GL1800 rechtuit stabiliteit
- benE
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 15 sep 2012, 08:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Sint Annaland
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Ja,ik heb het verhaal gelezen,en als je de speling er gewoon uit kan stellen door de linker stang in of uit te draaien,blijft Traxxion met veel stangen zitten.
Als monteur heb ik het bekeken,en het is natuurlijk logisch dat je de speling er op die manier uit krijgt.
Het is natuurlijk op de kogel zelf misschien maar een halve mm speling,en vermeerdert zich aan het stuuruiteinde.
Dan lijkt het heel wat.
Ik ga mij er verder niet druk om maken,en blijf lekker genieten van mijn Wing.
Als monteur heb ik het bekeken,en het is natuurlijk logisch dat je de speling er op die manier uit krijgt.
Het is natuurlijk op de kogel zelf misschien maar een halve mm speling,en vermeerdert zich aan het stuuruiteinde.
Dan lijkt het heel wat.
Ik ga mij er verder niet druk om maken,en blijf lekker genieten van mijn Wing.
Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.
-
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Gelijk heb je....en speling is speling. Die draai je dr niet uit vanzelf. Ik heb mij n ongeluk gezocht, mag blij zijn met n spelingvrij spulletje maar ga t wel vaak in de gaten houden.
Maar hoe dan ook, t stuurt geweldig, dat is zeker.....voor mij althans.
Maar hoe dan ook, t stuurt geweldig, dat is zeker.....voor mij althans.
Iedereen weet alles maar...
Niemand weet iets...
Groetjes Rob.


Groetjes Rob.
- benE
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 15 sep 2012, 08:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Sint Annaland
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
De mijne ook. 

Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.
-
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Blijft mij boeien, volgend idee, denk s mee.....
Ervanuitgaand dat de rechter tie rod goed is, ook wat lengte betreft, zou ik denk ik eens proberen de linker iets in te draaien bij rechts trekken en uit bij links trekken. Of zie ik dit nu echt verkeerd??
T verhaal dat de linker er wat voor de zekerheid bij hangt....kan dr bij mij nog steeds niet in...Wie weet helpt t..
Ervanuitgaand dat de rechter tie rod goed is, ook wat lengte betreft, zou ik denk ik eens proberen de linker iets in te draaien bij rechts trekken en uit bij links trekken. Of zie ik dit nu echt verkeerd??
T verhaal dat de linker er wat voor de zekerheid bij hangt....kan dr bij mij nog steeds niet in...Wie weet helpt t..
Iedereen weet alles maar...
Niemand weet iets...
Groetjes Rob.


Groetjes Rob.
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Ga je toch niet zelf zitten klooien aan 'n motor die nog in de garantie zit? t'zal allemaal wel een beetje complexer liggen denk ik, buiten dat is er geen één van de Honda dealers / motorzaken CQ wing specialisten die op dit fenomeen 'n passend antwoord of advies heeft....kortom, wel 'n beetje jammer dit, ze blijven stoïcijns stil op dit topic.
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- benE
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 15 sep 2012, 08:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Sint Annaland
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Ik denk dat dat niet gaat werken,omdat de linker met één kogel in rubber zit en dus beweeglijk is.GL-1800 schreef: ↑28 dec 2023, 11:03Blijft mij boeien, volgend idee, denk s mee.....
Ervanuitgaand dat de rechter tie rod goed is, ook wat lengte betreft, zou ik denk ik eens proberen de linker iets in te draaien bij rechts trekken en uit bij links trekken. Of zie ik dit nu echt verkeerd??
T verhaal dat de linker er wat voor de zekerheid bij hangt....kan dr bij mij nog steeds niet in...Wie weet helpt t..
Dat kan je zien als je de rechter stang weg haalt,dan is er ineens heel veel speling.
Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.
- benE
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 15 sep 2012, 08:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Sint Annaland
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
In de garantie zeker niet zelf klooien.pieter schreef: ↑28 dec 2023, 13:43Ga je toch niet zelf zitten klooien aan 'n motor die nog in de garantie zit? t'zal allemaal wel een beetje complexer liggen denk ik, buiten dat is er geen één van de Honda dealers / motorzaken CQ wing specialisten die op dit fenomeen 'n passend antwoord of advies heeft....kortom, wel 'n beetje jammer dit, ze blijven stoïcijns stil op dit topic.
Groet Pieter.
Motor is duur genoeg om het goed opgelost te krijgen.
Het feit dat de ene er wel en de andere er geen last van heeft,betekend voor mij dat er iets niet goed is.
En ik vind de plaatsing van een gewicht onder de rechter uitlaat symptoon bestrijding,zoals in dat filmpje van Traxxion.
Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.
- Jan Wing
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 27 okt 2023, 16:43
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hoevelaken
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Ik was vandaag heerlijk aan het rijden en zat nog eens over die rechtuit stabiliteit te denken.
Misschien heb ik het fout maar als je gewoon rechtuit rijd dan doen die dingen volgens mij niks.
Rechtuit gaat de motor in wezen vanzelf en door jouw evenwicht.en het girocopisch effect van de wielen met banden.
Dus als het klopt wat ik zeg hebben die Tie rods dus niets te maken met het naar rechts trekken.
Sowieso geloof ik dat Max McAllister een paniek zaaier is om maar zijn spullen aan de man te brengen.
Ik heb nog van niemand iets gelezen die daadwerkelijk een probleem met die dingen heeft gehad door slijtage.
Dus laten we ons op dat naar rechts trekken concentreren i.p.v. op flauwekul.
Groeten Jan
Misschien heb ik het fout maar als je gewoon rechtuit rijd dan doen die dingen volgens mij niks.
Rechtuit gaat de motor in wezen vanzelf en door jouw evenwicht.en het girocopisch effect van de wielen met banden.
Dus als het klopt wat ik zeg hebben die Tie rods dus niets te maken met het naar rechts trekken.
Sowieso geloof ik dat Max McAllister een paniek zaaier is om maar zijn spullen aan de man te brengen.
Ik heb nog van niemand iets gelezen die daadwerkelijk een probleem met die dingen heeft gehad door slijtage.
Dus laten we ons op dat naar rechts trekken concentreren i.p.v. op flauwekul.
Groeten Jan
Het maakt niet uit wat je rijd zolang je maar rijd.
Groeten Jan
Groeten Jan
- benE
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 15 sep 2012, 08:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Sint Annaland
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
klopt,in rechtuitstand doen die dingen ook niks.
Eigenlijk is dat ook een andere discussie.
Eigenlijk is dat ook een andere discussie.
Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.
- benE
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 15 sep 2012, 08:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Sint Annaland
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Ervanuitgaand dat de rechter tie rod goed is, ook wat lengte betreft, zou ik denk ik eens proberen de linker iets in te draaien bij rechts trekken en uit bij links trekken. Of zie ik dit nu echt verkeerd?
Ik heb hier nog eens over nagedacht,en er is nog een reden dat dit niet werkt.
Door het gyroscopisch effect zal het wiel rechtuit gedwongen worden,en omdat bij deze konstruktie het stuur niet direkt verbonden is met het voorwiel,zal het stuur alleen maar scheef komen te staan.
Ik heb hier nog eens over nagedacht,en er is nog een reden dat dit niet werkt.
Door het gyroscopisch effect zal het wiel rechtuit gedwongen worden,en omdat bij deze konstruktie het stuur niet direkt verbonden is met het voorwiel,zal het stuur alleen maar scheef komen te staan.
Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.
- Jan Wing
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 27 okt 2023, 16:43
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hoevelaken
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Ja volgens mij is dit zo.
Het naar rechts trekken moet een andere oorzaak hebben.
Ook zo'n vreemd verhaal is het feit dat men een gewicht heeft ontwikkeld om de motor rechtuit te laten rijden.
Komop wie geloofd nu werkelijk dat Honda een motor ontwikkeld die dusdanig uit balans is zodat hij naar rechts trekt
Moet ik dan met een weegschaal mijn bagage gaan afmeten?
Allemaal flauwekul.
Als de motor inderdaad naar rechts trekt moeg daar een vrij simpele verklaring voor zijn mits er niet sprake is van schade of iets dergelijks.
Groetdn Jan
Het naar rechts trekken moet een andere oorzaak hebben.
Ook zo'n vreemd verhaal is het feit dat men een gewicht heeft ontwikkeld om de motor rechtuit te laten rijden.
Komop wie geloofd nu werkelijk dat Honda een motor ontwikkeld die dusdanig uit balans is zodat hij naar rechts trekt
Moet ik dan met een weegschaal mijn bagage gaan afmeten?
Allemaal flauwekul.
Als de motor inderdaad naar rechts trekt moeg daar een vrij simpele verklaring voor zijn mits er niet sprake is van schade of iets dergelijks.
Groetdn Jan
Het maakt niet uit wat je rijd zolang je maar rijd.
Groeten Jan
Groeten Jan
- benE
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 15 sep 2012, 08:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Sint Annaland
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Ja,het is toch idioot dat je een blok staal moet inbouwen om rechtdoor te kunnen rijden.
Daarom vind ik het symptoom bestrijding.
Daarom vind ik het symptoom bestrijding.
Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.
-
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Maar waar blijft dan die simpele verkkaring die er blijkbaar is??
Dealers lopen er voor weg, degene met t probleem zoeken die simpele verklaring.....
N dure motor garandeerd geen uitmuntende kwaliteit...dat zien wij nu wel helaas.
Dealers lopen er voor weg, degene met t probleem zoeken die simpele verklaring.....
N dure motor garandeerd geen uitmuntende kwaliteit...dat zien wij nu wel helaas.
Iedereen weet alles maar...
Niemand weet iets...
Groetjes Rob.


Groetjes Rob.
- Jan Wing
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 27 okt 2023, 16:43
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hoevelaken
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Laten we eens kijken waar we nu precies over praten.
Hoeveel Goldwing 1800+ zijn er die naar rechts trekken.
Als iedereen met een 1800+ zich hieronder meld weten we hoe groot het probleem is.
Groeten Jan
Hoeveel Goldwing 1800+ zijn er die naar rechts trekken.
Als iedereen met een 1800+ zich hieronder meld weten we hoe groot het probleem is.
Groeten Jan
Het maakt niet uit wat je rijd zolang je maar rijd.
Groeten Jan
Groeten Jan
-
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: GL1800 rechtuit stabiliteit
Heb s gekeken bij de duutse GW forum....daar word zover ik kon zien niet over dit probleem gesproken.....da s toch vreemd..
Iedereen weet alles maar...
Niemand weet iets...
Groetjes Rob.


Groetjes Rob.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten