Trekker schreef: ↑10 feb 2019, 17:24
Dag Pieter,
Dit is degene die ik heb gekocht.
Kun je iets over jouw ervaring met deze specifieke brommer vertellen?
Zoals gezegd, had ik (door omstandigheden) al ruim 10 jaar geen motor meer gereden. Toen het weer wat begon te kriebelen hebben mijn vrouw en ik daar eens een goed gesprek over gehad en uiteindelijk is ze er mee akkoord gegaan, echter onder één voorwaarde....het mocht geen Wing meer worden want die vond ze (op dat moment) te groot en te zwaar voor mij.
Oké, nadat we het daar over eens waren had ik twee motoren gevonden op het internet waarop ik wel proef wilde rijden, de ene was een Kawasaki Vulcan 1600 Touring en de andere de VTX 1800 Retro.
Enfin na dit gebeuren was ik al snel om en ben voor dit "brommerke" gegaan. Mijn ervaring met deze fiets was dat hij een enorm sterk koppel had die je in alle versnellingen kon aanspreken zonder dat hij tegen stribbelde, en buiten dat was deze twee pitter nog eens bloed snel en mooi ook.
Een groot pluspunt was dat hij met zijn lange wielbasis ontzettend fijn cruisede, het was een verademing om op een lang stuk weg hem zijn gang te laten gaan, het bochtenwerk was wel ffe wennen, want door zijn lengte wilde hij het liefst vooruit, maarrrr dat is hetzelfde als bij een Paard natuurlijk, als je laat zien wie de baas is kan je er ontzettend fijn/ruig mee sturen.
Het enigste minpuntje aan de VTX vond ik de "zetel" als je daar een 150 km op gezeten had voelde je achterwerk aan alsof je er een paar uur mee tussen de bankschroef gezeten had
Maar goed, na ffe googelen hebben wij dat euvel op kunnen lossen door er een zadel van het merk Mustang (type Touring) op te zetten dat ik gekocht had bij American Dreams in Zandvliet (België) en ik moet zeggen...deze keuze kende geen grenzen, perfecte zithouding.
Kort samen gevat, deze fiets heeft mij alles gebracht wat ik er van verlangde, en heb er in de ongeveer 15 maanden dat ik hem in mijn bezit gehad heb ontzettend veel mooie en vooral fijne kilometers mee gemaakt.
Groet Pieter.