Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
divee41
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2017, 14:42
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Oudewater

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door divee41 » 14 apr 2018, 22:46

Voor mij de eerste x dat ik meegereden heb met de Goededoelrit. Ik moet zeggen dat
ik niet veel fouten heb gemerkt.(kan zijn dat ik geen vergelijkingsmatriaal heb)
Heb heerlijk gereden( en de kinderen vonden het super, daar doen we het voor)
en vind het ongelofelijk goed dat dit geregeld wordt.
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij.
Organisatie super bedankt!!!

Groet Dick Veer

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door De Motormuis » 14 apr 2018, 23:52

Op Omroep Brabant bij het programma Het Busje
is ook een reportage te zien over de Goededoelrit van vandaag.
Is opgenomen op de parkeerplaats bij De Sprankel voor de start
van de ochtendrit. Wel niet zo heel lang.
Maar misschien zie je jezelf nog in beeld.
Weet niet hoelang ze dit uitzenden.
Komt als 2e onderwerp.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door Anjer » 15 apr 2018, 08:05

Hans wat vreselijk om dat voor je ogen te zien gebeuren!!!



https://www.facebook.com/Brabantsbuske/
Het filmpje staat ook op Facebook Wil leuke korte impressie, het verhaal van René was een beetje kort... alles is geheel verzorgd, ze krijgen allemaal een T-shirt en we maken er een fantastische dag van :lol: :lol: :lol:
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

marionenhenk
Berichten: 283
Lid geworden op: 25 mar 2017, 13:10
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kattendijke

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door marionenhenk » 15 apr 2018, 17:53

De Motormuis schreef:
14 apr 2018, 19:29
En dan heb ik nog een vraag aan de forumleden die deze Goededoelrit
ook hebben meegereden.
Heeft iemand van jullie onze grote vriend Peter n.d. uit België
vandaag daar gezien ??
Hij had n.l. aangegeven dat hij ook zou komen maar helaas heb ik hem
niet gezien.
Geruchten gaan er dat hij heel vroeg wel geweest zou zijn om het
Goededoel t-shirt op te halen maar dat hij daarna weer vertrokken zou zijn.
Niemand weet er echter het fijne van.
Dus als er mensen zijn die meer weten laat het ons dan ook even weten.
Hallo Wil,

grapje zeker? Heb nog heerlijk met hem gelachen voordat we aan het brood en soep en koffie mochten in de school!
Er gaat niets boven motorrijden met familie, vrienden en ongeacht welk merk motorfiets
Yamaha XT 500 bj 1975(1976 )
Yamaha RD 250 bj 1978(1979-1980)
Yamaha XJ 650 bj 1980(1980-1985)
Yamaha XS 750 bj 1978(1989-1990)
Honda CB 550 supersport bj 1978 (2002) in bezit
Goldwing 1200 bj1987 (2006-2007)
Yamaha XV 250 bj 1998 Virago in bezit
Yamaha XV 535 bj 1999 Virago in bezit
Goldwing 1500 SE bj 1997 (2007- ) in bezit
Goldwing 1800 bj 2005 (2016-2019)
Goldwing 1800 bj 2012 (2019- in bezit

marionenhenk
Berichten: 283
Lid geworden op: 25 mar 2017, 13:10
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kattendijke

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door marionenhenk » 15 apr 2018, 18:14

Was weer een leuke dag voor de motorrijders alsook voor de kinderen (ouders en leerkrachten). Opgestaan om 7.00 uur en even koffie en klein ontbijtje met Marion genuttigd en toen Angelo wakker gemaakt.
Angelo (mijn zoon op de 1500) en ik (op de 1800) vertrokken om 7.45 uur richting Tilburg naar de Woert en Ljerka. Kop koffie en even kletsen en toen door naar Waalwijk. Daar weer vele forumbekenden gezien en gesproken.
T-shirt en koffie en cake en krentenbol naar binnen gewerkt en toen op naar Den Bosch. Daar werden de kinderen 'losgelaten' op de motoren. En er waren gelukkig genoeg motoren, zodat alle kinderen meekonden en er konden zelfs nog wat ouders en leerkrachten mee. Want er waren zijspan combinaties waar een kind (of 2) in de bak zat en een kind achterop. En er waren ook een aantal Trikes. Na afloop van de ritten, veel gelachen met Rob (Orie) en Peter (n.d.) en Wil (de Motormuis). Na het versterken van het inwendige vertrokken richting ons mooie Zeeland. Tonny (deWoert) en Ljerka reden mee tot afslag Waalwijk. Voor Raamsdonkveer haalden we een andere Goldwing in (bleek later Stephan Rau uit Oost-Souburg te zijn) die achter ons bleef rijden totdat wij afslag 's Gravenpolder namen en hij door reed richting Vlissingen. Al met al weer een geslaagde en leuke dag. En we hebben toch weer ruim 300 kilometers op de beide Goldwings erbij gezet. En we hopen bij de Zeelandrit (29 april) weer vele (nieuwe) forumleden te zien en te spreken natuurlijk!!!
Er gaat niets boven motorrijden met familie, vrienden en ongeacht welk merk motorfiets
Yamaha XT 500 bj 1975(1976 )
Yamaha RD 250 bj 1978(1979-1980)
Yamaha XJ 650 bj 1980(1980-1985)
Yamaha XS 750 bj 1978(1989-1990)
Honda CB 550 supersport bj 1978 (2002) in bezit
Goldwing 1200 bj1987 (2006-2007)
Yamaha XV 250 bj 1998 Virago in bezit
Yamaha XV 535 bj 1999 Virago in bezit
Goldwing 1500 SE bj 1997 (2007- ) in bezit
Goldwing 1800 bj 2005 (2016-2019)
Goldwing 1800 bj 2012 (2019- in bezit

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door Anjer » 15 apr 2018, 21:17

marionenhenk schreef:
15 apr 2018, 18:14
Na afloop van de ritten, veel gelachen met Rob (Orie) en Peter (n.d.) en Wil (de Motormuis). Na het versterken van het inwendige vertrokken richting ons mooie Zeeland.

Ja, was gezellig Henk :lol: :lol: :lol:
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door De Motormuis » 15 apr 2018, 22:39

Ok mensen.

Zal het maar toegeven, het was een geintje dat Peter n.d. er niet heel
de dag bij geweest zou zijn. Natuurlijk was Peter er de hele dag. Ik heb de hele dag samen
met hem opgetrokken en we hebben veel plezier gehad samen en fijn gereden.
Ook samen frietjes gegeten en wat gedronken. Alleen een cola-tje natuurlijk want er
moest nog gereden worden. En ook met andere forumleden gepraat.
We zien elkaar hopelijk weer op een of andere forumrit.
Peter het was weer gezellig.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door peter n.d. » 17 apr 2018, 19:41

Beste Forumrijders , natuurlijk was ik een hele dag aanwezig op de Goededoelrit . Lees hier mijn verslag van deze dag . Vrijdagavond weer laat thuis van het werk . De GoldWing uit de garage gehaald en eerst de fietsen en de quad eerst vooraan inde garage geplaats . De Wing achterwaarts binnen gereden . Zo dat ik morgen dadelijk kan vertrekken als ik de poort open . Daarna nog even het weer bekeken en besloten om toch maar de regenpakken mee te doen .Zaterdagnacht had het geregend , ben er wakker van geworden , (we slapen met het raam open ) , maar s'morgens was alles min of meer droog .Na een vlug onbijt en verfrissing , Wingske buiten gereden om 6uur 45 .De ring op , daarna richting Antwerpen ( de E19 ) .Het was weer een frisse ochtend ,7 graden , maar wel droog .Even later bereikten we grens al , en daarna richting Utrecht . Een tijdje later even gestopt bij de Schell.Wingske bijgevuld en voor mezelf een warme koffie . Terwijl ik stond te genieten van mijn koffie , zag ik verschillende GoldWings passeren . Na de koffie onze rit weer verdergezet en weldra bereikten we de afrit Waalwijk .Bij Polsmotoren stonden al een paar bekende gezichten .De ene al meer met een wakker gezicht dan de andere .Erik had tegen Astrid gezegd dat ik niet meereed ( God mag weten hoe hij daar bijkomt, maar ik heb uit goede bron vernomen dat den Erik soms last heeft met zijn geheugen : Hij wist niet meer wie hij gisteren heeft gekust , toch raar dat geheugenverlies ) , Astrid zei van wel (vrouwen hebben altijd gelijk ,ook al hebben ze ongelijk ,beter dat je voor de huishoudelijke vrede ,dat je dan toch zegt dat ze gelijk hebben (snappie) .)Ook Renee' , de inrichter van deze rit zei : Den Belg komt altijd .En groot gelijk heeft hij , want wie wil hem niet inzetten voor een glimlach op een gezicht te toveren op een kind met een beperking ?. Even later was Kris ook bij ons komen staan en vertelde dat Joka niet meekwam omdat ze ging lopen in het bos ( ze speelde voor rozewitje ). Astrid stuurde haar een foto van de dingen die ze miste ( cake , krentenbollen ) .Langzaam groeide de groep motorijders aan met bekende en minder bekende gezichten .Astrid , Chrit , Daniel , Johnny trekhaak , Willy ( motormuis ) Hans , Henk en zoon Angelo , Tonny en zijn vriendin , Leo vervoegde de groep forumrijders . Kris probeerde zijn brandstof kosten te laten betalen door de gene die een krentenbol of een stukje cake kwamen halen .Maar de Kris zijn winkel verkocht maar slecht en hij werd weldra weggeroepen om hem er nog even aan te doen denken dat hij een verkeersbegeleider was . Gelukkig kan hij dit beter ( Kris lijkt wel geboren met een GoldWing tussen zijn benen ) dan verkoper van krentenbollen en stukjes cake . Ook kwam hij nog zeggen dat de Belgen rechts moesten afdraaien en de Nederlanders links .Verschillende keren heb ik hem gevraagd wanneer ik rechts moest afdraaien , maar kreeg als antwoord dat ik moest doorrijden (rare jongens die(krentenpollen /cakeverkopers , misschien een gevolg van zijne slechte verkoop) . Het tijdstip om te vertrekken nadert snel en wij kregen nog de boodschap mee dat we door het rode licht mochten rijden en ook de flitspalen werkten niet . Ook waren er minder verkeersbegeleiders aanwezig dan aangemeld en er werden nog een paar gevraagd uit de opgegeven solorijders .Weldra vertrok de colonne blinkende , lichtgevende , toeterende GoldWings , trikes , zijspannen .Eerst even de snelweg op en hier werden we gefilmd dood een nieuwsbusje ( wat Willy reeds eerder had gemeld ) . De afrit af en even later bereikten we de school .Op het eerste gezicht leken er niet teveel kinderen te staan , maar we hadden ons vergist .Ieder motor kreeg een passagier , soms een kind , andere een ouder of leerkracht .Ook motormuis en ik hadden een kind dat mee achterop wou .Ik een jongen , de Willy een meisje .Ze zaten in dezelfde klas en het was hun laatste jaar op deze school .Ze hadden vorig jaar ook al meegereden en kenden dan ook het klappen van de zweep .Toch nog even herhalen dat hij alleen mocht afstappen als ik het zei .Gelukkig had ik een grote helm mee ( ik had de helm van den Bob ook mee , twee verschillende maten , je weet maar nooit wie er mee achterop gaat .Het vertrek werd aangekondigd en de motoren werden in gang gezet , nog vlug een foto van hun kapoen en met een bang hart en bezorgde blik , anderen fier als nen gieter als het kind passeerde achterop op die mooie grote motoren .We reden ditmaal de ritten anders , de stad werd gauw verlaten en weldra kruisten we kleine dorpjes met hier en daar een waterweg , kanaal , plas , die we soms overstaken , anderen volgden we dan kilometers lang en soms werden de kleine wegen afgewisseld met een grotere wegen , waar het even aanschuiven was of wachten op een vellige afzetting van onze begeleiders .De landschappen wisselden mekaar af in een mooie tempo (industrieparken , bossen , open vlaktes , weidse landschappen , dorpen , steden ) en de colonne motoren kronkelde zich als 1 lange uitgerekte slang door de deze afwisselende landschappen .In dorpen en steden , die de colonne kruisten , werden de oren van de inwoners duidelijk op de proef gesteld .Allerlei toeters en bellen gaven een serenade waar menige orkestleider jaloers op was .De mensen bleven staan , de ene wuiften bijna hun arm uit de kom , anderen filmden dit gebeuren met hun G.S.M./ tablet , anderen keken jaloers naar die mooie motoren . De kinderen genoten van dit alles en voor 1 dag voelden zij zich de Koning en Koningin van de weg . Na een 55 kilometers bereikten we onze pauze plaats .Hier werd de colonne in 2 gesplist en naar twee parkings geleid .Na het aanschuiven op de weg was het hier aanschuiven voor de frietjes met frikandel / kroket en verschillende sauzen .Nadat wij onze frietjes en frikadel hadden zochten we een rustige eetplaats op .Aan tafel gezeten hadden we een prima uitkijkpost en riepen we de bekende forumrijders binnen , voor sommigen waren we te laat , anderen konden we net bij de kraag vatten .Normaal reden we weer weg om 14 uur , maar dat haalden we niet , er stonden nog kinderen en rijders aan te schuiven voor hun bakkie friet en toebehoren .Nadat iedereen genoten hadden van spijs en drank , werd het startsein gegeven om het tweede deel te rijden . Enkele rijders stonden te wachten op hun duo die nog lustige aan het spelen waren in de speeltuin .Eindelijk dagen ze toch op , helmen gauw vastgemaakt , en de colonne zet zich weer in gang .De rust keerde op de camping weer terug .In het tweede deel moesten we wat vaker op de verkeersbegeleiders wachten , maar de zon scheen en het was lekker warm .Dus niemand die zich echt druk maakte tijdens het wachten .Grote kruispunten werden vakkundig afgezet en we konden weer lekker doorrijden .Ook in het tweede deel wisselden kleine wegen en grote wegen elkaar af , ook hier schoven de verschillende landschappen voorbij en weldra bereikten we weer de school. Na nog een toespraak van Renee'en de mededeling dat de rit volgend jaar doorgaat op 13 April , konden de toehoorders gaan eten . Maar de forumrijders waren weer de slimste en hadden post gevat bij de eetzaal .Hier stond een kloeke Belg voor de deur en liet niet zomaar iedereen binnen .Nog wat grappen en grollen uithalen met elkaar namen we afscheid van Willy ( iedereen weet wel waarom hij zo gauw van toneel verdween , dan kon hij gauw een bericht plaatsen dat den Belg er niet bij was , terwijl diene toffe , behulpzame , vriendelijke , grappige Belg hem de hele dag op de gevaren van de weg wees .Maar het is u vergeven , Willy motormuis ( ik wist toch dat ge iets van zin waart en ik kon niet dadelijk een weerwoord schrijven daar ik mij niet kon aanmelden .).Na nog gezellige gepraat te hebben werd er afscheid genomen van elkaar ( Kris , Tonny en vriendin , Henk en zoon Angelo , ).Anjer , Rob en ik bleven het langste blijven zitten en praten nog wat na .Maar ook dit groepje neemt afscheid van elkaar .Rob en ik rijden nog even naast elkaar en ook dan scheiden onze wegen .Ik besluit rustig naar huis te rijden en word ingehaald door drie rijders die ook bij ons tafel zaten te eten ( sorry voor de vuile mop ) .Na een voorspoedige reis bereik ik Antwerpen en hier begint het lichtjes te regenen .Ik besluit niet meer te stoppen en rij verder (normaal ga ik nog een koffie drinken en verwittig het thuisfront .).Weldra bereik ik de ring rond Brussel en hier trekken donkere wolken zich samen en verdwijnt de zon achter een dikke zwarte wolkendek en begint het harder te druppelen , het wegdek word weldra overspoelt ( gelukkig rij ik met een GoldWing en zolang ik snelheid heb , word ik niet echt nat ). Even later ben ik thuis en wanneer ik Wingske op zijne grote bikkel trek , breekt er een hels onweer los .480km op de tellers bij , mooie weer ( toch in Nederland ) , een toffe gezellige dag met de Forumrijders en de kinderen ( Willy , Leo , Henk , Hans ,Anjer , Henk en zoon , Astrid en Erik Kris en nog een paar andere ) een vuil Wingske ( maar staat al weer te schitteren na een flinke wasbeurt).Tot volgende keer maar weer . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door RonalT » 17 apr 2018, 20:23

Mooi verslag, Peter.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door Anjer » 17 apr 2018, 20:27

Dat is weer een mooi en gedetailleerd verslag Peter n.d. Vreemd jij was eerder bij de Antwerpse ring dan ik en ik heb geen druppeltje regen gezien (tot ik al een uur of wat thuis was). Het was idd een gezellig groepje bij de soep met broodjes en je kunt lekker moppen vertellen, we hebben veel gelachen! Vuil of niet, gewoon vooral blijven doen!!!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door De Motormuis » 17 apr 2018, 23:07

Hoi Peter n.d.

Sorry voor het verhaaltje dat jij er niet de hele dag bij was, dit was een grapje ontstaan
aan de tafel bij Pols Motoren. Daar vertelde jij dat jouw vrouw met een paar anderen naar de kust gingen.
Wij zeiden toen dat je dat dan maar moest geloven. Maar ook dat jouw vrouw ook maar moest geloven dat jij
de hele dag met de Goededoelrit mee zou doen. Maar jij zei dat je dat kon bewijzen omdat jij een T-shirt voor Bob
mee zou brengen. Van daar dat ik toen vroeg of er mensen waren die jou nog hadden gezien nadat jij bij Pols Motoren was geweest.
Gewoon om net te doen of jij vandaar uit was vertrokken naar een andere plaats.
Enkele gingen mooi mee met de grap en een andere vroeg al of ik een grapje maakte.
Maar ik heb je toen al een pb gestuurd waarom ik dit verhaaltje op het forum had gezet.
Maar nu zonder gekheid, we hebben samen weer een leuke dag gehad. Lekker gebuurt en gelachen en fijn samen
gereden en frietjes gegeten. Alleen was er dit keer geen podium.
En je hebt weer een mooi en uitgebreid verslag gedaan van deze dag.
Ik zou zeggen tot een volgende keer bij een van de forumritten en bij de volgende Goededoelrit.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door Anjer » 18 apr 2018, 00:04

Een geintje moet kunnen Wil... we hebben er tijdens de soep en broodjes al om gelachen... Christine weet wat ze aan Peter heeft en andersom... gewoon een geintje meneer Sonneberg....
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Goededoelrit Zaterdag 14 April 2018.

Bericht door peter n.d. » 20 apr 2018, 07:52

Beste Wil , het steeds een waar genoegen als jij meerijd . Ik ben het niet vergeten dat jij bij mijn eerste Goededoelerit me mee op sleeptouw nam . En dat je me beetje wegwijs hebt gemaakt op die dag .Het was zo'n dag dat je weet dat het met deze mens klikt het .Dus Wil het maakt niet uit of je grapje uithaalt , ons vriendschap kan tegen een stootje . Trouwens met alle forumrijders ( degene die ik tot nu al gezien heb ) klikt het meestal wel . Ik zie jullie allemaal graag verschijnen op een forumrit ( vooral wil, dan kan hij weer lekker achter mij rijden en laat ik mijn handjes hun werk doen )om te praten , te lachen , en natuurlijk om te rijden .Groeten Bob , Christine , Peter n.d.

Plaats reactie