Buddyseat
Re: Buddyseat
Viking Seats in Dedemsvaart heeft voor zowel mijn ST1100 als mijn ST1300 een superfijn zadel gemaakt.
En de prijs zal je meevallen.
En de prijs zal je meevallen.
-
- Type Goldwing: GL1800
Iedereen weet alles maar...
Niemand weet iets...
Groetjes Rob.

Groetjes Rob.
Na een jaar met Ultimate Seats gereden , rij ik nu met Corbin. Deze bevalt toch beter.
Ondanks dat Ultimate echt beter is dan OEM. Zakte ik toch nog te veel in het schuim. Dat vind mij bips niet fijn. Bij Corbin blijf je op het schuim zitten. Dat voelt veel harder maar mijn bips vind dit fijner.
Ondanks dat Ultimate echt beter is dan OEM. Zakte ik toch nog te veel in het schuim. Dat vind mij bips niet fijn. Bij Corbin blijf je op het schuim zitten. Dat voelt veel harder maar mijn bips vind dit fijner.
- Jan Wing
Afgelopen donderdag een rit van 580 km gereden.
Van 7.45 uur tot 17.00 uur met 3 pauzes, de eerste pauze (11.05 uur) was 2 minuten, de middag pauze (12.45 uur) duurde 12 minuten en de laatste pauze hield ik om 15.35 uur en deze duurde 3 minuten.
Dus bijna constant ol de motor gezeten en totaal geen last van mijn kont.
Dit komt o.a. omdat ik iedere week 1 of 2 van dit soort ritten rijd. Ik ga nu een maand op vakantie (zonder motor) en dan weet ik al dat ik de eerste motor ritten wel last van mijn kont krijg.
Dus gewenning is zeker ook een belangrijk punt.
Van 7.45 uur tot 17.00 uur met 3 pauzes, de eerste pauze (11.05 uur) was 2 minuten, de middag pauze (12.45 uur) duurde 12 minuten en de laatste pauze hield ik om 15.35 uur en deze duurde 3 minuten.
Dus bijna constant ol de motor gezeten en totaal geen last van mijn kont.
Dit komt o.a. omdat ik iedere week 1 of 2 van dit soort ritten rijd. Ik ga nu een maand op vakantie (zonder motor) en dan weet ik al dat ik de eerste motor ritten wel last van mijn kont krijg.
Dus gewenning is zeker ook een belangrijk punt.
Het maakt niet uit wat je rijd zolang je maar rijd.
Groeten Jan
Groeten Jan
Zo, mooi zadel op die BMW, ik ga binnenkort opnieuw naar Tijger Leathers voor verdere aanpassingen aan het zadel en dacht ook in die richting van motief te gaan maar wel andere kleur.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
- RonalT
Inderdaad Jan, dat is de allerbeste en de goedkoopste methode. Zitten, zitten en zitten...........
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Dat maakt voor mij helemaal niets uit. Ik krijg overal een zere kont op. Ritten met lange stints tussen de pauzes maakt het alleen maar erger voor mij. Om het uur tot anderhalf uur even van het zadel (5-10 min) is belangrijk. Zeker bij meerdaagse ritten.
Het probleem is het branderige gevoel wat ik krijg bij te zachte zadels. Het schuim/vulling gaat dan drukken op het stuitje en dat gaat branden.
Het probleem is het branderige gevoel wat ik krijg bij te zachte zadels. Het schuim/vulling gaat dan drukken op het stuitje en dat gaat branden.
Mijn oude goldwing zadel ook voorzien van nieuw schuim.
Bij MJ .
Gl1000 oude blauwe.
Gl 1800 bagger blauwe engel
Gl 1800 bagger blauwe engel
- RoelH
Mijn ervaring is dat te zachte zadels vaker problemen geven dan harde. Zacht zit in het begin misschien lekkerder maar je mist dan wel wat ondersteuning.
Ben benieuwd hoe ik een lange rit op mijn 1800 uit 2001 ga ervaren. Mijn pa en ma heb ik nooit horen klagen.
Mogelijk ook een probleem i.c.m. bepaalde kleding. Ik heb altijd alleen een onderpak (broek shirt) onder het motorpak en soms nog een t-shirt met lange mouwen daar overheen als het wat kouder is.
Zitten op naden kan gaan irriteren en met meerdere lagen ga je ook wat schuiven tussen de lagen onderling wat ook niet helpt.
Zelf nog nooit last gehad van de bips op 1 keer na, dat was op de transalp 600 van mijn zus waar ik na 50 km blij was dat ik eraf kon. En dat kwam naar mijn idee ook door schuiven op de gladde buddy
Ben benieuwd hoe ik een lange rit op mijn 1800 uit 2001 ga ervaren. Mijn pa en ma heb ik nooit horen klagen.
Mogelijk ook een probleem i.c.m. bepaalde kleding. Ik heb altijd alleen een onderpak (broek shirt) onder het motorpak en soms nog een t-shirt met lange mouwen daar overheen als het wat kouder is.
Zitten op naden kan gaan irriteren en met meerdere lagen ga je ook wat schuiven tussen de lagen onderling wat ook niet helpt.
Zelf nog nooit last gehad van de bips op 1 keer na, dat was op de transalp 600 van mijn zus waar ik na 50 km blij was dat ik eraf kon. En dat kwam naar mijn idee ook door schuiven op de gladde buddy
Honda GL1000 (1977) | Honda GL1100 (1980) | Honda GL1800 (2001) | Honda VFR800VTEC (2005) | Kawasaki ZZR1400 Performance Sport (2016)
Klopt. Een te zacht zadel is vaak de oorzaak van zadelpijn.
Kleding heeft er ook invloed op. Ik heb verschillende soorten motorkleding. Met iedere type merk ik dat het anders aanvoelt. Mensen die amper last hebben van zadelpijn zullen het verschil in kleding waarschijnlijk ook niet voelen.
Net 10 Schotland achter de rug. De test voor ons Corbin zadel. Ik kon mijn bips wel voelen maar het was niet hinderlijk. Zelfs na 10 dagen geen problemen. Dat is voor mij best wel uniek.
Mijn vrouw zei dat ze voor het eerst helemaal geen klachten had.
Dus mijn Ultimate seat "Tall Boy" gaat in de verkoop.
Kleding heeft er ook invloed op. Ik heb verschillende soorten motorkleding. Met iedere type merk ik dat het anders aanvoelt. Mensen die amper last hebben van zadelpijn zullen het verschil in kleding waarschijnlijk ook niet voelen.
Net 10 Schotland achter de rug. De test voor ons Corbin zadel. Ik kon mijn bips wel voelen maar het was niet hinderlijk. Zelfs na 10 dagen geen problemen. Dat is voor mij best wel uniek.
Mijn vrouw zei dat ze voor het eerst helemaal geen klachten had.
Dus mijn Ultimate seat "Tall Boy" gaat in de verkoop.
Heb je een foto van die tallboy? Maar zit je dan verder naar achter en heeft de passagier dan nog even veel ruimte? Wij zijn beiden ook vrij zwaar, ik 100kg en de vrouw 95kg. Ik krijg het zadel ook niet naar wens, het is nog steeds te hard, na 2 maal bij Tijger Leathers te zijn geweest ga ik toch eens uitkijken naar iets anders. Ik wil een zachter zadel en misschien is iets breder ook wel fijner.
Ben ook al op de site van topsellerie gaan neuzen en die maken ook wel mooie dingen.
Groetjes, Georges.
Ben ook al op de site van topsellerie gaan neuzen en die maken ook wel mooie dingen.
Groetjes, Georges.
Ik zal een foto maken. Moet het zadel eerst op zolder te voorschijn halen.
De maten op de site van Ultimate Seat kloppen niet. Je zit met TallBoy iets naar achteren maar niet zo ver als Ultimate Seat beweert. Het zadel is ook iets breder.
Als voorproefje. Dit is de set zoals het in de verkoop gaat. Ook met deze afwerking/materialen.

De maten op de site van Ultimate Seat kloppen niet. Je zit met TallBoy iets naar achteren maar niet zo ver als Ultimate Seat beweert. Het zadel is ook iets breder.
Als voorproefje. Dit is de set zoals het in de verkoop gaat. Ook met deze afwerking/materialen.

-
Is dit met zadelverwarming?
Laatst gewijzigd door RonalT op 12 jun 2024, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodig quoten verwijderd
Reden: overbodig quoten verwijderd
Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.
Ja. Via de OEM aansluiting. Je Goldwing moet dus al voorzien zijn van zadelverwarming. De "passenger backrest" is ook voorzien van verwarming. Net als het origineel.
ik heb ook rap last;probleem is dat een comfortzadel zeer duur is en je het nergens kan testen