Carterbeschermplaat

Technische vragen, tips, trucs, enz.
athome
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:20
Type Goldwing: GL1800

Carterbeschermplaat

Bericht door athome » 21 okt 2022, 13:34

Bij Traxxion Dynamics en Wingstuff kwam ik een zogenaamde carterbeschermplaat tegen.
Het verhaal hierbij is dat eventueel schade aan het carter maar zo richting 10.000 euro kan gaan of er zelfs overheen.

Ik heb het verhaal van de kostenpost bij schade eens bij de dealer nagevraagd.
Deze bevestigde inderdaad de hoge kostenpost en dat modellen van voor 2018 inderdaad maar zo economisch total-loss kunnen worden verklaard.
De dealer had een gat in carter wel eens voorbij zien komen. Dus inderdaad onmogelijk is het niet. Het is ook niet zo dat de dealer direct zo'n beschermplaat aanraadt. Dus zo klein is de kans dan ook wel weer.

Aangezien de verzend- en importkosten vanuit de US ongeveer net zo hoog zijn als de kosten van zo'n beschermplaat, heb ik besloten om zelf zo'n plaat te maken
Op mijn werk heb ik het materiaal en productiemethodes tot mijn beschikking om zoiets te maken.

Afbeelding

Dit is het geworden.

Het past onder een Goldwing 2018 (+) DCT en waarschijnlijk ook onder de normaal geschakelde versie maar die heb ik nog niet kunnen bekijken.
Het is gemaakt uit 5mm Aluminium. Ik heb de bevestigingsmethode van de Wingstuff gebruikt. Deze was vrij eenvoudig te realiseren.

Bartho
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:17
Type Goldwing: GL1800

Re: Carterbeschermplaat

Bericht door Bartho » 22 okt 2022, 08:13

Had een jaar geleden zelfde idee. Heb de plaat laten snijden in speciaal zaak en laten plooien. Prijs 50 €. 4mm Alu.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2648
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Carterbeschermplaat

Bericht door pieter » 22 okt 2022, 18:05

Ziet er verrekte netjes uit.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten