1 ste motorcampeer weekend Taverne de Polderhoeve / Camping 't mussenist.

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: 1 ste motorcampeer weekend Taverne de Polderhoeve / Camping 't mussenist.

Bericht door wilco » 17 sep 2019, 12:56

Leuk filmpje Bibian. :D
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

mike stout
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 okt 2015, 17:29
Type Goldwing: GL1500

Re: 1 ste motorcampeer weekend Taverne de Polderhoeve / Camping 't mussenist.

Bericht door mike stout » 17 sep 2019, 15:34

motorkampeerweekend deelnemerslijst met dank aan
Bruno herremans: camping en andere faciliteiten.
Mike: Organisator
domi: ritten
cinthy: ontwikkeling flyers publieke relaties
Gypsyman en Marleen
Andre De Schuyter
Eric Gustin en Nicole
Ivo Van Den Bergh
Ronny van bladel
Ruud peeters
Geert Pletinckx
Anja en Claus asselbergs
Bibian cosijns
Peter N.D
Henk en Marion
Wilco en Diana
Leon Kelders
Hilde Trike goldwing
Patrick Goldwing en Dagmar
Werner Brotherhood en Vriendin
Silvain
Luc Fireblade
Mario Victory Motorcycle en Vriendin
De Woert
Daniel Lemmens
Paul gagelmans
Leo Vorselmans
Marc Michielsen
Jean Van Damme
Michel Weyn
Joop Rijntjes
En alle Hondjes.
Bedankt allemaal tot volgend jaar en wie weet komen er volgend jaar nog een paar motorrijders bij.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: 1 ste motorcampeer weekend Taverne de Polderhoeve / Camping 't mussenist.

Bericht door peter n.d. » 20 sep 2019, 21:45

Beste Forumlezers , oke' , hier ben ik dan met het tweede deel , iets later , maarja , Bob had de computer nodig en ik had 'savonds laat gedaan en moest er heel de week vroeg uit en het kwam er niet van om tweede deel te schrijven .Maar nu heb ik weer tijd want morgen is het weekend . Tijdens onze rustpauze werden we ingehaald door de Belgische rijders en duo's , maar dat lieten we niet aan ons hart komen , we zullen nog een paar keer haasje over spelen . Na de rookpauze en plaspauze en pootje strek van de honden en van ons werden de motoren weer gestart . Nadat ik gedraaid was , bleef ik even kijken naar Anjer en zag ze naar de lepel tasten om haar Rode Lady in de achteruit te zetten ( bij de 1500 gebeurt dit door een hendel , bij de 1800 door middel van een knop aan het stuur .) Gelukkig had ze het rap door en voerde ze haar maneuver feilloos uit .Weer vertrokken we en weer werden we vergast op mooie vergezichten en konden we genieten van het landschap . We reden soms door een dorpje , maar even later zoefden we weer op een dijkwegje en konden we over het water kijken en alles wat er zich daar afspeelde , van surfers tot zeilboten of gewoon wandelen langs de waterkanten genieten van de zon en de voetjes in het water .Ook wij genoten van de zon die zich weer van haar beste kant liet zien , warmte geven en schijnen daar hoog in de hemel , wat moet dat meer zijn ? .Sommige motoren hadden dorst gekregen en er werd een bezinestation opgezocht en de dorstigen werden gelaafd .Maar ook wij (de rijders en duo's ) kregen honger en gelukkig wist er iemand een eetgelegenheid zijn .We reden de weg af en reden een parking op waar nog vol op gebouwd werd en verschillende huisjes waren al bewoond .We moesten tot op het einde rijden , daar parkeerden we onze stalen ros en schoven aan tafel aan . Het terras gaf uitzicht op een meer en daar werd er gevaren met een soort van speedboot .Drank en eten werd besteld , fris drank , koffie en hier en daar een alcohol vrij biertje , broodjes met wintersla voor de ene , friet en frikandel of kroket voor de andere . We lieten het ons smaken , alleen spijtig dat we gezelschap kregen van kleine vliegjes en sommigen kregen een bij in hun drank .Na deze sobere , maar het had gesmaakt , maaltijd werd er afgerekend en werden onze stalen rossen weer bestegen wat bij de ene wat vlotter ging dan bij de andere , lag de maaltijd op de maag of was het iets anders , een mens word soms wat loom na het eten en natuurlijk het zonnetje dat zijn best deed , een mens zou voor minder op een terras blijven zitten .Maar eens we weer aan de rol waren en weer werden getrakteerd op prachtige wegen en vergezichten .Nu werd er wat meer op grote wegen gereden , daarom niet minder mooie , maar ook drukkere door de vele blikken dozen die zich verplaatsten van A naar B .Soms wachten aan het rood licht en andere keren een rondpunt oprijden , soms even doortrekken om ons weer bij elkaar te voegen , andere keren op een slakkegang door het centrum van dorp of stad te rijden . En daarna weer genieten van ergens een wegje in de middel of nowhere en je afvragen waar je je ergens bevind . .OOk weer even opzij om te roken en ook waren we een paar rijders kwijt .Een kind en zijn moeder , die op de bus stonden te wachten kwamen bij ons en de kleine schaterde het uit als hij achter de hondjes liep .Weldra vervoegden onze verloren gereden broeders en zusters en werd er afgesproken om nog een terasje te doen , maar het lot zou daar even nen ferme stok voorsteken .Na deze rookpauze reden we door een centrum en hier kwam Henk en Marion even in moeilijkheden .en moest Henk noodgedwongen zijn Wing eventjes op zijn zij leggen , zonder veel erg , Maar Ben , die geholpen had met de motor recht te zetten , kreeg zijn motor niet meer aan de praat . Na controle van alles en nog wat , werd besloten om de motor ingang te duwen , wat wonderlijke lukte en Ben besloot om naar huis te rijden ( hij zou nog twee keer stilvallen ( nee , niet hij , maar zijn motor ) , maar hij kreeg hem toch weer aan de praat ). Daar er nog wat kilometers voor de wielen ( boeg ) lagen werd er afgezien van een drinkpauze en werd de snelheid iets hoger . Weer was het genieten , water over , weer weg draaien van een dorp of stad en weer een dijkwegje oprijden , dit werd wel wat minder in dit laatste gezamelijke stuk .In Middelburg stopten we , er werd ijs gegeten en andere genoten van een kopje koffie .Hier werd er afscheid genomen van Henk en Marion ( zij waren bijna thuis ) , Marco reed ook naar huis ( hij was vanaf 18uur van wacht ) Anjer ging naar Breda , Tonny naar Tilburg en Martin was ook bijna thuis .Wilco en Diana en de hondjes en ik reden de rit verder af .Wilco op kop en ik er achter .Even nog wat kleine wegen , daarna de Westerscheldetunnel weer door en ook nog even in Terneuzen moeten wachten voor een geopende brug .1x maal de brug weer op zijn plaats bereikten we zonder noemswaardige problemen het start /eindpunt voor die dag . Na afscheid genomen te hebben van de Belgen , werd ik nog getrakteerd op een koffie bij Diana en Wilco .Hier nog wat gepraat over van alles en nog wat , besloot ik naar huis terug te keren . Nog even zwaaien en dan weer alleen op weg .Weldra weer op bekende grond besloot ik nog even een frietje te eten bij de plaatselijke frituur , de 2x maal die dag , maar we zijn toch Belg voor iets .Deze was gesloten , maar het was kermis en heb dan maar een hamburger achter mijn kiezen laten verdwijnen .Was Thuis rond 22uur en had weer een geweldig en mooie stukje Nederland leren kennen ( had Zeeland al aangedaan , maar blijf me toch weer verbazen hoe mens het water tracht te beheersen door dijken en sluizen ) Ik bedank mijn Nederlandse mederijders voor hun gezelschap en de inrichter voor deze mooie rit . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink: P.S.: Er had iemand spijt dat hij die dag niet was meegerden , Den Bob , volgende keer zeker doen jong . :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: 1 ste motorcampeer weekend Taverne de Polderhoeve / Camping 't mussenist.

Bericht door wilco » 23 sep 2019, 09:01

Dat is weer een smakelijk stukje, Peter, en je slaat de spijker op zijn kop! het was een TOP dag.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: 1 ste motorcampeer weekend Taverne de Polderhoeve / Camping 't mussenist.

Bericht door Anjer » 23 sep 2019, 14:14

Wederom een prachtig verslag Peter n.d. en geheel op waarheid gebaseerd. Dat was ik tijdens de pauze vergeten te vertellen aan de voorrijder... bij de bruggen in Terneuzen, moet je soms eigenwijzer zijn dan de route... het is een sluizencomplex, en als de ene brug openstaat kun je de electronische pijl volgen op de borden en de volgende brug wel over. Vaak staan er auto's (veelal Belgen, sorry P.) voor de sluizen te wachten, die deze borden over het hoofd zien. Nu de nieuwe grote zeesluis in aanbouw is, is het nog rommeliger dan normaal dus nog vaker zien we auto's staan wachten...

Ik ben idd samen met Henk/Marion, Marco en Tonny weg gereden, al snel zwaaide Henk en Marion ons gedag, en een tijdje later was ik aan de beurt bij Breda Noord waar mij een heerlijke maaltijd en een superavond en zondag Breda Barst (op de fiets door de stad) wachtte... kortom een vol en super leuk weekend gehad!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2071
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: 1 ste motorcampeer weekend Taverne de Polderhoeve / Camping 't mussenist.

Bericht door cooper » 29 sep 2019, 12:19

Het was idd een superweekendje. Voor de zekerheid hadden we reeds op voorhand gekozen om te overnachten in de pippowagen (omgebouwde werfkeet) en hierdoor mistten we eigenlijk de gezelligheid van het tentendorp. Al bij al toch prima geamuseerd en voor herhaling vatbaar.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie