Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?

Wel of geen lampjes?

Ik wil ook lampjes en zoveel mogelijk.
10
6%
Ik wil ook lampjes en zoveel mogelijk.
10
6%
Ik wil ook lampjes en zoveel mogelijk.
10
6%
Ik wil ook lampjes en zoveel mogelijk.
10
6%
Ik wil ook lampjes maar ben niet zo handig om ze te plaatsen en daarom heb ik ze niet.
5
3%
Ik wil ook lampjes maar ben niet zo handig om ze te plaatsen en daarom heb ik ze niet.
5
3%
Ik wil ook lampjes maar ben niet zo handig om ze te plaatsen en daarom heb ik ze niet.
5
3%
Ik wil ook lampjes maar ben niet zo handig om ze te plaatsen en daarom heb ik ze niet.
5
3%
Ik vindt zonder lampjes mooier.
6
3%
Ik vindt zonder lampjes mooier.
6
3%
Ik vindt zonder lampjes mooier.
6
3%
Ik vindt zonder lampjes mooier.
6
3%
Ik geef er helemaal niks om.
22
13%
Ik geef er helemaal niks om.
22
13%
Ik geef er helemaal niks om.
22
13%
Ik geef er helemaal niks om.
22
13%
 
Totaal aantal stemmen: 172

peter

Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door peter » 09 dec 2014, 10:34

Ik zie op het internet foto's voorbij komen van Goldwings helemaal volgehangen met lampjes en de z.g rolling eyes. :? Zelf heb ik helemaal niks met al die meuk en vindt het zelfs de grootste flauwekul want gebruiken tijdens een rit mag toch niet van oom agent en als je al rijdt is het meestal overdag dus niemand ziet die handel. Zou je ergens je lampjes staan showen heb je grote kans dat er iemand naast je komt te staan die de overtreffende trap ervan op zijn motor heeft geplakt En dan sta je weer voor l@l :lol: Ik zou ook niet graag willen sleutelen aan zo'n motor want overal lopen kabeltjes en het lijkt mij dat het vaak niet is aangesloten op een manier die storingsvrij gebruik garandeert. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk want er zijn lieden die de soldeerbout wel kunnen gebruiken. 8)

Ik zou wel eens willen weten wat de mening is van de forumleden betreffende de lampjes, wel of niet of ........


Ja ja ik weet het, sommigen zijn op hun ziel getrapt door bovenstaande maar we zullen toch de winter door moeten komen. :lol:

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door Devoraz » 09 dec 2014, 12:04

Ik zou hier en daar wel wat extra LED lampjes willen, maar niet te overdreven. Het moet geen rijdende kerstboom worden. Ik heb mijn motor liever in een geweldig mooie kleur (of kleuren) gespoten dan extra veel verlichting. Ik rijd er overdag toch meer mee dan 's nachts. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door wingryder » 09 dec 2014, 14:19

ik heb de laatste mogelijkheid gestemd.
Voor mij geen enkel overbodig ledje. maar een ieder die dat leuk vindt moet het vooral doen.
Das nou juiste het mooie van de goldwing, in principe hetzelfde maar toch allemaal anders. het zijn net mensen :D :D

Groet,

Jan.
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Rob Pt

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door Rob Pt » 09 dec 2014, 15:27

Laat ik beginnen met wat clichés

"Smaken verschillen"
"Ieder het zijne"
"Wat de een mooi vindt hoeft een ander nog niet mooi te vinden"
"Het zijn niet mijn centen"
"Dat moet je helemaal zelf weten"
"Het is jouw motor, niet de mijne"
"Dat moet jij weten wat je doet"
"Als jij dat mooi vindt moet je het vooral doen"
enz. enz.

Nu ben ik nooit iemand geweest die van zijn hart een moordkuil maakt en geef mijn mening dan ook altijd recht voor z'n raap waarbij het belangrijk is om te weten dat ik er ook nog nooit moeite mee heb gehad als anderen dat in mijn richting doen! Dit laatste is tevens een tip voor diegenen die zich, als ze verder gelezen hebben, aangesproken en zich op de tenen getrapt voelen. Het is slechts mijn mening, niets meer en niets minder! Wat ik nooit zal doen is spontaan naar iemand toestappen om hem/haar te vertellen "Jezus, wat een lelijk geval is dat zeg!" maar komt de vraag, ja dan ..........
Ik hoor ook niet bij de categorie die als antwoord op de vraag "Wat vind je er van?" zegt: "Ja hartstikke mooi maar.........." en dan volgt er een hele opsomming van alles dat eigenlijk niet zo mooi is of waarvan je denkt: "Ik zou dat persoonlijk anders gedaan hebben...." dus:

Al die rijdende en natuurlijk niet te vergeten vol met verchroomde troep volgehangen kerstbomen:

NIET OM AAN TE ZIEN! IN ÉÉN WOORD: SPUUGLELIJK!
(ik heb me nu ter voorkoming van een ban héél voorzichtig uitgedrukt)

Het allerleukste moment voor de bezitter breekt echter pas aan als je zo'n geval wilt verkopen. Je moet dan maar net iemand treffen die het ook mooi vindt en .......... bereid is de meerprijs voor al dat moois te betalen.
Stel dat ik het wel mooi zou vinden dan denk ik dat ik nog steeds niet zo snel een motor zou kopen die al 'af' is en verfraaid naar de inzichten van de verkoper. M.a.w. er is niets van jezelf lees: je eigen creativiteit bij. Alles is bedacht door die ander en dat zou al helemaal niets voor mij zijn.
Als ik mijn motor al zou willen toeta... uhhh sorry verfraaien dan toch wel helemaal naar mijn eigen ideeën!

Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 09 dec 2014, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door director » 09 dec 2014, 15:57

Een paar extra lampjes ? Moet kunnen denk ik, want standaard is ook maar zo standaard en op deze manier kunnen we ons onderscheiden van de massa. Veel ongelukken gebeuren omdat de motorrijder niet goed gezien wordt door de automobilist, dus probeer ik wel met genoeg verlichting aan te rijden, beter op tijd gezien dan onverlicht op een brancard (is dat eigenlijk al een spreekwoord :roll: )

Ik zag vandaag wel een auto met LED lichtslang (zo'n dikke witte worst) op de motorkap, ja dan heb je het niet meer begrepen en is het maar goed dat Halfords failliet is.

Mijn 1500 is niet voorzien van bermlampen dus heb ik wat te "compenseren" in de vorm van extra lampen die alleen flitsen in de file (branden namelijk niet constant).
De witte streepjes boven de stadslichten vallen minder op, resultaat is natuurlijk ook dat je veel verschillende kleuren wit krijgt wat een beetje rommelig overkomt.

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Rob Pt

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door Rob Pt » 09 dec 2014, 16:11

director schreef:Veel ongelukken gebeuren omdat de motorrijder niet goed gezien wordt door de automobilist, dus probeer ik wel met genoeg verlichting aan te rijden, beter op tijd gezien dan onverlicht op een brancard (is dat eigenlijk al een spreekwoord :roll: )
Om alle misverstanden te voorkomen: dat ben ik helemaal met je eens. Ik rijd altijd met GROOT licht en de mistlampen aan. Dat laatste druist wel in tegen mijn principes (nou ja principes ...... het zijn in ieder geen overbodige LED's :wink: ) en dat gezegde ........ bij deze toegevoegd aan de Nederlandse taal!

BETER OP TIJD GEZIEN DAN ONVERLICHT OP EEN BRANCARD!!!

En laat ze maar seinen in die koekblikken, gezien hebben ze me in ieder geval ...............

Rob

peter

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door peter » 09 dec 2014, 16:58

Op de verlichting om gewoon gezien te worden heb ik niks tegen. Zelf rij ik ook altijd met dimlicht en de mistlampen aan. Maar al die extra gekleurde en bewegende ledjes vindt ik helemaal niks. Ik zal ook geen xenon in mijn motor zetten omdat het nogal storing gevoelig is en er zijn zat prima lampen te koop die een mooi wit licht verspreiden voor een fractie van wat xenon kost. Als ze je niet willen zien dan werkt ook een schijnwerper van een zeeboot niet.

Spreekwoorden :lol: Beter verlicht op de weg dan "verlicht" voor de hemelpoort :?:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door RonalT » 09 dec 2014, 18:16

Als ik schrijf....

Ik vind al die lampjes op de motor wel mooi, maar ik wil ze niet op mijn motor.

....dan jok ik een beetje. Want Karin las pas in een cursusboek "bevat een zin het woordje 'maar' dan is de zin niet waar". ;-)

Of ik lampjes niet mooi vind of ze misschien wel op mijn motor wil laat ik even in het midden!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door cooper » 09 dec 2014, 22:02

Rob Pt schreef:
En laat ze maar seinen in die koekblikken, gezien hebben ze me in ieder geval ...............

Rob
Tot jezelf ooit eens, verblind door die **kels met hun grote lichten aan, een fietser of voetganger van de weg maait omdat je hem niet zag door het feit dat je tegenligger absoluut gezien wilde worden! :evil:

En ja... ik hou wel van een lichtje (of twee, vierentwintig :D ) meer op de Wing weliswaar zonder m'n medeweggebruikers te verblinden! :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door Chris.Wolters » 10 dec 2014, 07:24

Zoals Devoraz schreef zou ik hier en daar wel wat extra LED lampjes willen, maar niet te overdreven.
Dus lampen welke zijn toegestaan en zorgen dat ik opval in de schemer, avond en nacht.
Daarnaast vind ik het wel erg leuk en mooi om te zien en ja ik zou het zelf wel willen alleen de tijd en het geld ontbreken.
Rob Pt schreef:Ik rijd altijd met GROOT licht en de mistlampen aan.
Continu met groot licht rijden lijkt me geen optie (vooral s'nachts) dan kan het zelfs gevaarlijk zijn. door de overbelichting van het grote licht ben je als tegenligger soms je referentie punten kwijt er zijn dan mensen die automatisch de lampen als referentie aannemen en dan heb je een situatie die ongewenst is (frontaaltje).
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door nico72 » 10 dec 2014, 12:22

Gewoon normale verlichting hooguit dat ik mijn cornerlights nog ga ombouwen naar constant brandend en de aanwezige leds laat ik nog even zitten maar zet ze eigenlijk nooit aan origineel is voor mij voldoende
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Rob Pt

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door Rob Pt » 10 dec 2014, 13:28

cooper schreef:Tot jezelf ooit eens, verblind door die **kels met hun grote lichten aan, een fietser of voetganger van de weg maait omdat je hem niet zag door het feit dat je tegenligger absoluut gezien wilde worden! :evil:
Ik neem aan dat **kels staat voor eikels? Overdag ben ik nog nooit verblind door die eikels, wel door de zon.........
Weet je wat pas mateloos irritant en verblindend is, zelfs overdag? Nee, nou deze, verplichte, dagrijverlichting. Als je vijf kilometer verder bent staat dat figuur nog steeds op je netvlies gebrand zeker als die eikels in de schemering niet hun gewone verlichting gebruiken. In BMW kringen worden die dingen zelfs angel-eyes genoemd ...... Maar vooral die slangen van een Audi doen het erg goed ....... :evil:

Afbeelding
Afbeelding
Chris.Wolters schreef:Continu met groot licht rijden lijkt me geen optie (vooral s'nachts) dan kan het zelfs gevaarlijk zijn. door de overbelichting van het grote licht ben je als tegenligger soms je referentie punten kwijt er zijn dan mensen die automatisch de lampen als referentie aannemen en dan heb je een situatie die ongewenst is (frontaaltje).
Ja duhhhh, denk je nu echt dat ik in het donker als er tegenliggers aankomen stug met m'n grote licht aan blijf rijden ..... Nee, ik kan zelfs op de tast met m'n duim de grootlichtschakelaar vinden ondanks dat die kerstboom van de stuurschakelaars, links en rechts, gelukkig op een GL1800 niet meer verlicht is! Kwestie van ervaring waaraan natuurlijk jaren van oefenen aan vooraf gegaan zijn.

Rob

peter

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door peter » 10 dec 2014, 14:45

Bij mij zijn alle knoppen standaart verlicht. Werkelijk alles geeft licht in het donker en maar goed ook anders raak je de weg kwijt in die knoppenwinkel behalve 1 schakelaar............ :?






Juist ja!! het grootlicht :lol:

Van die angel eyes heb ik geen last helemaal niet als ik in de auto zit, ik zie de motorkap maar niet de koplampen vanuit de bestuurdersstoel :lol: En btw, de verlichting gaat bij mijn bmw vanzelf aan en uit. Dus ik ben motorrijdervriendelijk :mrgreen:

Gebruikersavatar
Webwinger
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2014, 15:35
Type Goldwing: GL1200

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door Webwinger » 11 dec 2014, 12:28

Ik vind wat extra feestverlichting op een GoldWIng (of Harley) best wel leuk maar hoef het zelf niet. Ik zou ook nooit een motor kopen die vol lampjes hangt want het is een aanslag op je accu en je weet nooit hoe, al dan niet vakkundig, de bedrading is aangelegd.

Met grootlicht aan rijden doe ik vrijwl nooit. Wel met dimlicht. Als je altijd met grootlicht aan rijdt dan weet je dat je heel veel mensen hindert en ergert en het is mijns inziens in het verkeer toch een kwestie van een beetje rekening houden met elkaar. Ik heb, sinds een goede vriend van me verongelukt is omdat de automobilist hem niet zag, wel zo'n reflecterend hesje aan voor wat extra zichtbaarheid, hoewel ik ook wel weet dat dat ook niet helpt als ze niet kijken.
Jan (Webwinger)
Mijn motors: een GL1200 Aspencade uit 1986 en een Honda CB400T uit 1978
Mijn homepage: http://jkrijt.home.xs4all.nl/start/index.shtml

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Lampjes op je brommert? Yeagh!!

Bericht door ScrewLoose » 11 dec 2014, 18:18

Webwinger schreef:Ik vind wat extra feestverlichting op een GoldWIng (of Harley) best wel leuk maar hoef het zelf niet. Ik zou ook nooit een motor kopen die vol lampjes hangt want het is een aanslag op je accu en je weet nooit hoe, al dan niet vakkundig, de bedrading is aangelegd.
Yep, helemaal met je eens! Nadat ik mijn zwarte dame had aangekocht in het Friesche en ik haar vol trots wilde tonen toen ik weer in het Limburgse was aanbeland bleek genoemde dame plots de geest te hebben gegeven. Er brandde geen enkel lampje meer op het dashboard en ze wilde ook niet meer starten. Na heel wat zoeken bleek er een kabelboom te zijn doorgebrand, de reeds aanwezige kerstboomverlichting bleek dan ook niet echt professioneel doch enigszins perversioneel te zijn aangelegd. :evil: Na een dure reparatie en het geheel te hebben voorzien van een extra zekeringenkast snorde mijn geliefde knuffelbeest echter weer als vanouds en ook de kerstboomverlichting werkte nu naar behoren ...........
Als het aan mij had gelegen had ik al deze extra verlichting niet aangebracht, maar ja, het zat er nu eenmaal op dus laten we het maar zo. Eeh, mijn geliefde hobbelpaard is overigens voorzien van blauwe leds onder haar rempotdeksel, blauwe ledstrips onder topkoffer en zadel door alsook rings of fire (nadat ze echter een nachtje heeft geslapen bij ene A te H werken deze laatsten helaas niet meer, moet deze aardige meneer dus maar eens aan de tand/koffie gaan voelen :lol: )
Hoe dan ook, zoals gezegd had het voor mij allemaal niet gehoeven, wanneer je 's avonds echter in een grote groep motorrijders meerijdt tijdens een kilometers lange tocht naar een zoveelste examengala maak je eigenlijk best wel de blits! Sowieso natuurlijk te gek wanneer de geslaagde in kwestie ter plekke arriveert met een grote groep ronkende motoren, wanneer zij of hij echter bovendien gezeten is achterop een blinkende, gemotoriseerde, overgeproportioneerde luxe kerstboom-fauteuil gaan natuurlijk alle ogen en camera's slechts richting het verlichte petroleumstel in kwestie en blijken de overige motoren plots niet meer interessant te zijn. Da's toch ook fun?!? :roll:

Ps Peter (nota bene de starter dezes), was jijzelf niet die sympathieke meneer welke tijdens de laatste goededoelenrit werd staande gehouden i.v.m. niet wettelijk toegestane extra aangebrachte toeters en bellen?!? :wink:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Plaats reactie