Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 mei 2006, 15:43
Locatie: (NL)

Treffen Griekenland 2011

Bericht door stanley » 09 nov 2010, 16:45

Hallo luitjes,

Wij zijn van plan om volgend jaar na het treffen Luxemburg door te rijden naar het 1ste treffen van Griekenland nu ben ik eigenlijk benieuwd of er nog meer mensen van hier, daar naar toe gaan en hoe gaan jullie dan ? met de boot vanaf Venetie of over land via Slovenie,Albanie.

Gr Stanley

ronbalkema
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Appingedam

Re: Treffen Griekenland 2011

Bericht door ronbalkema » 12 nov 2010, 18:39

Ik ga er niet heen, maar de kustroute via Slovenie naar Albanie is schitterend. Daarna een stuk door het binnenland voor voormalig Joegoslavië en dan verrassend Griekenland in. Schitterende route. Een keer of 5 gereden. Geweldig

Veel plezier met de voorbereiding.

ps: terug met de boot van Igoumenitsa (Griekenland) naar Brindisi en dan door Italie terug. Is ook aan te raden.

Gr. Ron

Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 nov 2008, 13:27
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bovenkarspel

Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door Hugo » 03 jan 2011, 09:23

Hallo,

Wij zijn Hugo en Marianne en hoorden zo links en rechts dat er animo is om na het treffen Luxemburg door te rijden naar het 1e int treffen
Griekenland en danvan de rit en reis meteen je vakantie van te maken.
Daar hebben wij ook wel oren naar en vinden het juist leuk om dat met een paar medewingers te gaan doen.

Zijn er meer wingers (stellen) die daar animo voor hebben en dat ook liever in groepsverband doen?
De totale korste reisafstand over de weg van Luxemburg naar Itochoro, Griekenland is ongeveer 2400 km.

Als er meer interesse is dan welllicht even kontakt met elkaar maken?
Hugo

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 mei 2006, 15:43
Locatie: (NL)

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door stanley » 03 jan 2011, 15:54

Hoi,

Wij gaan ook, maar wij gaan met de boot vanaf Venetie, verder naar beneden staat ook nog een oproep van mij en hierop is ook al een route gegeven door een forum lid misschien heb je daar iets aan (als je tenminste nog een route zoekt) zoals ik geruchten mag geloven gaan er inderdaad zeer veel naar het eerste treffen van Griekenland, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Gr Stanley

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door director » 03 jan 2011, 16:52

Ik heb de 2 berichten even samnegevoegd (bedankt RonalT :wink: )
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door cooper » 03 jan 2011, 20:20

Over welke datums spreken we dan?
Lijkt me wel tof om doen.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Karin

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door Karin » 03 jan 2011, 20:26

Even gekeken bij de GWCH kalender... :mrgreen:

Donderdag, 1. September 2011 - Zondag, 4. September 2011
Treffen Luxemburg ::

Woensdag, 7. September 2011 - Zondag, 11. September 2011
Treffen Griekenland ::

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door cooper » 03 jan 2011, 20:34

Bedankt voor je snelle reactie Karin.
Periode valt na de reguliere vakanties en kan dus op het werk geen probleem zijn, dus ik zie dat wel zitten.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 nov 2008, 13:27
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bovenkarspel

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door Hugo » 04 jan 2011, 16:39

Admin, bedankt voor het samenvoegen.

Op de heenreis is de afstand eigenlijk het grootste struikelblok om het geheel te rijden. Op de terugreis is er geen beperking.
De afstand Luxemburg - Venetie is al 1000 kilometer. De Afstand Luxemburg - Griek's treffen minimaal 2400 kilometer.


2400 kilometer is in 4-5 dagen niet te rijden, tenminste als je ook nog wilt genieten van de omgeving.( dan zie je alleen maar asfalt)
Vertrek Luxemburg is op zondagmorgen, aankomst Griekenland uiterlijk vrijdag (denk ik zo).
Dan is er slechts een mogelijkheid en dat is een ferry die ons snel van Italie naar Griekenland brengt.
Echter de aankomst in Griekenland is aan de Westkust ( Adriatische zee) en het Grieks treffen is aan de Oostkust (Egeische zee)
De afstand tussen Igoumenitsa en Itochoro plaka (strand) is zo'n 350 km, ook een mooie dagafstand.

Welke ferry we dan eventeueel gaan nemen staat helemaal nog niet vast maar de ferry van Venetie - Igoumenitsa
vertrekt alleen op woensdag 14:00 uur en komt in Igoumenitsa aan op donderdag 12:00 uur.
Van daaruit nog 350 km is best nog een hele ride!

Mijn mening?
Als we er met ons allen een vakantie van wil maken dan is mjn idee om op de heenreis de ferry te nemen(misschien goedkoper als groep) en op de terugreis kunnen we in overleg elke route rijden die we willen.
Kustroute door Albanie of een route door Macedonie, Slovenie, Bulgarije, Tsjechie, Oostenrijk. We zullen er uiteindelijk samen wel uitkomen.

Ik wil graag meehelpen in de organisatie en samen met een klein comitee!
Wie wil dat ook?
groet, Hugo
Beter een Auto achter een Wing dan een Wing achter een Auto

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 mei 2006, 15:43
Locatie: (NL)

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door stanley » 04 jan 2011, 22:27

Hoi,

Ik heb al een route gemaakt, ik heb als start punt Luxemburg stad genomen (omdat nog niet bekend is waar het treffen van Luxemburg gehouden wordt) en dan is het via de snelweg (Garmin Mapsource) 928 km , echter omdat de boot die ik wil nemen s`avonds om 17:00 uur afvaart op Maandag 5-9 hebben we toch ruim anderhalve dag om daar te komen, nu heb ik dus een route gemaakt vanaf Luxemburg-stad eerst via frankrijk tot aan de grens met duitsland(253 Km snelweg) thv Stotsheim kom ik duitsland in en dan ga ik via (Motor onroute) binnendoor tot aan Innsbruck (470 Km binnendoor) ergens op deze route neem ik dan een hotel om vervolgens de volgende dag Maandag de route vol te maken naar Venetie (387 Km Snelweg) alwaar wij dan s`middags de boot op gaan om vervolgens op Dinsdag avond om +/- 20:30 in de haven van igoumenitsa ergens een hotel te zoeken, en dan kan je op woensdag naar het treffen terrein rijden (dit is trouwens een Camping) http://www.camping-castello.gr/eng/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor degene die met de boot willen gaan is er nu nog een vroegboek korting van 45% bij Superfast ferries echter deze varen vanaf Ancona (nog een stukje verder rijden)
http://www.superfast.com/site/content.asp?sel=291&loc=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Anek lines die heeft 30% korting op de retour
http://www.anek.nl/pages/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En Minoan-lines die heeft ook 30% korting
http://www.minoan.gr/en" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar voor al deze bovenstaande kortingen geld wel voor 28-2-2011 geboekt en betaald.

Mocht iemand de route willen hebben dan wil ik die wel mailen .

Gr Stanley :)

Nog effe een update, ik ga waarschijnlijk via Ancona dit mede door de vaartijd en de aankomst tijd in igoumenitsa (06:30) echter deze vaart pas op 6-9-2011 dus hebben we nog 2 dagen om van Luxemburg naar Ancona te komen, bijkomend voordeel is dat deze overtocht nog goedkoper is +/- Euro 440,-

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 mei 2006, 15:43
Locatie: (NL)

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door stanley » 08 jan 2011, 16:11

Hoi nog effe weer een update (dit was te lezen op de GWEF site)

Greek Treffen 2011
Saturday, 08 January 2011 02:43
GWGR would like to anounce that the location of the 1st Greek Treffen is at Plaka Litochorou (Pieria), at campsite Olympios Zeus (40 05' 34,90" B 22 33' 53,82" E) (http://www.olympios-zeus.gr" onclick="window.open(this.href);return false;).

Special prizes at Ferry Greece-Italy is aranged for all September [Pasenger : 30% discound (deck,air-seats,cabins), moto 1 (one) euro per route].

More infoes to be anounced soon.


Dus ik wacht nog maar even af voor ik die boot ga boeken !!
stanley schreef:Hoi,

Ik heb al een route gemaakt, ik heb als start punt Luxemburg stad genomen (omdat nog niet bekend is waar het treffen van Luxemburg gehouden wordt) en dan is het via de snelweg (Garmin Mapsource) 928 km , echter omdat de boot die ik wil nemen s`avonds om 17:00 uur afvaart op Maandag 5-9 hebben we toch ruim anderhalve dag om daar te komen, nu heb ik dus een route gemaakt vanaf Luxemburg-stad eerst via frankrijk tot aan de grens met duitsland(253 Km snelweg) thv Stotsheim kom ik duitsland in en dan ga ik via (Motor onroute) binnendoor tot aan Innsbruck (470 Km binnendoor) ergens op deze route neem ik dan een hotel om vervolgens de volgende dag Maandag de route vol te maken naar Venetie (387 Km Snelweg) alwaar wij dan s`middags de boot op gaan om vervolgens op Dinsdag avond om +/- 20:30 in de haven van igoumenitsa ergens een hotel te zoeken, en dan kan je op woensdag naar het treffen terrein rijden (dit is trouwens een Camping) http://www.camping-castello.gr/eng/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor degene die met de boot willen gaan is er nu nog een vroegboek korting van 45% bij Superfast ferries echter deze varen vanaf Ancona (nog een stukje verder rijden)
http://www.superfast.com/site/content.asp?sel=291&loc=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Anek lines die heeft 30% korting op de retour
http://www.anek.nl/pages/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En Minoan-lines die heeft ook 30% korting
http://www.minoan.gr/en" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar voor al deze bovenstaande kortingen geld wel voor 28-2-2011 geboekt en betaald.

Mocht iemand de route willen hebben dan wil ik die wel mailen .

Gr Stanley :)

Nog effe een update, ik ga waarschijnlijk via Ancona dit mede door de vaartijd en de aankomst tijd in igoumenitsa (06:30) echter deze vaart pas op 6-9-2011 dus hebben we nog 2 dagen om van Luxemburg naar Ancona te komen, bijkomend voordeel is dat deze overtocht nog goedkoper is +/- Euro 440,-

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door cooper » 14 jan 2011, 22:12

En nog nieuws hier om evt. gezamelijk naar ginder te fietsen?
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door highlander » 15 jan 2011, 21:37

Zou die route wel willen hebben.
Hoelang zouden jullie willen gaan?
Overnachten in hotels?

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 mei 2006, 15:43
Locatie: (NL)

Re: Treffen Luxemburg en dan naar Griekenland

Bericht door stanley » 16 jan 2011, 11:53

Hoi tijdens de reis (heen en terug) maken wij gebruik van hotel`s die we onderweg tegen komen, wij zullen tot +/- 22-9 in Griekenland verblijven en daarna rustig terug .

Gr Stanley

Plaats reactie