Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Hier beschrijven we de testritten die we maken op interessante motoren.
Gebruikersavatar
director
Berichten: 3913
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door director » 29 jul 2019, 08:59

Testdrive Honda Gold Wing GL1800 ‘19

Op letterlijk de allerwarmste dag sinds 75 jaar mag ik gaan rijden met de nieuwe Gold Wing GL1800. Warmterecords worden gebroken en het kwik loopt ‘s morgens vroeg al richting de 30 graden en ’s middags gaan we de 40 graden halen. Dat belooft een warme testdag te worden.

Maar niet getreurd, want voor me staat het summum van Honda’s toertechniek, de Gold Wing GL1800 op mij te wachten bij Pols motoren in Waalwijk voor een avontuur van 2 dagen. Nadat we in november 2017 de introductie op de EICMA in Milaan hebben gezien werd het tijd voor een uitgebreide kennismaking om kilometers te maken op deze motor.
Afbeelding

De eerste kennismaking
Eerst maar eens een rondje om de motor lopen, hij lijkt bijna niet meer op zijn voorganger die van 2001 tot 2017 in productie is geweest. Meneer Yutaka Nakanishi, project leader van de nieuwe Gold Wing GL1800, omschreef het ontwerptraject als volgt; “Het doel was dat de Gold Wing luxe blijft aanbieden, maar tegelijkertijd dat het een veelzijdiger motorfiets werd die een breder publiek aanspreekt. Dus begonnen we met een blanco papier en maakten we de motor kleiner, lichter en gaven hem alle technologische hard- en software mee die vandaag op de markt beschikbaar is.

De Gold Wing GL1800 is uiteraard voorzien van een 6 cilinder boxer, dat hoeft geen uitleg. Het motorvermogen is gestegen naar 93kW (127pk) met 170Nm koppel, dat is meer dan genoeg voor zo’n machine. Natuurlijk zijn er geen gaskabels meer, dit gebeurt met behulp van een draad, het zogenaamde drive by wire. De computer leest niet alleen de stand van de gashendel, maar zal ook herkennen als je snel aan de hendel draait en extra snel de brandstof injectie aansturen. Daarnaast hebben de Japanse ingenieurs hebben een prachtige voorwielophanging ontworpen voorzien van een dubbele wishbone, de achterwielophanging is voorzien van een Prolink systeem.
Afbeelding

De sleutel bestaat uit een klein ovaal apparaatje wat je in je zak kunt houden, de motor herkent de sleutel als je er naast staat en ontgrendelt de koffers, opbergvak en het contact. Een simpele draai aan een contactknop is voldoende om alle meters en displays te laten oplichten. Een druk op de startknop ontwaakt de 6 cilinder met een mooie grom uit de twee uitlaten.
Na een korte uitleg door Pols motoren over de basisfuncties van de motor, onder andere de werking van het DCT systeem, kan ik op pad om de eerste meters maken.
Afbeelding

Het rijden
Eerst maar eens een stukje rijden om wat gevoel te krijgen met deze motor, dus direct de snelweg op om de boel rustig te verkennen.
Deze motor is uitgerust met de derde generatie Dual Clutch Transmission met 7 versnellingen (DCT). Ik zal jullie de technische details besparen, maar het zorgt ervoor dat de automaat zo snel schakelt dat je het nauwelijks voelt en je geen onderbreking in de acceleratie moet voelen. Er zijn, afhankelijk van je wensen, 4 rij modi beschikbaar (Tour, Eco, Rain en Sport) die zorgen ervoor dat je vrijwel altijd in de juiste versnelling rijdt en de volgende versnelling erg snel beschikbaar is. Natuurlijk kun je wegrijden zonder de bekende “beetje gas en koppeling beetje los” handeling; de automatische bak regelt dat allemaal zelf. Geef een beetje gas en de motor rolt soepel weg. Geef je vol gas, dan herkent de computer dat ook en gooit meteen alles open je voel je 383 kilo rijklaargewicht Gold Wing GL1800 vooruit schieten als een raket. Zonder onderbreking accelereer je naar zeer illegale snelheden, dat is wel even een ervaring!

De eerste uren moet je wel aan wennen aan de DCT bak. Ik weet niet of de software zelflerend is en zich aan mijn rijgedrag aanpast, maar in het begin wilde de DCT nog wel eens schakelen als ik dat niet verwachtte. Als ik op de snelweg een auto wil inhalen en ik geef een beetje gas, zet de automaat meteen een of twee versnellingen terug om sneller te accelereren terwijl ik dat niet verwacht (in mijn eigen GL1800 met 5-bak schakel ik niet terug). Als je er later op gaat letten ga je iets minder gas geven dan gaat dit al beter. Het vraagt gewoon wat tijd om te wennen aan het systeem. Met twee schakelaars aan het stuur kun je de automaat altijd met de hand bedienen; een versnelling hoger of lager gaat met een simpele vingerbeweging.
Mocht je een motor met DCT bak overwegen, probeer een lange proefrit te maken onder verschillende omstandigheden.
Afbeelding

Dit type heeft ook eindelijk een elektrisch bedienbare windscherm. Eindelijk, omdat de concurrentie dit al heel erg lang standaard heeft en Gold Wing hier gewoon achterliep. Je kunt nu tijdens het rijden de ideale windschermhoogte kiezen; bij hoge snelheden en regen zet je het scherm vaak wat hoger, bij lage snelheden vaak lager. Om extra wind achter het scherm te creëren is er een soort spoiler achter het scherm die je omhoog kunt zetten.
Afbeelding

Uiteraard is deze Gold Wing GL1800 ook voorzien van een parkeerhulp in de vorm van een elektrische achteruit én vooruit. De elektrische vooruit is vooral gemakkelijk omdat de DCT bak zich lastig laat doseren bij heel lage manoeuvreersnelheden. Door zowel vooruit als achteruit te kunnen manoeuvreren op lastige plaatsen blijkt deze parkeerhulp onmisbaar, ondanks het lagere gewicht van dit type Gold Wing. De Gold Wing Gl1800 is zo'n 40 kilo licter dan zijn voorganger, maar het blijft natuurlijk en heel gewicht tijdens het manoeuvreren. Gelukkig merk je tijdens het rijden helemaal niets van dit gewicht, als het rolt gaat alles licht en vrijwel vanzelf.

De motor rijdt verder super, iedere bocht stuurt zo gemakkelijk en de nieuw ontwikkelde voorvering met dubbele wishbone dempt alle oneffenheden zo mooi weg, dat je vrijwel niets merkt van oneffenheden in het wegdek. Dubble wishbone en Prolink vering, het klinkt allemaal heel ingewikkeld, maar zorgt voor een fijn sturende motor en dat is het belangrijkste.
Een compliment aan de technische mensen, dit is een echte toermachine voor de lange afstand.
Afbeelding

Multimedia en navigatie
Het dashboard ziet er prachtig uit; een groot scherm voor je met informatie over de navigatie, audio en andere instellingen. Links en rechts daarvan twee grote analoge meters voor snelheid en toerental met DCT informatie. Daarnaast nog twee kleine displays met links informatie over kilometerstanden, brandstof informatie (niveau en actieradius) en het bandenspanning systeem. Het kleine display rechts geeft informatie over motortemperatuur, eventuele openstaande koffers en informatie over je vering-instellingen. Een compleet overzicht en prachtig uitzicht vind ik zelf, Honda heeft hier duidelijk erg veel aandacht aan besteed.
De meeste functies zijn te bedienen met grote knoppen op de “tank” voor je en via een bedieningsconsole op de linker stuurhelft. Uiteraard is de motor voorzien van een Bluetooth connectie, zodra ik mijn telefoon had gekoppeld kon ik mijn favoriete muziek afspelen. Helaas heb ik geen iPhone, maar de motor is voorzien van Apple Carplay voor nog meer digitale functionaliteit.
Afbeelding

De navigatie biedt een prachtig overzicht van de wegen voor je, maar helaas had ik wat problemen met het multimedia-systeem; ik was zelfs na een dag nog niet in staat om een radiozender op te slaan als voorkeuzezender (gewoon Q-music op preset 1 of een ander nummer), tijdens het rijden wilde ik de navigatiebegeleiding stoppen maar dit leek niet mogelijk (of ik kon de functie niet vinden), soms was het mogelijk om de schaal van de navigatie aan te passen met de draaiknop, maar soms ging het volume harder/zachter als ik aan deze knop draaide en zo waren er nog een paar kleine details.
Misschien hebben deze “probleempjes” te maken met mijn onervarenheid met het systeem, maar dit soort systemen horen zo intuïtief te werken dat je de handleiding niet nodig hebt en je er snel aan kunt wennen. Ondanks deze kleine puntjes is het natuurlijk wel een topsysteem met een erg goed geluid uit de 4 speakers.
Afbeelding
Afbeelding

Opbergmogelijkheden
Zoals ik al aangaf was het doel bij het ontwerp van deze Gold Wing GL1800 om de motor ook kleiner en lichter te maken. Dat merk je bij de opbergmogelijkheden, in de kuip tref je rechts een klein ondiep vak aan waar je bijvoorbeeld je zonnebril in kwijt kunt. Waar je bij de GL1500 en GL1800 nog een paar kleine vakjes had om spullen in op te bergen zijn deze bij dit model verdwenen. Omdat dit modle is voorzien van een airbag mis je ook een klein opbergvak op de tank, maarja veiligheid is natuurlijk belangrijker dan extra ruimte!
Afbeelding

De zijkoffers zijn iets kleiner geworden ten opzichte van het voorgaande model. Mijn gevulde weekendtas paste nog net in de zijkoffer, maar de ruimte houdt niet over. De vraag is natuurlijk hoe vaak je die ruimte nou echt nodig hebt, de meeste ritten rij ik met 2 lege zijkoffers dus ik begrijp de afweging van Honda wel. Corbin (de leverancier van speciale zadels) gaat verbrede kofferdeksels introduceren in de originele kleuren voor de Gold Wing GL1800. Hierdoor zal de inhoud groter worden en kun je dus meer meenemen.

Volgens Honda moeten er 2 integraalhelmen in de topkoffer passen, dat hebben we dus maar even geprobeerd. Na passen, schuiven en nog een keer proberen is het gelukt, 2 volwassen integraal helmen passen in de topkoffer! Zorg wel dat je je handschoenen en flesje water vooraf in je helm legt, want die passen er naderhand niet meer bij.
Mocht je tijdens een stop je helm niet in de koffer willen opbergen maar op slot op de buddy, heeft Honda een heel ingenieus systeem bedacht om je helm op je buddy te leggen met behulp van een speciale losse beugel die je naast de buddy in een houder vergrendelt. Volgens mij heeft een Japanse ingenieur hier weken aan gewerkt, zo slim en ingenieus is het gemaakt. Of het in de praktijk handig is laat ik aan jullie over, mijn helm paste er helaas niet op.
Afbeelding
Afbeelding

Prijzen & concurrentie
De prijslijst van de nieuwe Gold Wing GL1800 begint bij €30.499 voor het model zonder topkoffer, geen DCT automaat, airbag en nog wat zaken), het Touring model met topkoffer en hogere ruit begint bij €37.900 en wil je ook de DCT automaat kom je bij het topmodel de GL1800 Gold Wing Touring Deluxe (het geteste model) voor € 42.499.
Laat je je helemaal gaan in de Honda configurator dan kun je alle opties (waaronder allerlei pakketten, binnentassen, enzovoort) aanvinken en kom ik op een totaalprijs van € 59.747. Je leest het goed, negenenvijftigduizend euro. Dat is een hoop geld, maar een Gold Wing is nooit goedkoop geweest en is behoorlijk waardevast gebleken.
Afbeelding

Kijken we naar de concurrentie dan zie ik eigenlijk maar twee motoren die in de buurt komen van de Gold Wing GL1800 met uitstraling en beleving; de BMW K1600 GTL voor circa € 33.500 en een Harley-Davidson Road Glide Ultra voor € 34.500 (klik op de link voor de forum Testdrives). In vergelijking met deze klassegenoten (die dus geen automaat hebben) is de prijs van een nieuwe Gold Wing GL1800 marktconform.

Conclusie
Deze Gold Wing GL1800 is kleiner, dynamischer en lichter, waarbij sommige mensen het een soort kruising van een Honda Pan European en Gold Wing vinden. Daarmee doe je deze nieuwe motor toch echt tekort. Nee, dit is geen "bankstel op wielen" meer zoals de oude GL1500 en GL1800 soms werden genoemd, dit is de nieuwe meer sportieve Gold Wing waarbij Honda teruggaat naar de roots van 1975 toen de eerste Gold Wing GL1000 ook als sportieve toermachine werd gepresenteerd.
Ja, de benzinetank is kleiner, maar de motor is ook zuiniger en hoe vaak heb je die hele actieradius nou echt nodig? Hetzelfde geldt voor de inhoud van de koffers; nee je kunt er waarschijnlijk niet mee kamperen of naar de Ikea, maar hoe vaak doe je dat? Door de motor kleiner te maken is deze ook dynamischer en beter hanteerbaar geworden.

Dit alles merk je tijdens het rijden in een actieve motor die scherp rijdt. Of hij dan deze prijs rechtvaardigt is aan het koperspubliek. Voor ongeveer €30.000 koop je een nieuwe Gold Wing die zich kan meten met de concurrentie. Wil je extra bagagemogelijkheden en een automaat moet je dieper in de buidel tasten met bijna onbegrensde mogelijkheden.
Als deze motoren over een aantal jaar een gunstiger prijsniveau hebben zou ik hier best voor kunnen vallen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door wingryder » 29 jul 2019, 12:42

Leuk stuk Erik,

Ik wacht maar even tot de loterij uitbetaald :D en hou het voorlopig bij mijn "oude" 1800.
Maar ik kan me voorstellen dat je voor deze machine valt, vooral de automaat lijkt mij geweldig.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

peter

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door peter » 29 jul 2019, 13:16

Lang moeten wachten :wink: maar een mooi verslag. Zelf zou ik ook de dct nemen, al mijn auto’s hebben een automaat en schakelen zou z.g. sportief zijn :?: Probeer maar eens in een fractie van en seconde van versnelling te wisselen. Gaat je niet lukken. De dct makkelijk.
Het was natuurlijk ook wel tijd dat er iets compleet nieuws kwam. De oudere modellen waren eigenlijk maar gefacelift waarbij het 2012 model het meest aangepakt was.

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door lemmens » 29 jul 2019, 13:52

Leuk verslag

Mis enkel info over het aantal gereden kilometers en soort wegen waarop gereden is

De prijs blijft hoe dan ook Hoog maar daar heb je dan ook wat voor
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3913
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door director » 29 jul 2019, 16:21

lemmens schreef:
29 jul 2019, 13:52
Mis enkel info over het aantal gereden kilometers en soort wegen waarop gereden is
Er is bijna 400km gereden, 100km snelweg en verder provinciale binnenwegen, dijkwegen en binnen de bebouwde kom door 3 verschillende rijders.
Door het hete weer (40 graden) was het niet aangenaam on overdag te rijden zodat we minder kilometers hebben gemaakt dan gedacht.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door peter » 29 jul 2019, 16:47

director schreef:
29 jul 2019, 16:21
Door het hete weer (40 graden) was het niet aangenaam on overdag te rijden zodat we minder kilometers hebben gemaakt dan gedacht.
Je had natuurlijk naar scandinavie kunnen rijden, daar was het aangenaam en je had kilometers gemaakt :mrgreen:

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door pieter » 29 jul 2019, 18:22

Van de week in Winterberg bij een temperatuur van 38° een rit van ruim 380 km gemaakt.....dat gaf mij geen rede tot klagen. 8)

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

sterfreak
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2017, 12:47
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Brecht

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door sterfreak » 29 jul 2019, 18:42

En hoe is het bochtengedrag, zit je nog steeds direkt met alles tegen de grond of is er meer ruimte om plat te gaan? Daar stoor ik me toch een beetje aan, vooral omdat we heel veel in de Ardennen en Luxemburg vertoeven en veel haarspeldbochten doen. Dat zou me misschien tegen houden om een nieuw model te kopen en zelfs van merk te veranderen.


Groetjes, Georges.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door De Motormuis » 29 jul 2019, 22:46

Mooi verslag en mooie foto's Erik.
Komt er ook nog een verslag van de andere
testrijders hoe zij het rijden hebben ervaren ?
Of hebben die daar geen zin in ?
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door peter » 30 jul 2019, 07:39

Hoe zat hij trouwens voor de duo :?: De duo is erg belangrijk want vaak heeft ze ook een stem bij de aanschaf.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door RonalT » 30 jul 2019, 10:16

De Motormuis schreef:
29 jul 2019, 22:46
...
Komt er ook nog een verslag van de andere
testrijders hoe zij het rijden hebben ervaren ?
...
Bij de vorige testen is er ook elke keer maar een verslag gemaakt. Ik denk dat Erik en de anderen om de keukentafel bij Erik zijn gaan zitten en alles op een hoop hebben gegooid waaruit Erik een verslag heeft gemaakt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door De Motormuis » 30 jul 2019, 10:34

Ok, dat zal waarschijnlijk dan wel zo zijn.

Maar denk dat de anderen toch niets in te brengen hebben
want hij is immers De Director.
En hij heeft thuis ook de broek aan.
( Heb ik gehoord )
:lol: :lol: :lol:
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

sterfreak
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2017, 12:47
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Brecht

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door sterfreak » 30 jul 2019, 14:31

Dat is een stevige prijs, als ik hier in Belgie kijk en configureer kom ik voor mezelf op een totaalprijs van ongeveer 44500 euro inclusief accessoires. Dus welke extra's jij hebt bij mekaar gepuzzeld wil ik toch wel eens weten. Als je het full option pakket neemt dan zit er toch al heel veel in, en dan verder aanvullen met dingen die daar niet inzitten, zo kom ik aan mijn prijs. Als ik dezelfde oefening doe op de Nederlandse website, kom ik op een totaal van ongeveer 51000 euro uit wat toch nog een redelijk verschil is tov jouw configuratie. Maar dat verschil zit hem gewoon in de basisprijs die bij ons voor dat specifieke model ongeveer 36000 euro is.Tel daar de accessoires bij en je komt aan ongeveer 44500 euro. Hier start de basisprijs rond 42500, dan heb ik bijna een volledig uitgeruste. Wij hebben daarentegen de bpm niet en dat scheelt een hoop zie ik.
Maar weten jullie toevallig of het verkrijgbare Homelink werkt in Europa? Vind ik een zeer goede optie, heb ik in de auto ook en nooit zoeken naar afstandsbediening of batterijtjes leeg.


Groetjes, Georges.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door pieter » 30 jul 2019, 16:51

Met alle respect, maar je kan dit met de beste wil van de wereld geen testdrive noemen, net zo min als die van RonalT en van mij !!!

Met 133,333333 hele km PP op de klok, wat kan je dan daadwerkelijk vertellen? Laten we hopen dat Harry Nelissen (Wingnut) zijn ervaringen hier eens weg pent, want die heeft er inmiddels alweer meer dan 40000 km opzitten. :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
NickW
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 sep 2017, 20:22
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Volkel

Re: Testdrive, de nieuwe Gold Wing GL1800

Bericht door NickW » 30 jul 2019, 18:39

pieter schreef:
30 jul 2019, 16:51
Met alle respect, maar je kan dit met de beste wil van de wereld geen testdrive noemen, net zo min als die van RonalT en van mij !!!

Met 133,333333 hele km PP op de klok, wat kan je dan daadwerkelijk vertellen? Laten we hopen dat Harry Nelissen (Wingnut) zijn ervaringen hier eens weg pent, want die heeft er inmiddels alweer meer dan 40000 km opzitten. :wink:

Groet Pieter.
Nou nou Pieter niet zo negatief hè. Er staat toch nergens dat alle 3 de testrijders precies even veel km's hebben gereden? En je zou met grofweg een 300km geen testrit kunnen maken.. Denk dat je dan een goed beeld kan vormen over hoe de motor is en hoe deze rijdt qua bochtenwerk en dct etc. Het is geen duurtest nee, maar dat is het nooit, ook niet in de betere motorbladen.
Cb400f '79
Cb550f '77
Cb750k2 '75
GL1000 LTD '76
CBX1000Z '79

Plaats reactie