichting moet ik eerlijk gezegd opzoeken weet dat niet meer uit mijn hoofd. [geblokt misschien]
frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Het Leger...
Ik ben gelegerd geweest in de WGF kazerne in Harderwijk, lichting 77-5. Ik was daar tegelijk met een ander forumlid alleen hebben we elkaar daar nooit ontmoet.
Ik zat op de typekamer van de Staf en Stafverzorgingscompagnie der 4e Infanterie Divisie. Rapporten uittypen, stencils maken en draaien..... een beetje met allerlei voertuigen meerijden uit het MOB-complex, schietoefeningen met de officieren. Rustige dagen in Harderwijk.
Wij waren met aan aantal soldaten daar aangekomen, een van deze jongens was hospik en een ander moest de foerier gaan helpen. Uiteindelijk bleven er twee over waarvan ik er een was. Wij moesten beide een stukje tekst typen en ik mocht naar de typekamer. Dus zo gezegd zo gedaan, melden in het stafgebouw en doorverwezen naar de typekamer. Kom daar binnen en ik denk direct "hier zit ik goed". potjes nagellak op tafel. Helaas was dat om een verkeerd getypte letter op een stencilvel dicht te lakken. Geen dames op de afdeling, alleen een collega soldaat met de naam De Reus uit Noord-Holland en een burger als chef.
Ik zat op de typekamer van de Staf en Stafverzorgingscompagnie der 4e Infanterie Divisie. Rapporten uittypen, stencils maken en draaien..... een beetje met allerlei voertuigen meerijden uit het MOB-complex, schietoefeningen met de officieren. Rustige dagen in Harderwijk.
Wij waren met aan aantal soldaten daar aangekomen, een van deze jongens was hospik en een ander moest de foerier gaan helpen. Uiteindelijk bleven er twee over waarvan ik er een was. Wij moesten beide een stukje tekst typen en ik mocht naar de typekamer. Dus zo gezegd zo gedaan, melden in het stafgebouw en doorverwezen naar de typekamer. Kom daar binnen en ik denk direct "hier zit ik goed". potjes nagellak op tafel. Helaas was dat om een verkeerd getypte letter op een stencilvel dicht te lakken. Geen dames op de afdeling, alleen een collega soldaat met de naam De Reus uit Noord-Holland en een burger als chef.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Borretje
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: De Lier
Re: Het Leger...
In 78 opgekomen bij Sroki Ermelo voor functie als dienstplichtig Onder Officier Painf, en wel als groepscommandant voor op de YPR. Na initiele opleiding en bekend worden van sollicitatie bij Luchtmacht uit opleiding gehaald en tijd volgemaakt als foef (fourier) van de companie.
Bij de KLu in 79 opleiding gaan volgen voor specialist verbindingen. In de verbindings wereld door gegroeid tot Adjudant en alle mogelijke functies binnen het vakgebied gehad. Uitzendingen plenty mee gemaakt, beginnende met de Multinational Force and Observers in de Sinai woestijn tot een dubbele tour Afghanistan. In 2002 door de baas naar de hoge school van Utrecht gestuurd voor HBO opleiding Telecommunicatie en daarna Officier geworden in 2013 met "groot verlof " Functioneel Leeftijd Ontslag en dus nu pre-pensionada. Anecdotes zat maar daar is dit forum niet voor....
Rob
Bij de KLu in 79 opleiding gaan volgen voor specialist verbindingen. In de verbindings wereld door gegroeid tot Adjudant en alle mogelijke functies binnen het vakgebied gehad. Uitzendingen plenty mee gemaakt, beginnende met de Multinational Force and Observers in de Sinai woestijn tot een dubbele tour Afghanistan. In 2002 door de baas naar de hoge school van Utrecht gestuurd voor HBO opleiding Telecommunicatie en daarna Officier geworden in 2013 met "groot verlof " Functioneel Leeftijd Ontslag en dus nu pre-pensionada. Anecdotes zat maar daar is dit forum niet voor....
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's.....
- Waldorf & Statler
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 19 mei 2012, 18:22
- Type Goldwing: GL1500
Re: Het Leger...
In 1986 opgeroepen voor keuring, op de heenweg een springer voor de trein dus uiteindelijk rond half twaalf met een hele grote groep binnen om meteen daarna te horen te krijgen dat we op de 2e verdieping ons kunnen melden voor het geld van het treinkaartje en dat we allemaal buitengewoon diensplichtig verklaard zijn, om twaalf uur stond de hele groep weer buiten....
Toen ik in 1989 de MTS afrondde werd ik benaderd om als technisch specialist bij de landmacht te komen maar het salaris was zo laag tegen over dat in de commercieele wereld dat ik dat maar niet heb gedaan.
Toen ik in 1989 de MTS afrondde werd ik benaderd om als technisch specialist bij de landmacht te komen maar het salaris was zo laag tegen over dat in de commercieele wereld dat ik dat maar niet heb gedaan.
Here we go again.... Taking the long way home
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: Het Leger...
Het salaris, ehh, wedde moet ik zeggen, was altijd al slecht in het leger. Je ging erin omdat je het leuk vond, die manier van leven. Een groen hart had. Ik vulde het aan met buitenland. Oefeningen kreeg je ook extra voor betaald, zo kon je je loon verdubbelen. Zelfs als je dagje schieten had kreeg je extra voor betaald. Toen ik op het verbindingscentrum zat deed ik vaak postroutes rijden. Ging je bij 3 locaties (Grave, Den Bosch en nog eentje, dacht ergens in Rosmalen of Heesch) post ophalen en was je langer als 4 uur weg (dat was je), kreeg je ook weer extra betaald. Kan me voorstellen als technisch-specialist 3 jaar in Oirschot dat je daar niet vrolijk van wordt. Alhoewel je toendertijd als KVV'er wel een leuke premie kreeg als je je tijd vol had gemaakt en weg ging. Dat zal als korporaal ook wel het geval zijn geweest. Maar nogmaals, je gaat niet vanwege de centen het leger in. Het is de hele ambiance, de manier van leven, de collegialiteit, het van elkaar op aan kunnen.
Het eerste wat ik in Weert heb geleerd is ZACV. Ja overal afkortingen voor. Zelfstandig, Actief, Creatief en Verantwoordelijkheid bewust. Ik heb geprobeerd om m'n hele leven zoveel mogelijk volgens het ZACV te leven. En probeer dat m'n kinderen ook mee te geven. Het leger heeft veel goeds gedaan, gaf mensen kansen om opleidingen te volgen voor als ze weer burger werden. Je leert er sociale vaardigheden. Jammer dat het geworden is tot wat het nu is. De sluitpost op de begroting. Waar elk jaar weer opnieuw verder op bezuinigd wordt.
Het eerste wat ik in Weert heb geleerd is ZACV. Ja overal afkortingen voor. Zelfstandig, Actief, Creatief en Verantwoordelijkheid bewust. Ik heb geprobeerd om m'n hele leven zoveel mogelijk volgens het ZACV te leven. En probeer dat m'n kinderen ook mee te geven. Het leger heeft veel goeds gedaan, gaf mensen kansen om opleidingen te volgen voor als ze weer burger werden. Je leert er sociale vaardigheden. Jammer dat het geworden is tot wat het nu is. De sluitpost op de begroting. Waar elk jaar weer opnieuw verder op bezuinigd wordt.
Re: Het Leger...
Vond de militaire dienst niet zo moeilijk: alles dat stilstond moest je verven en alles dat bewoog moest je groeten. En als je het tijdens oefeningen maar koud had en/of zeiknat werd dan was de oefening geslaagd.
Ik kan me nog goed herinneren dat we er een keer in geslaagd zijn een vijandelijke wielrijder tot afstappen te dwingen waarbij het stuur en de bel tot de grond toe werden vernield. Ook het zadel viel in onze handen. Om het achterlicht is evenwel hevig gevochten maar desondanks waren de verliezen aan onze zijde gering, slechts enige uniformknopen werden vermist.
Niet onvermeld mag blijven dat ikzelf me tijdens deze actie op bijzondere wijze heb onderscheiden door op heldhaftige wijze een gat in de achterband te prikken!
"Staan je handen verkeerd, kom naar Weert. Staan ze weer goed, verdwijn met spoed!
Rob
Ik kan me nog goed herinneren dat we er een keer in geslaagd zijn een vijandelijke wielrijder tot afstappen te dwingen waarbij het stuur en de bel tot de grond toe werden vernield. Ook het zadel viel in onze handen. Om het achterlicht is evenwel hevig gevochten maar desondanks waren de verliezen aan onze zijde gering, slechts enige uniformknopen werden vermist.
Niet onvermeld mag blijven dat ikzelf me tijdens deze actie op bijzondere wijze heb onderscheiden door op heldhaftige wijze een gat in de achterband te prikken!
"Staan je handen verkeerd, kom naar Weert. Staan ze weer goed, verdwijn met spoed!
Rob
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: Het Leger...
Mijn vader zat in het leger. althans toen was het een leger. Vele kazernes van binnen en buiten gezien. altijd leuk. Nu hebben we een "leger" dat in het buitenland zit...
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: Het Leger...
lichting 80-6
opleiding 4 maanden in Vught genie, bruggen en vlotten bouwen
leren schieten met een fal, sjouwen met een MAG.
mortieren en mijnen laten ontploffen.
toen 10 maanden naar duitsland SEEDORF.
opleiding 4 maanden in Vught genie, bruggen en vlotten bouwen
leren schieten met een fal, sjouwen met een MAG.
mortieren en mijnen laten ontploffen.
toen 10 maanden naar duitsland SEEDORF.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
- Wup
- Berichten: 628
- Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Helmond
Re: Het Leger...
Wel, wel..de "Pink Panter".
Als het net zo leuk was als "Operation Petticoat", dan was dat niet verkeerd!
Wat is er trouwens nog meer roze, eeuhh....O, ja roze zaterdag, roze maandag, eehh...
Nu snap ik trouwens ook waarom ze de tanks weg hebben gedaan.
Grtz Wup
Als het net zo leuk was als "Operation Petticoat", dan was dat niet verkeerd!
Wat is er trouwens nog meer roze, eeuhh....O, ja roze zaterdag, roze maandag, eehh...
Nu snap ik trouwens ook waarom ze de tanks weg hebben gedaan.
Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!