Mooi verslag Peter.
Het zadel is wel 5 cm breder bij de F6B, geloof ik.
Dat is heel erg riant, zeker als je bedenkt dat er juist geen extra's op zijn geplaatst.
Ik vind hem wel mooi, maar ik zou toch voor een Gl 1800 gaan.
Al is het alleen maar om wel een topkoffer te hebben.
(Want die vind ik wel heel erg handig.)
Aandachttrekker Honda F6 Bagger.
- RonalT
- Berichten: 13534
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Aandachttrekker Honda F6 Bagger.
Ik snap het ..... kammen, borstels, spuitflesjes en allerlei poeders en lipsticks.Karin schreef:Al is het alleen maar om wel een Beautycase te hebben.
(Want die vind ik wel heel erg handig.)



Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Aandachttrekker Honda F6 Bagger.
Mooi duidelijk geschreven en het leest lekker weg, je zal het ongetwijfeld goed naar je zin hebben gehad tijdens de testdagen!!
Groetjes Nico
Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...
Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...
Re: Aandachttrekker Honda F6 Bagger.
Ik had het wel naar mijn zin maar ben toch ook weer blij met mijn eigen brommert. 

- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 7114
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: Aandachttrekker Honda F6 Bagger.
Mooi en duidelijk verhaal.
En gefeliciteerd met je aanstelling als testrijder
voor het forum.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
En gefeliciteerd met je aanstelling als testrijder
voor het forum.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Re: Aandachttrekker Honda F6 Bagger.
Wederom een mooi verslag Peter. Ikzelf heb recentelijk gekozen voor het volledig GoldWing Airbag model, maar ik vindt de F6B heel mooi (mooier dan de volledige Goldwing nieuw type die ik zelf heb omdat de zijkoffers nu wel een geheel zijn en bij het bestande GoldWing model nieuw type de zij en topkoffers niet echt bij elkaar passen). Als diehard GoldWing rijder die veel meerdaagse toer en vakantieritten doet, was de F6B niet echt een alternatief aangezien ik ondertussen verwend ben door de zaken die niet of de F6B zitten (Topkoffer, cruise, achteruit etc.). Had ik echter alleen dagritjes gedaan, was mijn keuze voor de F6B geweest.
Peter en ik hebben voor een ritje geruild en de F6B stuurt ook lekker en je zit dan ook meteen met de pegs aan de grond. De lage ruit is inderdaad de reden dat je de nodige herrie aan je hoofd hebt. Echter een volledige ruit zoals Honda deze als accessoire aanbied (zoals bij de Rode F6B op de Motorbeurs in Utrecht) doe echter afbreuk aan de mooie lijn van deze bagger. De aftermarket is hier ondertussen al op gedoken om een in hoogte verstelbaar scherm aan te bieden zoals X screen uit Belgie (zie filmpje) en Cee Baily's.
[youtubef_YqDQuqPJ0[/youtube]
De marketing van Honda is niet om die hard GoldWing rijders zoals ikzelf naar dit model te lokken, maar de custom/cruiser rijder. Voor deze custom/cruiser doelgroep is cruise controll, achteruit etc. niet echt interessant. Dit blijkt ook wel in de USA waar de meeste kopers van een F6B van een Harley of Japanse variant hiervan komen, maar ook de nodige F6/Valkyrie (ex) rijders die nu weer een "cruiser" type model bij Honda vinden wat hun aanspreekt. Ik denk een goede zet van Honda om op basis van een bestaand model een variant te brengen. Door het nu de naam GoldWing te geven is ook meteen de discussie gesloten of deze bij de GoldWing clubs kunnen.
Peter en ik hebben voor een ritje geruild en de F6B stuurt ook lekker en je zit dan ook meteen met de pegs aan de grond. De lage ruit is inderdaad de reden dat je de nodige herrie aan je hoofd hebt. Echter een volledige ruit zoals Honda deze als accessoire aanbied (zoals bij de Rode F6B op de Motorbeurs in Utrecht) doe echter afbreuk aan de mooie lijn van deze bagger. De aftermarket is hier ondertussen al op gedoken om een in hoogte verstelbaar scherm aan te bieden zoals X screen uit Belgie (zie filmpje) en Cee Baily's.
[youtubef_YqDQuqPJ0[/youtube]
De marketing van Honda is niet om die hard GoldWing rijders zoals ikzelf naar dit model te lokken, maar de custom/cruiser rijder. Voor deze custom/cruiser doelgroep is cruise controll, achteruit etc. niet echt interessant. Dit blijkt ook wel in de USA waar de meeste kopers van een F6B van een Harley of Japanse variant hiervan komen, maar ook de nodige F6/Valkyrie (ex) rijders die nu weer een "cruiser" type model bij Honda vinden wat hun aanspreekt. Ik denk een goede zet van Honda om op basis van een bestaand model een variant te brengen. Door het nu de naam GoldWing te geven is ook meteen de discussie gesloten of deze bij de GoldWing clubs kunnen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten