Bericht
door director » 17 apr 2025, 16:50
Bij het brengen en halen van mijn motor bij Pols motoren (ivm de UBS bolt terugroepactie) heb ik gevraagd wat de beste manier was om olie te peilen.
Het is me uitgelegd én op de factuur nog eens herhaald;
Peilen motorolie:
Ondanks in manual staat op centerstand, graag op de zijstandaard 3 minuten laten draaien stationair.
Vervolgens op zijstand 3 minuten de motor met rust laten.
Dan rechtop zetten, peilstok eruit, schoonmaken en LOS erop leggen.
*Inderdaad het klopt dat het peil bij de GL1800DCT wispelturig lijkt. Komt door het aparte oliepomp reservoir.
Ik heb m nogmaals gemeten nu er nieuwe olie inzit (bij de UBS terugroepactie wordt de olie afgetapt en opnieuw gevuld) en bij mij geeft hij dan weer iets teveel aan (dus boven maximum).
Mijn conclusie, het is wispelturig.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van
www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018